Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 okt 2013 13:19

wassen met warm water doen we ook, want zijn handen moeten ook schoon zijn..

vanmorgen zei hij tegen mij: Mama, het prikken doet wel zeer, maar je doet het goed hoor, mama! :8>

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor schelpje3 » 26 okt 2013 13:22

trijntjejohanna schreef:wassen met warm water doen we ook, want zijn handen moeten ook schoon zijn..

vanmorgen zei hij tegen mij: Mama, het prikken doet wel zeer, maar je doet het goed hoor, mama! :8>

Ach, wat een schatje.
En prik je aan de zijkant van zijn vingertje?
Ik zie mensen die hun bloedspiegel moeten meten, altijd aan de zijkant prikken nl, dat schijnt minder zeer te doen dan in het midden van het "kussentje".
Ik vind zo'n prik om je ijzer te laten bepalen ook gemeen zeer doen, :-&

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Memmem » 26 okt 2013 21:16

TJ, wat mooi dat hij het zo zegt.

654321, Bij de buren had ook 1 kindje na de tijd wat last van de oren, het lijkt dat deze complicatie altijd na de echte ziekte komt. Hoe gaat het nu met hem?

Hier slaat de kuur gelukkig goed aan, nu maar eens kijken hoe het volgende week gaat, hopelijk gaat hij niet teveel missen op school. Al gezegd dat ik hem evt naar school breng (5 min fietsen) zonder zijn schoolboeken ofzo.

PPM, hier ook heel veel ingeënte kindjes met mazelen, die ook heel ziek zijn, net zo erg als niet ingeënten die erg ziek zijn. Hoorde dat 1 van de huisartsen ontkende dat 1 van zijn ingeënte patiëntjes mazelen had want dat kan niet. Terwijl nu wel bekend is dat de vaccins niet voldoende en een beperkte tijd (max 15 jaar) helpen. Zo was er ook al eens een bof epidemie onder ingeënte studenten.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jannoek » 27 okt 2013 08:01

Wat lief dat hij dat zo zegt tj!

@memmem ons (ingeënte) buurmeisje heeft het ook gehad, maar ook hier ontkende de huisarts dat dat mogelijk was, omdat ze is ingeënt.
In de kerk heeft hier ook 1 kindje het gehad, hij was ook ingeënt.

F heeft nu koorts en een gek hoestje. Hoop maar dat dat niet de voortekenen zijn... zat gisteren de kaart met verspreiding te bekijken van rivm en hier in de stad zijn maar een beetje heel paar gevallen geweest vanaf de uitbraak in mei, hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2013 14:14

Wat vervelend zeg TJ.

@Jannoek, wij hebben dat ook wel een beetje. Een paar weken geleden dachten we ook dat hij de mazelen zou hebben maar tsja. Je weet het niet he. De een is er enorm ziek van en de ander komt er goed door.

@Memmem, beterschap voor je zoon. Hopelijk knapt hij snel op.

Hier vanochtend wilde S. zijn klompen aan naar de kerk. Geweldig.
Hij komt net de woonkamer binnen lopen met z'n klompen aan.. ik vraag aan m'n man of hij ze aan had gedaan. Had hij niet gedaan. Blijkt dat S. zelf zijn klompen aan had gedaan, best wel knap want er zitten van die leertjes aan. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Evelien op 27 okt 2013 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 okt 2013 15:58

hier nog een trotse moeder :) kind fiets zonder zijwieltjes.

nog over het inenten.... Het wil niet zeggen dat de entstof voldoende is he, je kan ook in geent zijn en geen antistoffen aanmaken een x aantal mensen heeft dat ook.

dus de mijne kunnen et ook gerust nog krijgen, al scheelt het wel dat je in een wat 'veiligere' omgeving zit, behalve het zwembad dan bedenk ik nu.. haha...Ach, krijgen ze et, dan ist ook zo hoor..

