Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Memmem » 29 jan 2014 22:24

Wij willen voor het eerst gaan kamperen, en zijn op zoek naar een camping met viswater en een zwembad erbij. Weet iemand leuke campings in de buurt van Ommen/Hardenberg of Rijsen/Holten? We hebben wel wat sites bekeken maar horen ook graag wat echt leuk is en waarom.

oja, we zijn helemaal niet veeleisend hoor :oops: maar privesanitair is een pre ivm 1 van de kinderen

Jvslooten

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Jvslooten » 29 jan 2014 22:33

Ik ben in afwachting van een offerte van de camperverhuur.. we hebben Baskenland en de Pyreneeën op de planning, en misschien dat we Genève ook nog even aandoen. 8)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 30 jan 2014 09:48

ajl schreef:Dat kan ik mij in jouw geval ook wel voorstellen :wink: ONze kinderen komen weinig op het strand en vinden het echt geweldig.

Bergen zijn ook mooi en zeker leuk, maar om daar nu dagen met kleintjes in te gaan wandelen, lijkt mij ook niets.

Gaat prima! onze kinderen zijn altijd meegeweest de bergen in. Lekker wandelen, de rust opzoeken en genieten.
op driejarige leeftijd (en twee weken) heeft onze oudste zelfs al bergen beklommen (hoogteverschil tot 700m).
Terugweg in de drager. 'T ventje was zo trots als een pauw...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 30 jan 2014 09:53

Haai schreef:Luxemburg, camping val d'or is ook erg leuk. Hier zijn wij geweest toen sylke nog geen jaar was, de afstand vonden we goed te doen. Ze verhuren daar ook wat vakantiehuizen en stacaravans.

Ook leuk in Luxemburg: Camping Tintesmuhle, zo'n 30 meter van de Duitse grens.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Merisja » 30 jan 2014 10:34

Memmem schreef:Wij willen voor het eerst gaan kamperen, en zijn op zoek naar een camping met viswater en een zwembad erbij. Weet iemand leuke campings in de buurt van Ommen/Hardenberg of Rijsen/Holten? We hebben wel wat sites bekeken maar horen ook graag wat echt leuk is en waarom.

oja, we zijn helemaal niet veeleisend hoor :oops: maar privesanitair is een pre ivm 1 van de kinderen


De Kleine Belties in Hardenberg; heeft een visvijver, een vijver om in te zwemmen, een overdekt zwembad en een openluchtzwembad. En een grote recreatieplas vlakbij de camping. Leuke animatie, wij komen er elk jaar in het voorseizoen. De kinderen vinden het geweldig daar! (En wij ook...)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor jaccootje85 » 04 feb 2014 16:07

Wij gaan dit jaar twee weken naar Zwitserland. We mogen met onze schoonouders mee, dus we zullen eens zien of Norah het leuk gaat vinden in de bergen :lol: Heb al een mooi kado voor mn verjaardag gekregen: een kinderdrager. Ideaal! :D
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2014 16:28

Leuk. Heerlijk, bergen. Ik vind bergen altijd zo mooi, om te zien, om in te wandelen. Een van de redenen waarom ik niet snel in Nederland op vakantie zou gaan. Een lang weekend, oke. Maar In de zomervakantie wil ik een andere taal om me geen, andere cultuur, andere natuur en niet mijn boodschappen bij de AH of Jumbo doen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 16:32

jaccootje85 schreef:Wij gaan dit jaar twee weken naar Zwitserland. We mogen met onze schoonouders mee, dus we zullen eens zien of Norah het leuk gaat vinden in de bergen :lol: Heb al een mooi kado voor mn verjaardag gekregen: een kinderdrager. Ideaal! :D

Geweldig!
Onze jongens hebben van kleins af aan de liefde voor het hooggebergte ingegoten gekregen.
Overigens wordt zo'n drager na een aantal uren wel wat zwaar...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Evelien » 04 feb 2014 18:14

Marnix schreef:Leuk. Heerlijk, bergen. Ik vind bergen altijd zo mooi, om te zien, om in te wandelen. Een van de redenen waarom ik niet snel in Nederland op vakantie zou gaan. Een lang weekend, oke. Maar In de zomervakantie wil ik een andere taal om me geen, andere cultuur, andere natuur en niet mijn boodschappen bij de AH of Jumbo doen :)


Dat hoeft in NEderland ook niet.. :mrgreen: :wink:


