Goede voornemens voor 2014?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor

Goede voornemens voor 2014?

Berichtdoor Rozijn » 18 dec 2013 15:24

Het is nog niet helemaal zo ver, maar een keer moet je toch na gaan denken over goede voornemens voor het nieuwe jaar... Of helemaal niet, omdat je al geweldig bent. ;)

Misschien wil je ze delen? Ter inspiratie van elkaar, of juist om een soort hulp in te roepen. Als een ander weet wat je goede voornemen is, kan dat helpen om het te verwezenlijken.

Laat ik dan zelf de aftrap maar geven. Ik merk dat ik in pauzes tijdens mijn werk ('t zij kort of lang) naar mijn zin iets te vaak op refoweb kijk... Dat wil ik terug gaan brengen. :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Goede voornemens voor 2014?

Berichtdoor schelpje3 » 18 dec 2013 15:33

Ik heb nooit goede voornemens aan het einde van het jaar. Niet omdat alles zo goed gaat, maar als ik iets wil veranderen doe ik dat meteen en niet op 1 januari.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 dec 2013 16:16

Rozijn schreef:Het is nog niet helemaal zo ver, maar een keer moet je toch na gaan denken over goede voornemens voor het nieuwe jaar... Of helemaal niet, omdat je al geweldig bent. ;)

Misschien wil je ze delen? Ter inspiratie van elkaar, of juist om een soort hulp in te roepen. Als een ander weet wat je goede voornemen is, kan dat helpen om het te verwezenlijken.

Laat ik dan zelf de aftrap maar geven. Ik merk dat ik in pauzes tijdens mijn werk ('t zij kort of lang) naar mijn zin iets te vaak op refoweb kijk... Dat wil ik terug gaan brengen. :)

geen voornemens, nooit voornemens.

alhoewel, ooit het voornemen gehad om te stoppen met roken per 1 januari en dat is inmiddels 12 jr geleden,
dus die is gelukt :-)

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 dec 2013 20:28

He, had ik eens een goed voornemen kunnen hebben, ben ik nou al gestopt met roken.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 18 dec 2013 21:15

Boerin schreef:He, had ik eens een goed voornemen kunnen hebben, ben ik nou al gestopt met roken.
:mrgreen:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 dec 2013 22:35

Één groot voornemen: de 6 maanden die ik buiten Nederland ben genieten, veel leren, loslaten wat losgelaten moet worden, aanpakken wat aangepakt moet worden. Maar vooral: heel veel leren over Gods grote werken.

Als dit voornemen net zo goed lukt als mijn voornemens voor 2013 (geen dokter nodig hebben en 15 kilo afvallen) dan ben ik volgend jaar op deze datum een erg gelukkig mens! 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 dec 2013 23:38

Nou, stoppen met roken heb ik al gedaan. En dat was niet eens in januari....(stoppen per 1 januari omdat het een goed voornemen is, is voor watjes :mrgreen: ) Stoppen doe je gewoon op karakter, any time.

Maar goed, zoveel goede voornemens heb ik niet, de enige die ik heb voor 2014 is het toetreden tot een andere geloofsgemeenschap.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Archief”