Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 okt 2013 19:08

Volgende week vrijdag is de uitslag van de sensormeting.. hoelang de bloeduitslag duurt weet ik niet..

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Memmem » 25 okt 2013 20:00

sterkte ermee TJ, hoe vind hij het zelf?

Hier hebben de mazelen intrede gedaan, de oudste heeft het en is best ziek, hij heeft er nu ook longontsteking bij. Dus nu aan de ab. Eens kijken hoe snel de anderen volgen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 okt 2013 20:13

Hij vindt het vreselijk.. het is een grote ramp om te prikken en een gevecht elke keer. Gister was tobias thuis, dus konden we het samen doen.. vandaag moest ik het alleen doen en dat was niet makkelijk.. :( maar goed we moeten even doorzetten..

Beterschap memmem!

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor mealybug » 25 okt 2013 20:20

trijntjejohanna schreef:Hij vindt het vreselijk.. het is een grote ramp om te prikken en een gevecht elke keer. Gister was tobias thuis, dus konden we het samen doen.. vandaag moest ik het alleen doen en dat was niet makkelijk.. :( maar goed we moeten even doorzetten..

Beterschap memmem!

Zijn er bij jullie geen middelen op de markt die het prikken verdoven :shock:
Als ik hier naar de tandarts ga, krijg je voor de prik al een naar aardbeien smakend verdovingszalfje op de te prikken plek, en dan voel je niets van de spuit!
Ook een stift tegen jeuk door insektenbeten werkt sterk anaestetisch, maar weet niet of je dat mag/kunt gebruiken.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Memmem » 25 okt 2013 20:26

Wat vervelend TJ, kun je hem ook afleiden door het tijdens een filmpje kijken oid te doen? Of er een stickerbeloning tegenaan te gooien, ik noem maar wat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor schelpje3 » 25 okt 2013 20:55

trijntjejohanna schreef:Hij vindt het vreselijk.. het is een grote ramp om te prikken en een gevecht elke keer. Gister was tobias thuis, dus konden we het samen doen.. vandaag moest ik het alleen doen en dat was niet makkelijk.. :( maar goed we moeten even doorzetten..

Beterschap memmem!

Heb je geen EMLA pleisters of zalf meegekregen TJ?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 okt 2013 21:03

oh, meerdere kwamen met deze gedachte, zonder verder in details te treden tav eigen situatie, weet ik dat ze het mee hebben gekregen uit het umcg voor het prikken van een jong kind, dit betrof een entvloeistof, maar ook hier werd gewoon de toverzalf voorgeschreven. Anders alsnog bellen zo snel mogelijk! Het wordt andesr alleen maar erger!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 okt 2013 21:05

oooh neeem memmem! als hij maar thuis mag blijven, bij ons in de kerk veel kindjes met complicaties! maar hier in onze woonplaats ook veel ge ente kinderen met mazelen! Alleen ipv twee tot vier weken zijn deze een kleine week ziek, vergelijkbaar met een pittige griep.

Beterschap hoor, je zal het al wel gehoord hebben, oneindig veel laten drinken!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 okt 2013 21:17

maar kan dat wel, want zijn vinger moet schoon zijn, omdat je anders een verkeerde uitslag krijg.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 okt 2013 21:33

Zalfje ero, schoonmaken plus ontsmetten, pijnvrij prikken..... neem aan dat je nu ook de vinger moet reinigen, prikken ze in het ziekenhuis ook zonder toverzalf?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor schelpje3 » 25 okt 2013 22:23

Die zalf moet minimaal een half uur inwerken, als die tijd er niet is, gebeurt het in het ziekenhuis dus ook niet altijd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 okt 2013 22:59

als dat een half uur moet inwerken dan is het sowieso geen optie, want dan heb ik een half uur lang een zwaar gestrest kind.. ik zeg het nu maar net van tevoren en dan hup handen wassen en prikken

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 26 okt 2013 10:04

Hier zijn de mazelen ook gearriveerd. De oudste is weer helemaal beter. Tviel mij erg mee. Wel 2dagen echt ziek/ niet vd bank afkomen. De jongste heeft sinds maandag de vlekken (daarvoor hangerig, koortsig, hoesten) maar heeft niet eens op de bank gelegen... 1dag binnen gebleven ivm hoge koorts maar verder speelt hij ook gewoon buiten. Nu klaagt hij wel sinds giav over oorpijn dus dat moeten we wel even in de gaten houden... In familie ook veel complicaties maar met een kuurtje knappen ze allemaal wel weer op. Maar dat is natuurlijk niet vanzelfsprekend. Kben blij dat ze het nu gehad hebben en er goed door zijn gekomen. Schijnt wel gezond te zijn (weerstand opbouwen) en dat ze er sterker uitkomen. Ik vond de waterpokken vorig jaar vervelender dan de mazelen nu.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor cornelia77 » 26 okt 2013 10:08

Volgens mij klopt dat niet, of er zijn verschillende soorten. De 'bananenspray' die ze in het ziekenhuis gebruiken, spuiten ze er vlak van tevoren op. Inderdaad dan even schoonmaken met alcohol. Helemaal gevoelloos wordt het volgens mij niet, maar het doet wel minder pijn.

Tj, misschien helpt het om een grabbeltonnetje te maken met kleine dingetjes erin??

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor schelpje3 » 26 okt 2013 10:16

cornelia77 schreef:Volgens mij klopt dat niet, of er zijn verschillende soorten. De 'bananenspray' die ze in het ziekenhuis gebruiken, spuiten ze er vlak van tevoren op. Inderdaad dan even schoonmaken met alcohol. Helemaal gevoelloos wordt het volgens mij niet, maar het doet wel minder pijn.

Tj, misschien helpt het om een grabbeltonnetje te maken met kleine dingetjes erin??

Ik ken alleen de EMLA pleisters en zalf. Bij een infuus zetten gebruiken ze het bij voorkeur liever niet, omdat het dan moeilijker aan te prikken zou zijn, m.a.w. de kans op misprikken is dan groter.
Dus bij oudere kinderen raden ze aan, even door te bijten, als de naald er eenmaal in zit, voelen ze het niet meer.
Een vingerprik is altijd gevoelig. Handen wassen met warm water, zodat de doorbloeding al op gang gekomen is, wil ook wel helpen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 81 gasten