Bij ons hangt het echt af van hoe mijn man financieel er voor staat. Misschien nog wel naar de Eifel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2014 09:32

Het ligt er allicht ook aan hoe je vakantie viert. Kamperen is buiten het hoogseizoen vaak goedkoper in het buitenland dan in Nederland, benzine is goedkoper, het eten is in een hoop landen ook goedkoper. Het enige wat we dan extra betalen om in het buitenland op vakantie te gaan is de reis. En als dingen daar goedkoper zijn dan hier verdien je daar nog een deel van terug ook ;)

Als ik een krap budget had zou ik mogelijk dichter bij huis blijven maar wel altijd ergens de grens overgaan. Duitsland, Belgie, Luxemburg.... Alles behalve Nederland.... gewoon omdat ik met een andere taal, cultuur, andere winkels, ander eten enz veel meer het gevoel heb dat ik op vakantie ben :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 09:45

Marnix schreef:Het ligt er allicht ook aan hoe je vakantie viert. Kamperen is buiten het hoogseizoen vaak goedkoper in het buitenland dan in Nederland, benzine is goedkoper, het eten is in een hoop landen ook goedkoper. Het enige wat we dan extra betalen om in het buitenland op vakantie te gaan is de reis. En als dingen daar goedkoper zijn dan hier verdien je daar nog een deel van terug ook ;)

Als ik een krap budget had zou ik mogelijk dichter bij huis blijven maar wel altijd ergens de grens overgaan. Duitsland, Belgie, Luxemburg.... Alles behalve Nederland.... gewoon omdat ik met een andere taal, cultuur, andere winkels, ander eten enz veel meer het gevoel heb dat ik op vakantie ben :)

Als je in Frankrijk op een boerencampingkje in de Alpen staat ben je zo rond de €100,- tot €150,- per week kwijt.
Dan heb je je reis en je kampeeruitrusting snel terugverdiend.
Afgezien van het feit dat ik het kamperen in het hooggebergte zou missen is Nederland voor mij ook gewoon te duur.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Evelien » 05 feb 2014 10:32

Marnix schreef:Het ligt er allicht ook aan hoe je vakantie viert. Kamperen is buiten het hoogseizoen vaak goedkoper in het buitenland dan in Nederland, benzine is goedkoper, het eten is in een hoop landen ook goedkoper. Het enige wat we dan extra betalen om in het buitenland op vakantie te gaan is de reis. En als dingen daar goedkoper zijn dan hier verdien je daar nog een deel van terug ook ;)

Als ik een krap budget had zou ik mogelijk dichter bij huis blijven maar wel altijd ergens de grens overgaan. Duitsland, Belgie, Luxemburg.... Alles behalve Nederland.... gewoon omdat ik met een andere taal, cultuur, andere winkels, ander eten enz veel meer het gevoel heb dat ik op vakantie ben :)


Bij ons is het wel zo, vakantie is ook geen geld (inkomen).

Wij hebben wel gemerkt nu we een kind hebben, hij thuis meer op z'n plek is. Lekker grote tuin. Prima zo, over een paar jaar maar weer eens zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2014 16:42

Dat verschilt denk ik per kind, misschien heeft opvoeding ook invloed daarop, dat zou kunnen. Ik hoop toch dat als we kinderen krijgen, die niet te graag alleen maar thuis willen zijn :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Evelien » 05 feb 2014 17:21

Ach ik zeg niks, je weet nooit hoe het in een gezin er aan toe gaat. Er zijn zoveel factoren wat mee kan spelen. Als mijn kind zich ergens thuis voelt gaat het ook goed. :D Maar voor mij zelf vind ik het gewoon lekker rustiger en ik ben helemaal geen vakantie mens. Een lange vakantie is voor mij ook niet weg gelegd. Een lekker weekendje weg prima.

Het schilt zeker per kind, wij hebben vrij pittig mannetje (en daarom komt er hier de 1e 4/5 jaar zeker nog geen kindje bij, misschien wel nooit).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2014 17:33

Marnix schreef:Dat verschilt denk ik per kind, misschien heeft opvoeding ook invloed daarop, dat zou kunnen. Ik hoop toch dat als we kinderen krijgen, die niet te graag alleen maar thuis willen zijn :D

Nou ik vind het juist een compliment.
Ze zijn bij mij niet de deur uit te branden. Ja voor een weekje, maar blij dat we weer thuis zijn mam.
Hotel Schelp, gratis en met liefde. :D


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 116 gasten