Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 18 jul 2014 10:18

Het ligt ook aan het kind denk ik, of je wel of niet veel uitlegt.
En voor een kind zijn buisjes net zo 'erg' als een heftigere operatie denk ik, dat verschil begrijpen zij echt nog niet.
Bij Jurian zou ik het helemaal uitleggen, wel 10 keer, en dan zal hij het prima vinden. Ook toen hij nog jong was, legde ik heel veel uit, dat geeft hem houvast.
Bij Frederiek zou ik het weer amper uitleggen, denk ik. Die vindt alles toch wel best, wat er gebeurt, die hoeft niet zo voorbereid te worden.

Hier bleek gister de vakantie al te beginnen voor groep 2. Ik wist dat helemaal niet, er wordt mij niks verteld ('Ja, maar dat is altijd zo hoor, groep 2 neemt op donderdag afscheid van de kleuterschool en dan zijn ze vrij', tja, het is mijn eerste op die school, hoe moet ik dat weten?)
Maar erg lekker! Ze zitten nu al een uur te schilderen, aan de tuintafel, badje staat op voor straks, zo overleven wij de eerste warme vakantiedag wel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor cornelia77 » 18 jul 2014 10:23

Hier ook al vakantie. De hele school heeft vandaag vrij. Lekker, hoor!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 18 jul 2014 10:37

Geniet allemaal van het lekkere weer! Wij hebben al een paar uurtjes genoten aan het strandje (3min fietsen)
Nu lekker thuis in huis... Heerlijk koel in de tuin is het echt veel te warm. Eind van de middag gaan we lekker naar buiten.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 18 jul 2014 12:52

Fijne vakantie allemaal!
Wat een heerlijk weer!
Hier hebben we er al 2 weekjes op zitten.
Wij hebben een vakantiekindje; gaat erg goed, draait lekker mee. Mooi om te doen.

Hier pas ook buisjes. Zelf nuchter er mee om gaan, dat breng je ook over op je kind. Gezegd dat het kapje even vervelend is en stinkt, maar dat het maar heel even is. Stelt verder ook echt niets voor.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 18 jul 2014 19:53

liefie schreef:Geniet allemaal van het lekkere weer! Wij hebben al een paar uurtjes genoten aan het strandje (3min fietsen)
Nu lekker thuis in huis... Heerlijk koel in de tuin is het echt veel te warm. Eind van de middag gaan we lekker naar buiten.

Wij zijn ook wat later gegaan naar het strand, het was eerst zo heet dat ze in de fietsenkelder wilden spelen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 21 jul 2014 08:12

654321 schreef:Hier pas ook buisjes. Zelf nuchter er mee om gaan, dat breng je ook over op je kind. Gezegd dat het kapje even vervelend is en stinkt, maar dat het maar heel even is. Stelt verder ook echt niets voor.


Ik denk dat het ook scheelt hoe oud ze zijn. Een kind van 4 jaar of ouder heeft andere voorlichting nodig. Ik denk dat als een kind weet wat hem overkomt, hij ook minder gefrustreerd onder narcose gaat en rustiger wakker wordt. Daarom heb ik bij nr 3 juist heel veel uitgelegd. Hij kon zich bijna niet uiten, omdat zijn spraak achter bleef, was vaak al driftig en gefrustreerd. Ik was er blij om dat ik hem veel heb uitgelegd. Hij kreeg nl ook nog een nabloeding, dus hij moest 3 uur later weer naar de operatiekamer. Ook toen is hij zelf op de operatietafel gaan liggen en het ging prima.

HIer de eerste vakantie dag. Valt niet mee om dat met allemaal oppas rond te krijgen.... Pfff. Het is gelukkig koeler en ik hoop ook echt niet dat het de komende weken weer zo warm wordt. Kinderen kunnen ternauwernood buiten spelen, slapen slecht. NIet fijn.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 jul 2014 08:35

Hier zitten we met dat warme weer aant strandje of in een zwembad... ze zijn dan lkkr afgedraaid en slapen tot nu toe.. prima! Ze gaan flink later naar bed.. en worden nu eindelijk ook wat later wakker!
Bevalt mij wel...

Nu de was wegvouwen van de vakantie. Die is door het warme weer wel blijven liggen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 21 jul 2014 08:44

Ik ga liever niet naar het water met 4 kinderen die niet kunnen zwemmen. Daarbij vind ik het voor de jongste 2 echt te warm, voor de jongste helemaal, want die kan alleen nog maar zitten en tijgeren. Daarnaast blijf ik zelf liever uit de zon.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 21 jul 2014 08:48

1 dagje afkoeling vandaag vind ik helemaal niet erg.
Tot nu toe houden wij het wel vol de warmte, mijn schoonouders hebben een flink zwembad, dus zodra we het thuis niet meer houden gaan we daarheen. Jurian zwemt echt de hele middag, die blijft uren in het water. Zwemvleugeltjes om en hij vermaakt zich prima, ook alleen.

Verder zijn we vrijdag naar de Action gereden een tas vol knutselspul gehaald, kleurboeken, verf, schildersdoeken, stickers. Ze vermaken zich uitstekend. Vrijdag 2 uur lang schilderen buiten, zaterdag urenlang mandela's kleuren. Hier gelukkig geen last van wennen aan vakantie. Jurian is van de ene op de andere dag helemaal ontspannen en weer een gelukkig kind :) Nu nog langer uitslapen, dat zou fijn zijn ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor meribel » 21 jul 2014 09:00

ajl schreef:Ik ga liever niet naar het water met 4 kinderen die niet kunnen zwemmen. Daarbij vind ik het voor de jongste 2 echt te warm, voor de jongste helemaal, want die kan alleen nog maar zitten en tijgeren. Daarnaast blijf ik zelf liever uit de zon.


