Principes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Principes

Berichtdoor mealybug » 30 okt 2013 13:21

Geheel afgezien van iemands argumenten voor of tegen, heeft de mazelen epidemie en de inentingen daartegen iets vreemds laten zien.
Binnen 1 jaar is er in de ''Bible Belt'' een ver-VIJF-voudiging genoteerd van het aantal inentingen.
Mensen die zeiden hun overtuiging en principes te baseren op Gods Woord, hebben massaal een tegenovergesteld standpunt ingenomen, lijkt het.
Nogmaals, denk en doe wat je wilt, maar wie zegt zich te baseren op Gods Woord, kan niet ineens omslaan als een blad aan een boom, volgens mij

Hoe zien anderen dat?

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_779750

Speedy
Majoor
Majoor

Re: Principes

Berichtdoor Speedy » 30 okt 2013 13:24

mealybug schreef:Geheel afgezien van iemands argumenten voor of tegen, heeft de mazelen epidemie en de inentingen daartegen iets vreemds laten zien.
Binnen 1 jaar is er in de ''Bible Belt'' een ver-VIJF-voudiging genoteerd van het aantal inentingen.
Mensen die zeiden hun overtuiging en principes te baseren op Gods Woord, hebben massaal een tegenovergesteld standpunt ingenomen, lijkt het.
Nogmaals, denk en doe wat je wilt, maar wie zegt zich te baseren op Gods Woord, kan niet ineens omslaan als een blad aan een boom, volgens mij

Hoe zien anderen dat?

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_779750

Je moet hier wel als kanttekening plaatsen de invloed van de enorme mediadruk, de hype over dit onderwerp, de ongefundeerde kots die uitgegoten wordt door mensen. En niet te vergeten de acties die huisartsen en andere organisaties hebben gevoerd de laatste maanden.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 30 okt 2013 13:40

En niet te vergeten de ongefundeerde kots van hun medegeloofsgenoten!!
DAT is nog het ergste.
In de wereld zult gij verdrukking vinden. Maar niet alleen daar :?

janneke7337
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor janneke7337 » 30 okt 2013 14:14

En niet te vergeten dat sommige principes bestaan omdat anderen het ook zo doen, en de dominee zegt het nu eenmaal zo en zo, het is nu eenmaal de gewoonte.
Maar dat is op zandgrond gebouwd.

Een echt persoonlijk principe staat op de rots en is niet omver te krijgen.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 30 okt 2013 18:45

Een waarheid als een koe Janneke7337!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 okt 2013 19:18

Met de laatste 2 meningen ben ik het helemaal eens.
Je moet er niet aan denken hoeveel er zouden bezwijken aan het opgelegde teken, zonder welke niemand kan kopen of verkopen, straks.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 30 okt 2013 19:20

Roep maar niet te hard, Janneke, je weet pas wat een persoonlijk principe voorstelt als de storm opsteekt.
Het is een verschil om in geloof de keuze te maken om niet in te enten en om nog steeds in geloof naast je erg zieke kind te zitten.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 okt 2013 19:21

schelpje3 schreef:En niet te vergeten de ongefundeerde kots van hun medegeloofsgenoten!!
DAT is nog het ergste.
In de wereld zult gij verdrukking vinden. Maar niet alleen daar :?

Onbijbelse toevoeging.
In de wereld zult gij verdrukking hebben.
PUNT,
Daar stopt de zin.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 30 okt 2013 19:25

Daar stopt het Bijbelcitaat, dat is waar.
Maar inhoudelijk begrijp ik maar al te goed waar Schelpje over spreekt. Ik weet niet of je het RD leest, maar als je las wat daar op de opiniepagina zo nu en dan te lezen was over wel of niet inenten, dan lustten de honden daar geen brood van. Het gaat mij niet zozeer om de keuze die mensen maakten, maar om welke woorden er over en weer gebezigd werden.

Als je dan in afhankelijkheid een keuze hebt gemaakt en je ontvangt als reactie een kille koude douche van mensen die je broeder of zuster zouden moeten zijn, dan kan ik Schelpjes reacties goed plaatsen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 okt 2013 19:31

Rozijn schreef:Daar stopt het Bijbelcitaat, dat is waar.
Maar inhoudelijk begrijp ik maar al te goed waar Schelpje over spreekt. Ik weet niet of je het RD leest, maar als je las wat daar op de opiniepagina zo nu en dan te lezen was over wel of niet inenten, dan lustten de honden daar geen brood van. Het gaat mij niet zozeer om de keuze die mensen maakten, maar om welke woorden er over en weer gebezigd werden.

Als je dan in afhankelijkheid een keuze hebt gemaakt en je ontvangt als reactie een kille koude douche van mensen die je broeder of zuster zouden moeten zijn, dan kan ik Schelpjes reacties goed plaatsen.

De eerste persoon moet nog op het toneel verschijnen die me uit kan leggen waarom binnen de eenheid van een gemeente met zo'n strakomlijnde leer, waarin niet eens ruimte is voor een damesbroek,de een een spuit neemt om preventief vooral zwanger te worden (IVF) , maar geen spuit zou mogen nemen om het ontvangen leven te behouden en te beschermen.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 30 okt 2013 19:32

Tot zo'n gemeente behoor ik niet, dus ik kan je niet verder helpen. Ik snap de relatie tot dit topic ook niet zo goed van je opmerking.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 30 okt 2013 19:34

Rozijn schreef:Tot zo'n gemeente behoor ik niet, dus ik kan je niet verder helpen. Ik snap de relatie tot dit topic ook niet zo goed van je opmerking.

Dat je je niet neerlegt bij onvruchtbaarheid, maar wel bij ziekte.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 30 okt 2013 19:41

mealybug schreef:Dat je je niet neerlegt bij onvruchtbaarheid, maar wel bij ziekte.
Ik heb met het eerste meer moeite als met het tweede. Maar ik realiseer me ook dat bij welvaart en gezondheid gemakkelijker kan zijn om bepaalde principes te bezigen dan op het moment dat het er toe doet...

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 30 okt 2013 19:49

Ik ken diverse stellen uit "de gezindte" die uit principe geen IVF toepassen. Lijkt me heel erg, kinderloosheid, en daarmee is dat een grote keuze die je maakt!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 30 okt 2013 19:51

Rozijn schreef:Ik ken diverse stellen uit "de gezindte" die uit principe geen IVF toepassen. Lijkt me heel erg, kinderloosheid, en daarmee is dat een grote keuze die je maakt!

Inderdaad en ik hoor in mijn naaste omgeving getuigenissen t.a.v. de keuzes die gemaakt worden.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”