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor -Judith- » 27 okt 2013 20:07

schelpje3 schreef:En prik je aan de zijkant van zijn vingertje?
Ik zie mensen die hun bloedspiegel moeten meten, altijd aan de zijkant prikken nl, dat schijnt minder zeer te doen dan in het midden van het "kussentje".
Ik vind zo'n prik om je ijzer te laten bepalen ook gemeen zeer doen, :-&


Je moet altijd aan de zijkant van een vinger prikken, daar doe je niks mee... Op het topje, of midden van de vinger is veel gevoeliger, en daarom voel je het ook veel langer. Vertelde de diab.vpk. mij laatst...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor schelpje3 » 28 okt 2013 14:43

-Judith- schreef:Je moet altijd aan de zijkant van een vinger prikken, daar doe je niks mee... Op het topje, of midden van de vinger is veel gevoeliger, en daarom voel je het ook veel langer. Vertelde de diab.vpk. mij laatst...

Ja klopt, ik heb ook een kind met diabetes.
Zijn vingertopjes zijn intussen ongevoelig geworden van het vele prikken.
Anderzijds zijn de naaldjes wel dun geworden, ook de insulinenaalden.
Dus dat is wel een vooruitgang. En als ik het zo lees, wordt het gebruik van naalden in de toekomst een stuk minder vaak noodzakelijk.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 28 okt 2013 19:59

Memmem schreef:
654321, Bij de buren had ook 1 kindje na de tijd wat last van de oren, het lijkt dat deze complicatie altijd na de echte ziekte komt. Hoe gaat het nu met hem?


Helemaal beter gelukkig en ook geen oorpijn meer! Hoest bij jullie?

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Memmem » 28 okt 2013 20:27

Fijn dat ze nu bij jullie zijn opgeknapt.
De oudste knapt gelukkig goed op, heeft nog wel pijn op de borst maar is vandaag ook even naar buiten geweest om te kijken bij de buren waar een boom is omgevallen.
Wij hebben nu nr 2 thuis, heeft wel hoge koorts. Hij is vanmorgen nog gewoon naar school geweest.
Een ander was vanmiddag thuis met erge hoofdpijn, dat is nu gelukkig wat over, hij zal ook wel gauw volgen.

Jannoek en Evelien, hoe is het met jullie zoontjes?

Wat erg van dat meisje in Zeeland.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 28 okt 2013 20:34

Hier gaat het goed, wel wat snotterig. Maar niet heel vervelend. Hier is het 's nachts nog steeds niet echt geweldig. Het gaan slapen 's avonds gaat gewoon goed. Maar dan word hij s nachts 1 of 2 keer wakker.
Dat is slopend.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 28 okt 2013 21:09

Beterschap met alle zieken!

@ jannoek Is F ingeënt?

Hier een heel ziek mannetje. Vandaag geopereerd aan zijn neus-keelamandelen en buisjes. Jammer genoeg kreeg hij een nabloeding, dus mocht J vanmiddag weer onder het mes. Nu thuis, maar wel een gevecht met drinken. Ik merk dat hij dorst heeft, maar tot op heden drinkt hij niet. Vandaag regelmatig onder dwang met een spuitje in zijn mond gespoten. Morgen waarschijnlijk de hele dag dat gevecht :cry:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 okt 2013 23:38

Ijskoude zoete ranja is de tip die ik vaak heb gehoord, beterschap hoor! Hier al weeeken een enorme hoester, verschrikkelijk.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jannoek » 29 okt 2013 06:34

@ajl f is wel ingeënt ja.
Beterschap met jullie kleine man! Hopelijk knapt hij snel op!

Zondag had hij ineens een temperatuur van 35,1. Helemaal klam was hij toen. Heel dik ingepakt in bed met kruiken en 3 dekens en toen is hij wel weer een beetje bijgekomen. Gisteren geen koorts meer maar wel schor en erg hoesten. Hopelijk blijft het daar dan bij.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor AikonGirl » 29 okt 2013 09:17

Ahh, zo sneu die zieke kindjes. Beterschap!
Ajl, sterkte met J.!

Hier gelukkig geen zieken.
Alleen dan I. die altijd hoest..

Misschien dat hoestdrank werkt?
Wat werkt goed en is niet vies, iemand ervaring?

V. ging om 20.00 slapen, en heb ik om 06.00 wakker gemaakt. :o :D
I en F slapen nu al twee weken samen op een kamer, en dat gaat heel goed.
Had ik niet verwacht eigenlijk.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten