Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

Berichtdoor xsidd » 01 nov 2013 17:47

Goedenmiddag allemaal,

Ik krijg het op mijn hart om iets over dit onderwerp te delen met jullie. Ik kom zelf oorspronkelijk uit de Ger.Gem dus zoals begrijpelijk heb ik heel weinig over deze zaken meegekregen in mijn opvoeding, maar op latere leeftijd ondekte ik dat ik enorm gebonden was, en nu na 4 keer bidden en vasten 10 dagen zijn er heel wat demonen weg gegaan door de kracht van Jezus Christus, en ik voel me steeds meer bevrijd worden!! Hieronder al ik proberen uit één te zetten, wat demonen zijn en wat hun doel is, en hoe ze weg gaan! Ook wil ik iets delen over vloeken die nu aktief zijn uit het voorgeslacht!!

Demonen zijn gevallen engelen.die in de opstand van satan zijn gevallen. Ze hebben een persoonlijkheid, want ze hebben een wil,en kunnen ook praten... Ze hebben hun standplaats verlaten zoals Judas zegd, en nu zijn ze hier op de aarde... Je hebt allerlei soorten demonen... Zo heb je demonen die graag in mensen kruipen, maar daar boven zijn andere demonen gesteld die een stad aanturen, en daarboven demonen die een continent aansturen, en daarboven hun leider! Er is dus een herachie in die wereld!! Je hebt voor alle drugs verschillende demonen, er zijn ook riligeuze en wettiische demonen, Je hebt vrome demonen, en sektarische demonen(verdraaien Gods Woord). Ze hebben allemaal 1 doel, en dat is de mens kapot maken en vernietigen!

Op een gegeven moment als het de dicipelen van Jezus niet lukt om een demon eruit te drijven, zegd Jezus tegen hen. Dit geslacht(demonen) gaat niet anders uit dan door bidden en vasten! Deze demonen zijn meestal erg krachtog, maar ik weet uit ondervinding en ervaring dat Jezus sterker is als hen!

Hoe weet je dat je last kunt hebben van demonen?

Ik ga uiteraard geen demonen aanpraten, maar een demon openbaart zich bijvoorbeeld als je erg kwaad bent. Het lijkt wel alsof iets je vastgrijpt, waardoor je in die kwaadheid blijft hangen. Dwangneuroses zijn ook vaak demonen die mensen tot waanzin proberen te drijven!! Paninsche angsten die je kan voelen... Waarvan je weet, dit is niet menselijk zoals ik nu deze angst ken.

En daarnaast heb je vloeken uit het voorgeslacht... Een vloek is eigenlijk een stukje in je leven, waar de zegen van God niet op kan rusten,,, Zoals bijvoorbeeld financieel. Je gaat gaat netjes met je geld om, maar je hebt altijd te kort... Dat kan een vloek zijn. KAN, maar hoeft niet.... Een vloek is in 1 woord frustrerend!

In het oude testament, is gezegd door God dat Hij de zonden bezoekt aan het derde en vierde geslacht. De meeste vloeken gelden dus tot het derde en vierde geslacht,maar er is een uitzondering. Het kan zijn dat de vloek tot in het 10de voorgeslacht doorloopt.

Jezus heeft geboden om zieken de handen op te leggen, en demonen uit te drijven en het is een leugen van satan dat het alleen maar voor die begintijd was!! Het is een grote leugen!! Bekering, en het evangelie is het belangerijkst maar de rest mag niet ondersneeuwen mijns inziens.

Alle demonen moeten wijken voor Jezus! Ik ben er getuige van geweest, en hoe gek een demon ook doet op het bevel dat hij eruit moet gaan door de Naam van Jezus gaat hij.

Ik weet niet hoe julie deze dingen zien, en eerlijk gezegd ben ik er wel nieuwsgierig naar!

Met vriendelijke groet.

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

Berichtdoor Boerin » 01 nov 2013 19:56

Ik weet het allemaal en heb weet ik hoeveel bevrijdingsgebed gehad, maar helaas, de enige manier om af en toe niet giftig te worden is een peuk. En ik was er wonderbaarlijk van af gekomen. Nou ja, vasten maar anders.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 nov 2013 20:53

@Boerin

Ik zit zelf ook nog met roken.... Achter veel verslavingen houden demonen zich schuil. Door drugsgebruik stel je jezelf open voor de geestelijke wereld, en is het voor demonen makkelijk om binnen te komen.

Ik hoop dat je eens mag stoppen met roken!:-) Heb zelf veel gebeden of ik ervan af mag komen, en heb nu de belofte gehad dat God me er in 1 seconde vanaf gaat helpen!

Mvg.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 nov 2013 21:08

xsidd schreef:@Boerin

Ik zit zelf ook nog met roken.... Achter veel verslavingen houden demonen zich schuil. Door drugsgebruik stel je jezelf open voor de geestelijke wereld, en is het voor demonen makkelijk om binnen te komen.

Ik hoop dat je eens mag stoppen met roken!:-) Heb zelf veel gebeden of ik ervan af mag komen, en heb nu de belofte gehad dat God me er in 1 seconde vanaf gaat helpen!

Mvg.

Ja, Hij had me er in 1 klap vanaf geholpen zonder afkickverschijnselen en toen gebeurde er natuurlijk weer wat en kocht ik weer een pak, stom. Maar ik geloof ook dat Hij me wel weer gaat helpen. Ik wacht wel even tot het wat rustiger is qua omstandigheden.
Zach91

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 01 nov 2013 21:21

Het is een groot misverstand om alles wat "niet goed" is toe te schrijven aan demonen.

Ik heb 25 jaar deel uitgemaakt van een pinkstergemeente waar men deze leer bracht, en ik heb wel het e.a. gezien mag ik wel stellen, dat er bij gelovigen demonen werden uitgedreven die er gewoon niet waren. Zeer on-bijbelse praktijken.

Ik weet nu, na me 15 jaar geleden losgemaakt te hebben van deze extreme leer, dat op het moment van wedergeboorte/bekering de satan absoluut geen recht heeft om "bezit" te nemen van de gelovige In Christus Jezus.
Christus heeft ons VRIJGEKOCHT van de slavernij van de satan.
de satan heeft GEEN recht meer om via zijn "personeel" [lees demonen] een kind van God "lastig" te vallen.

Sterker nog, wij zouden geen enkele aandacht aan dergelijke zaken besteden.
De satan is overwonnen sinds de opstanding van Christus Jezus. punt uit.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 nov 2013 21:30

@ineke-kitty

Ik ben er getuige van geweest dat ik met 500 andere Christenen ben wezen bidden en vasten 10 dagen. En daar gingen heel wat demonen met veel gekrijs uit. Dat zijn wedergeboren Christenen, dus blijkbaar kunnen die wel degelijk belast zijn met demonen helaas!!

Als je wedergeboren word doordat Gods Heilige Geest in je komt wonen, houd dat niet in dat alle demonen er in een keer uit zijn.

Ik zie het als een leugen uit het rijk der duisternis om je maar ver te houden van zulke zaken. Wat zegd Paulus? Wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed maar tegen boze machten en boosheden in de lucht.

Als iemand weigert zijn zonden te belijden, kan dat een rechtsgrond wezen voor een demon om te blijven. Ook wedergeboren Christenen hebben dus last van die zaken, maar ik ben het wel van harte met je eens dat, dit niet het belangerijkst is.

Mvg.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 nov 2013 21:39

ineke-kitty schreef:Het is een groot misverstand om alles wat "niet goed" is toe te schrijven aan demonen.

Ik heb 25 jaar deel uitgemaakt van een pinkstergemeente waar men deze leer bracht, en ik heb wel het e.a. gezien mag ik wel stellen, dat er bij gelovigen demonen werden uitgedreven die er gewoon niet waren. Zeer on-bijbelse praktijken.

Ik weet nu, na me 15 jaar geleden losgemaakt te hebben van deze extreme leer, dat op het moment van wedergeboorte/bekering de satan absoluut geen recht heeft om "bezit" te nemen van de gelovige In Christus Jezus.

Klopt.

ineke-kitty schreef:Christus heeft ons VRIJGEKOCHT van de slavernij van de satan.
de satan heeft GEEN recht meer om via zijn "personeel" [lees demonen] een kind van God "lastig" te vallen.

Sterker nog, wij zouden geen enkele aandacht aan dergelijke zaken besteden.
De satan is overwonnen sinds de opstanding van Christus Jezus. punt uit.

Dat is ook een groot misverstand en weer het andere uiterste.
Zach91

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 01 nov 2013 21:55

xsidd

Beste man of vrouw, ik kan dat niet zien uit "xsidd"

Ik heb dergelijke "manifestaties" waar jij het over hebt, wel 100x meegemaakt, en zoveel on-bijbelse praktijken meegemaakt, dat ik al die zogenaamde getuigenissen volstrekt afwijs op grond van Gods Woord zelf.
Ik ben zelf pastoraal werker geweest , dus ik weet waar ik over spreek.
Laat je toch niet allerlei onzin aanpraten door die "bevrijdings-evangelisten" .

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 nov 2013 22:02

@ineke-kitty

Ik ben een man van 31 jaar. Ik weet niet wat je allemaal als onbijbels acht, maar in het woord staat vaak duidelijk dat de demonen die door Jezus eruit gingen met een hevig lawaai eruit gingen.

Je haalt aan dat je pastoraal werker geweest bent, maar hoe ga je daar nu mee om dan?

ik was zelf enorm belast Ineke. Ik voelde het, en ik ben naar verschillende seminars geweest en dat hielp vrijwel niets. Er was geen medicijn meer zeiden de psychiaters tegen mij. Toen ben ik gaan bidden en vasten, en toen kwamen die demonen er dus wel uit!! Ook met veel kabaal ja, maar ik schaam me niet want ze gingen eruit door en in de Naam van Jezus, en dus heeft Hij mij bevrijd en geef ik Hem de eer!!

Mvg.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 nov 2013 22:08

xsidd schreef:@ineke-kitty

Ik ben een man van 31 jaar. Ik weet niet wat je allemaal als onbijbels acht, maar in het woord staat vaak duidelijk dat de demonen die door Jezus eruit gingen met een hevig lawaai eruit gingen.

Je haalt aan dat je pastoraal werker geweest bent, maar hoe ga je daar nu mee om dan?

ik was zelf enorm belast Ineke. Ik voelde het, en ik ben naar verschillende seminars geweest en dat hielp vrijwel niets. Er was geen medicijn meer zeiden de psychiaters tegen mij. Toen ben ik gaan bidden en vasten, en toen kwamen die demonen er dus wel uit!! Ook met veel kabaal ja, maar ik schaam me niet want ze gingen eruit door en in de Naam van Jezus, en dus heeft Hij mij bevrijd en geef ik Hem de eer!!

Mvg.

Geweldig! Psychiaters en medicijnen helpen geen klap. Ben zelf bevrijd van borderline, niet eens in zo'n setting. God zette me gewoon thuis vrij.
Zach91

Bambi

Berichtdoor Bambi » 01 nov 2013 22:20

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:12, 2 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 nov 2013 22:26

@Boerin

Dat is een mooi wonder!! God doet het zoals Hij het wil. Vind het mooi om te lezen, want ik ben ook tegen medicijnen want ze onderdrukken vaak wel, maar de oorzaak word niet aangepakt!

@Bambi

Mooie poster!! Inderdaad de duivel moet ontmaskert worden, en daarom weet ik ook heel goed dat hij dit niet leuk vind, want hij wil niet aan het licht komen. De laatste 6 jaren had ik soms de neiging om geweldadig gedrag te vertonen, wat ik uiteraard niet deed maar ik merkte keer op keer dat ik vreemde neigingen had.

Vorige week ben ik bevrijd van een demon van geweld, die er met een hoop gekrijs uit kwam.... Jezus Christus leeft, en Hij regeert!! Hij heeft alle macht in de hemel en op aarde!! Hij heeft me bevrijd, en Hem alle eer!!!

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 01 nov 2013 22:26

xsidd schreef:Ik weet niet hoe julie deze dingen zien, en eerlijk gezegd ben ik er wel nieuwsgierig naar!
Je vraagt naar de bekende weg, xsidd. Volgens mij hebben we op dit forum al tig demonenonzinpraatjes bediscussieerd. Hopelijk kun je ook nog herinneren hoe ik daar over denk: ik sluit me vrijwel volledig aan bij wat Ineke-Kitty zegt. Ik heb óók in dat wereldje gezeten. Ik veronderstelde ook te zien hoe demonen uitgedreven worden. Ik haalde ook overal Jezus bij hetgeen goed ging en veronderstelde ook dat al het kwade - wat is het toch allemaal subjectief - toe te schrijven was aan demonen.

Beste xsidd, durf eens open te kijken. Ik zeg het misschien heel erg hard, direct en veroordelend, maar ik raak echt gefrustreerd van zulke uitspraken en leren. Oprecht hoop ik dat je in mag zien dat dit allemaal níét in lijn is met Jezus' leer en de bijbel.

xsidd schreef:Ik ga uiteraard geen demonen aanpraten,
Lijkt me heel verstandig.
xsidd schreef:maar een demon openbaart zich bijvoorbeeld als je erg kwaad bent.
Nu doe je het toch!

Trouwens, hè, deze uitspraak klopt van geen kant. Jezus kon ook verschrikkelijk kwaad worden. Zouden er toen demonen in Hem geopenbaard worden?

xsidd schreef:Het lijkt wel alsof iets je vastgrijpt, waardoor je in die kwaadheid blijft hangen
Exact. Daarom hebben allemaal verschillende mensen verschillende bovennatuurlijke verklaringen voor dit soort fenomenen. Christenen noemen dat ook wel 'demonen'. Demonen zijn niets meer dan metaforen voor uitingen van doorslaand gedrag. Daarom menen veel mensen demonen te kunnen zien, die vervolgens onder de grootste psychologische (auto-)manipulatie 'uitgedreven' kunnen worden.

xsidd schreef:Dwangneuroses zijn ook vaak demonen die mensen tot waanzin proberen te drijven!!
Dwangneuroses hebben eerder te maken met (in)actieve hersengebieden, neurotransmitters en relatieve tekorten aan dopamine en endorfine dan met demonen.

xsidd schreef:Paninsche angsten die je kan voelen... Waarvan je weet, dit is niet menselijk zoals ik nu deze angst ken.
Het voelt zó onmenselijk dat het wel bovennatuurlijk moet zijn! Zoals ik reeds zei: daarom verzint iedere mens daar zijn eigen verklaring voor wanneer diegene niet het cognitieve vermogen heeft om verder te kijken dan zijn eigen opvoeding en (voor)veronderstellingen. Men noemt dat ook wel oogkleppen. Ze schijnen onderdeel te zijn van de geestelijke wapenuitrusting van veel linkse pinksterchristenen.

===============================================

ineke-kitty schreef:Sterker nog, wij zouden geen enkele aandacht aan dergelijke zaken besteden.
Absoluut mee eens.
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 06 nov 2013 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 01 nov 2013 22:38

@Pcrtje

De vorige keer dat ik je uitvoerig antwoorde, heb ik helaas geen bericht meer van je gehad. Ik snap het, en weet dat je uit die wereld komt en je daar nogal rare zaken hebt meegemaakt zoals je hebt verteld, maar dat geeft toch niet het recht om demonen dan maar te ontkennen?

Als je geen aandacht besteed aan de strijd die je niet hebt tegen vlees en bloed, wat heb je dan voor strijd? Waarom sluit je je ogen voor je tegenstander?

Met vriendelijke groet.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 01 nov 2013 22:51

xsidd: " je haalt aan dat je pastoraal werker geweest bent, maar hoe ga je daar nu mee om dan?"

Een pastoraal werker is voornamelijk bezig met vele gesprekken voeren met mensen, voordat er een diagnose gesteld kan worden, op het geestelijke vlak wel te verstaan.

Veel Pinkstergemeenten, en dan spreek ik met name over de extreme leer daarvan, zien werkelijk overAL de duivel in, als zou de duivel de oorzaak zijn van psychisch/ en zelfs mentale ziekten.

Dit is volstrekt on-bijbels en men manipuleert er vervolgens op los, door nota bene GELOVIGEN demonen aan te praten.
Ik vind dit een zeer kwalijke zaak.
Men beweert dan, dat als je een keer behoorlijk kwaad bent [op iets of iemand] je "een deur zou openen" voor demonische bezetting.
Dit is volkomen onzin.
Ik haal maar een voorbeeld aan dus.

Wel, als Gods Geest in ons woont, is daar beslist GEEN plaats voor demonische invloed, of "inwoning" zoals men beweert.

Let wel: ik spreek hier over GELOVIGEN IN Christus Jezus.

Terug naar “Archief”