Privacy op Facebook (n.a.v. dodelijk ongeluk)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Privacy op Facebook (n.a.v. dodelijk ongeluk)

Berichtdoor mealybug » 30 okt 2013 21:29

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... k_1_779751
met voor en achternaam worden de overleden jongens in dit kranteartikel genoemd, en met 1 muis-click heb je er een beeld bij.

https://www.facebook.com/daan.kous?fref=ts

Wat vinden we daarvan?

Faramir

Re: Facebook

Berichtdoor Faramir » 30 okt 2013 21:45

Moeten we hier wat van vinden?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 okt 2013 22:01

Faramir schreef:Moeten we hier wat van vinden?

Nee

Bambi

Berichtdoor Bambi » 30 okt 2013 23:13

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 31 okt 2013 09:29

mealybug schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/omgekomen_monteurs_werknemers_barneveldse_bettink_1_779751
met voor en achternaam worden de overleden jongens in dit kranteartikel genoemd, en met 1 muis-click heb je er een beeld bij.

https://www.facebook.com/daan.kous?fref=ts

Wat vinden we daarvan?

Het zegt iets over degene die dit bij elkaar zoekt...
Nieuwerwetse roddelziekte...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 okt 2013 09:46

Die ouders zullen hoop ik toestemming hebben gegeven.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 31 okt 2013 12:13

mealybug schreef:Wat vinden we daarvan?
Het is inherent aan de moderne media en vind dit normaal.
Ik kwam onlangs een vrouw tegen die mij vertelde verkering te hebben. De andere dag stelde zij hem aan mij voor met naam en toenaam. Ik ging zoeken op internet en kwam hem daar tegen (niet op Facebook). Ik liet het aan de vrouw zien. Zij schrok daar erg van en had niet gedacht dat hij zo op internet zou staan. Hij was ook van de Ger.Gem.in-Ned. aldus haar verklaring. ‘Nou en’ vroeg ik, er staat toch niets verkeer vermeld van hem op internet. Nee dat niet maar ja…….. :D

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 okt 2013 12:15

Boerin schreef:Die ouders zullen hoop ik toestemming hebben gegeven.

Ik denk dat de ouders er nog een hele klus aan hebben om het profiel te verwijderen na het overlijden.
met roddel heeft het verder naturlijk helemaal niets te maken.
Dan zou RD de namen niet vrij moeten geven.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 okt 2013 13:43

Het zal de generatiekloof wel zijn, maar ik keek een tijdje geleden mee in FB, ik heb zelf geen account, geen behoefte aan, en zocht wat namen.
En omdat het ene account aan het andere gelinkt is, kom je steeds verder en kwam ik reeds overleden mensen tegen. :?
Ik vond het heel confronterend.
Er was laatst een cabaretier, las ik in de krant, hij twitterde dat hij dubbele longontsteking had, maar de a.b. deed intussen zijn werk en hij knapte op. Een paar dagen later overleed hij.
En dat is niet te verwijderen geloof ik.
Misschien dat jullie, twitteraars en Fbers dit normaal vinden, maar ik krijg er kippenvel van.
Het zou mij niet tot troost zijn, als één van mijn geliefden zou overlijden.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 okt 2013 13:45

schelpje3 schreef:Het zal de generatiekloof wel zijn, maar ik keek een tijdje geleden mee in FB, ik heb zelf geen account, geen behoefte aan, en zocht wat namen.
En omdat het ene account aan het andere gelinkt is, kom je steeds verder en kwam ik reeds overleden mensen tegen. :?
Ik vond het heel confronterend.
Er was laatst een cabaretier, las ik in de krant, hij twitterde dat hij dubbele longontsteking had, maar de a.b. deed intussen zijn werk en hij knapte op. Een paar dagen later overleed hij.
En dat is niet te verwijderen geloof ik.
Misschien dat jullie, twitteraars en Fbers dit normaal vinden, maar ik krijg er kippenvel van.
Het zou mij niet tot troost zijn, als één van mijn geliefden zou overlijden.

Maar wat is nu eigenlijk het verschil dan met een foto-album, of een papiertje wat de persoon geschreven heeft, terwijl hij/zij nog leefde?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 okt 2013 13:47

Het verschil zit m daarin, dat je dat voor jezelf kunt houden. Op internet leest iedereen mee, rijp en groen, aardig en gestoord. Sommige mensen zijn zo ziek, dat ze na iemands overlijden nog rotopmerkingen neerplempen. :?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 31 okt 2013 13:48

schelpje3 schreef:Het verschil zit m daarin, dat je dat voor jezelf kunt houden. Op internet leest iedereen mee, rijp en groen, aardig en gestoord. Sommige mensen zijn zo ziek, dat ze na iemands overlijden nog rotopmerkingen neerplempen. :?

Dan heb jij wel heel erg zieke connecties, hoor.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 okt 2013 13:56

Misschien heb ik die wel, maar dat bedoel ik niet. Mijn kinderen laten wel eens wat zien, zij zitten wel of FB en twitter en via hun account zoek ik wel eens wat familieleden op, voor bepaalde weetjes en nieuwtjes.
Voorheen werd ik gebeld als een nichtje zwanger was of ging trouwen, tegenwoordig moet ik het van FB halen.
Het wordt misschien tijd voor een account? :-k

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 31 okt 2013 16:18

Ik vind het vooral heel raar dat het RD de namen openlijk noemt, al mag ik aannemen dat ze dat met toestemming van de familie hebben gedaan. Het voegt helemaal niets toe voor de lezer om te weten wie het zijn, tot welke kerk ze behoren, en dat de predikanten het bevestigd hebben. Sneue vorm van journalistiek, het lijkt de Telegraaf wel!

Dat mensen allemaal te vinden zijn op het net, tja, dat zijn keuzes die je zelf maakt. Voor werkgevers is het in ieder geval een prima bron van informatie bij sollicitaties :D

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 31 okt 2013 18:59

hieke schreef:Ik vind het vooral heel raar dat het RD de namen openlijk noemt, al mag ik aannemen dat ze dat met toestemming van de familie hebben gedaan. Het voegt helemaal niets toe voor de lezer om te weten wie het zijn, tot welke kerk ze behoren, en dat de predikanten het bevestigd hebben. Sneue vorm van journalistiek, het lijkt de Telegraaf wel!

Helemaal mee eens, terwijl de Telegraaf de namen niet eens noemt.
Ik denk dat het te maken heeft met: reformatorische krant, bedrijf, monteurs, mensen enz. enz.
Desalniettemin raar. =;

Terug naar “Archief”