Lekker een badje in de tuin? En wat emmers met water? We hebben enkel een plaatsje dus overal wat handdoeken en tuinkussens op de grond en het wasrekje hangt een laken over...daar zitten ze onder,
Zo doe ik het hier, en spelen ze eindeloos met de barbies, ( dat de barbies op het strand zijn )
Of ze gaan buiten zitten loomen :roll:
Heel de dag in zwempakje dartelen,
De kleinste in zwemluier in en uit dat kleine badje kruipen, die vind het prachtig.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 21 jul 2014 09:11

Dat loomen is inderdaad ook iets. De oudste doet dat echt de hele dag. Ik vermoed dat die doos meegaat op vakantie.

Badjes doen wij wel, maar voor de jongste ook niet. Dei zwem luiers vindik nl echt vreselijk, die absoerberen niets en de plas ( en rest) blijft er gewoon in staan...heel vies.
Ik begrijp dat die van jou ook nog niet staat of loopt? O tijgert alleen nog maar en kruipt zelfs nog niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 21 jul 2014 09:32

O heerlijk dit weer, wel iets te warm. Maar met dit weer slaapt S. wel lekker door. =D> :oops:
Wel vroeg wakker (6:00-6:30). Maar dat vinden wij niet heel erg. 's Middags slaapt hij ook nog zeker 1,5/2 uur.
Wij hebben een badje in de tuin staan, maar echt er in zitten doet hij niet. Hij haalt er water uit en doet het dan in emmertjes. Gewoon lekker bezig met water. Heerlijk.
En lekker buiten eten. Geen rommel en viezigheid in huis.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor meribel » 21 jul 2014 10:24

ajl schreef:Dat loomen is inderdaad ook iets. De oudste doet dat echt de hele dag. Ik vermoed dat die doos meegaat op vakantie.

Badjes doen wij wel, maar voor de jongste ook niet. Dei zwem luiers vindik nl echt vreselijk, die absoerberen niets en de plas ( en rest) blijft er gewoon in staan...heel vies.
Ik begrijp dat die van jou ook nog niet staat of loopt? O tijgert alleen nog maar en kruipt zelfs nog niet.


Nee ze loopt nog niet, maar met dertien maanden is het tijgeren ineens overgegaan op kruipen, dat scheelt,
Ze trekt zich nu wel op tot staan, is nu 17 maanden, en klimt op de bank. Maar stapjes langs de rand bijv lukt nog niet, en ach het arme kind, als ze gaat staan durft ze niet meer te gaan zitten of te bewegen, dus hoor je zo 'mamamamama' heel zielig...soms wacht ik tot ze na vijf minuten op haar billen stort maar meestal help ik maar, het is eigenlijk heel schattig.
Laatst lette ik een seconde niet op en door omstandigheden stond de deur naar de trap open, hoor ik ineens ,' mamamama' bij de trap, ik ren er naar toe en zit daar zo'n kind met twee knietjes op het eerste treetje,ze durfde niet verder omhoog maar ook niet naar beneden, :lol:
Ik moest daar zo om lachen. ( ook dat het goed was afgelopen natuurlijk , )


Maar zwemluiers vies? Maakt toch niet uit, een badje buiten en eind van de dag gooi je het weer weg,
En anders doe je ze savonds extra in bad.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 21 jul 2014 10:33

Zijn grotere broer neemt ook wel eens een slokje van dat water en er dreef pas een keutel voorbij die uit de zwemluider was gekomen. Dus zolang de jongste het niet zelf aan kan geven, laat ik hem lekker binnen tijgeren.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik het huis zo vies vind worden van dat badje. IN notime verdwijnt zandbakzand ook in het water en er worden enorme zandtaarten en modder gefabriceerd. Daarna loopt iedereeen druppend en lekkend met water/modderemmers het huis in en de kamer door. Voordat je 's avonds al die zooi weer opgeruimd hebt. Ik zet wel badjes op, ze moeten zich toch ergens mee vermaken, maar ik vind het echt vreslijk.

Hier qua motoriek ook niet veel vorderingen. Hij tijgert nu en beweegt sinds kort zijn benen ook mee, die sleepten eerst als verlamd achter hem aan. Hij zit nu soms ( heel wankel) op zijn knietjes, maar verder nog niet zo veel. Hij is wel heel knuffelig.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 21 jul 2014 10:43

Herkenbaar ajl, al die troep die badjes geven.
Ons badje staat meestal onder de boom, maar dat rotding geeft zoveel troep, dat ik gister slim dacht te zijn, en het ding verderop, op het gras neergezet had. Slang net te kort, maar van een afstandje lukte het ook wel om hem vol te krijgen.
Was ik even vergeten dat mijn man zaterdagavond daar het gras had gemaaid. Dus het hele zwembadje, en de kids, helemaal onder het droge gras. En dat op een nat lijf, bah. Later bleek dat ze het toch te koud vonden voor het badje, dus voor niks op gezet en voor niks al die bende.

Maar mijn man herinnert me er dan af en toe aan dat het opruimen best meevalt en ik niet zo moeilijk moet doen, want ze vinden het zelf zo leuk, en daar heeft hij dan ook wel weer gelijk in ;)
Met echt warme dagen komen we ook amper binnen, alleen voor wat eten en drinken, verder leven we buiten, dus dan valt de troep binnen ook wel mee. Ik til ze na een dag buiten zo onder de douche (die is gelukkig beneden), en helemaal schoon mogen ze daarna het huis in :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten