Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2014 10:25

Hmm... Andalusie? Supermooi daar! Ga je in het hoogseizoen of daarvoor / na?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Jvslooten

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Jvslooten » 01 mei 2014 10:54

Marnix schreef:Hmm... Andalusie? Supermooi daar! Ga je in het hoogseizoen of daarvoor / na?
Inderdaad! In de pinksterweek. Is dat nog voorseizoen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2014 14:48

Ja. Mooi daar. Mooie steden en vroeg in de zomer of laat in het voorjaar is het daar ook nog prachtig groen.

Sevilla is wel de moeite waard om te bezoeken, de prachtige gebouwen, de cultuur, even bijkomen in de schaduw in Parque Maria Louisa enz. Portugal is ook mooi maar vermijdt Albufeira! :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 29 mei 2014 08:03

Ik ben tot 22 juni weg! :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor jamillah » 29 mei 2014 12:37

Fijne vakantie!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor liefie » 29 mei 2014 19:05

Fijne vakantie!

Wij gaan 21 juni voor 6 dagen naar praag... ben erg benieuwd naar praag na alle verhalen

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Spons » 30 mei 2014 16:41

we hopen naar Oostenrijk te gaan naar Pragaten, ligt onder Krimmel tegen de Italiaanse kant aan !

Veel 3000 meter bergen en hoger te zien hier ! Ruig gebied !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor MissF » 30 mei 2014 16:45

Prachtig, spons, ik hou van dat landschap!

Liefie, gaaf, Praag. Ik ben er een keer op werkweek geweest, vond het geweldig. Later nog een keer, maar op de één of andere manier viel het toen tegen, misschien omdat ik het mooier had gemaakt in mijn hoofd ;) Maar als je van cultuur houdt, is het echt prachtig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Lalage » 30 mei 2014 16:56

heel mooi Spons :)

Praag is één van onze favoriete vakantieplaatsen :)

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Spons » 30 mei 2014 17:23

praag is een mooie stad (ben er op huwelijksreis geweest...) dat is nu dus zo'n eh 23 jaar terug ;)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor LeChat » 02 jun 2014 22:02

Wij waren vorig jaar in Praag, echt een mooie stad idd! Tip: bezoek de zwaar toeristische attracties (zoals de beroemde brug, de Karelsbrug) 's morgens vroeg, zodat je de drommen toeristen voor bent en er het meeste van kunt zien. Verder als je met de auto gaat die lekker buiten de stad laten (wij hadden een hotel in een buitenwijk) en met het OV de stad in. Net als in bijv. Berlijn kun je er voor 3 dagen een OV-kaartje kopen en dan binnen het stadshart onbeperkt reizen met metro/tram/bus.
De Burcht is natuurlijk een bekende, en de Joodse wijk (let op de combitickets - wij kwamen als 1e aan bij een synagoge waar ze die niet verkochten, betaalden apart toegang daarvoor en later bleek dat we met de vervolgens elders gekochte combiticket daar ook naar binnen hadden gekund). Als je van kunst houdt, is het Veletržní Palac ook een aanrader.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Anoniem_89

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 jun 2014 23:25

Ben wel nieuwsgierig geworden naar Praag :D

Ik ga zelf dit weekend naar Opwekking.
Dan ben ik van 10-17 juni naar Turkije.
Ik hoop daar een kerk te bezoeken :mrgreen:

ik denk niet dat mensen mij gaan missen :cry:

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor liefie » 03 jun 2014 09:10

LeChat schreef:Wij waren vorig jaar in Praag, echt een mooie stad idd! Tip: bezoek de zwaar toeristische attracties (zoals de beroemde brug, de Karelsbrug) 's morgens vroeg, zodat je de drommen toeristen voor bent en er het meeste van kunt zien. Verder als je met de auto gaat die lekker buiten de stad laten (wij hadden een hotel in een buitenwijk) en met het OV de stad in. Net als in bijv. Berlijn kun je er voor 3 dagen een OV-kaartje kopen en dan binnen het stadshart onbeperkt reizen met metro/tram/bus.
De Burcht is natuurlijk een bekende, en de Joodse wijk (let op de combitickets - wij kwamen als 1e aan bij een synagoge waar ze die niet verkochten, betaalden apart toegang daarvoor en later bleek dat we met de vervolgens elders gekochte combiticket daar ook naar binnen hadden gekund). Als je van kunst houdt, is het Veletržní Palac ook een aanrader.



Bedankt voor de tips! Super wij zitten ook in een buitenwijk in een groot hotel met een gigantisch zwembad (voor Nina gedaan :D ) Die gaat het niet leuk vinden om van 's ochtends tot 's avonds rond te slenteren en van alles te bekijken.
We willen na het ontbijt de stad in gaan en na de lunch richting het hotel te gaan zodat we lekker kunnen zwemmen met Nina dan blijft het voor iedereen leuk.

Wat deden jullie met het eten in je hotel of gewoon in de restaurant in de omgeving?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 03 jun 2014 13:14

Spons schreef:we hopen naar Oostenrijk te gaan naar Pragaten, ligt onder Krimmel tegen de Italiaanse kant aan !

Veel 3000 meter bergen en hoger te zien hier ! Ruig gebied !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schitterend!
Jaren geleden op de top van de grossvenediger gestaan.
Momentje om niet snel te vergeten!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor LeChat » 03 jun 2014 18:27

liefie schreef:Bedankt voor de tips! Super wij zitten ook in een buitenwijk in een groot hotel met een gigantisch zwembad (voor Nina gedaan :D ) Die gaat het niet leuk vinden om van 's ochtends tot 's avonds rond te slenteren en van alles te bekijken.
We willen na het ontbijt de stad in gaan en na de lunch richting het hotel te gaan zodat we lekker kunnen zwemmen met Nina dan blijft het voor iedereen leuk.

Wat deden jullie met het eten in je hotel of gewoon in de restaurant in de omgeving?


Ah, ik wist niet of Nina wel of niet mee zou gaan :). Ideaal dat zwembad.
Wij hebben zowel in 't hotel gegeten, als we geen zin meer hadden om langer onderweg te zijn..., als bij restaurantjes in de stad en de omgeving van het hotel. Dat was vlakbij een winkelcentrum waar op de bovenste verdieping ook 'n aantal restaurants waren. Er is wel een gevarieerd aanbod wat dat betreft.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten