Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2014 14:40

liefie schreef:
Evelien fijn dat het zo snel gaat. Heel veel suc6 wat vind S er zelf van?


Hij vond vooral het whiteboard erg interessant en zat zelf gelijk helemaal onder de stift. ;-) Het was afgelopen vrijdag alleen de intake. Dus ik ben erg benieuwd wat voor een soort traject we in gaan. Dat horen a.s. vrijdag.

@Cornelia, dat klinkt heel goed. Verstandig ook denk ik.

Nog 1 jaar en dan gaat onze zoon naar school. :shock: :shock: Ik zeg het wel eens tegen manlief. We hadden graag naar de open dag willen gaan. Hopelijk komt er nog een open dag.
Voor mij staat al wel duidelijk naar welke school hij gaat, manlief zit nog te twijfelen tussen twee scholen (waarvan 1 mijn voorkeur).

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 30 jun 2014 15:22

Spannend Evelien, als hij het al leuk vond daar, komt het vast goed.
Gaat snel he, naar school over een jaar. Hebben jullie geen wachtlijsten op scholen? Wij moesten met 1,5 jaar de keus al maken, als we voor 1 bepaalde school wilden gaan. Anders zat het vol. Mijn vriendin had haar zoon met 2 ook al aangemeld, op een andere school, omdat er anders geen plek meer was. Pff, dan moet je al zo vroeg die keuze maken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor gempa » 30 jun 2014 15:30

ben benieuwd waar je over twijfeld evelien, ik besefte hier ook dat het nog maar 1 schooljaar duurt, dat gaat me veel ze te snel

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2014 15:51

Ik twijfel niet :wink: Mijn man. Die vind de Evangelisch Basisschool ook nog een optie, puur omdat er veel kinderen op zitten die ook bij ons in de kerk zitten.
Idd. het gaat enorm snel. (zag jullie zaterdag nog fietsen, bij ons in de wijk) :wink:

@MissF, nee dat heeft deze school niet (althans dat hebben ze ons laten weten).

Er zijn wel scholen die een wachtlijst hebben.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 30 jun 2014 16:56

Leuk al die foto's weer!
Ben niet meer zo actief met schrijven, maar lees altijd wel mee hoor :D

Wij hebben V ook nog niet aangemeld voor een school, maar volgens mij moet dat hier pas in januari, dan staat de oproep hier altijd in de kerkbode. Ze wordt dan datzelfde jaar al wel 4.

Zal binnenkort ook weer eens een foto spammen 8)

Hier trouwens een hele goede prater. Ze heeft een gigantische woordenschat, en gebruikt nu ook de moeilijke woorden op de goeie momenten. Verder zingt ze bijna heel de dag. Je hoeft een versje maar 1x voor te zingen en de tweede keer zingt ze hem gelijk mee. Ze kent nu dus ook bizar veel versjes :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jun 2014 18:23

over de uitspraak zou ik mij niet sappig maken. WIj verwijzen in groep 2 nog kinderen die bepaalde letters niet uitspreken, dat hoeft pas goed te zijn als ze 6,5 zijn..... hier kan M de r helemaal niet.... ik vind et wel best! dr rollen zinnen uit zn mond die iedereen versteld doet staan... hij is meer dan verstaanbaar.

Maar hoezo met 11 naar het vz? Legio kinderen gaan er vanaf komend jaar met hun 11de naar het vz, en ikzelf had dit ook.. nou, noooit wat van gemerkt. Op die leeftijd zegt de hormonale ontwikkeling meer!! Een groep acht jaar terug op een andere school waren de jongste kinderen het hardst aan het puberen en de hormonen gierden daar al vrolijk rond.. terwijl de zittenblijvers uit die groep niet wisten wat waar en hoe.

Hier is J ook versnelt... ach.. zijn weer zorgen van latere orde.... tot nu toe is dit de beste keus die we voor haar hebben kunnen maken. Ze is veruit de jongste van de groep, twee zittenblijvers zijn ruim 2 jaar ouder.. maar jah! laatst zei een van de leerkrachten.. ze is zo jong... dan klap ik er wel zo overheen.. hoezo.. nou tov die en die! jah.. duh.. het was voor hen een verstandige en wijze keuze om ze te laten zitten, voor j de beste optie om haar te versnellen. Jullie als juffen moeten het maar goed bij elkaar houden! overigens valt ze sociaal absoluut niet uit wat school wel aangeeft.

K ben benieuwd hoe M et gaat doen op school. Eerst in de vakantie allerlei melktesten en ziekenhuisonderzoeken.... vanwege zijn groeiachterstand etc...we hopen dat daar wat uitkomt. zodat we ook verder kunnen... en zodat hij eens gaat groeien! tis nu niet leuk voor hemzelf ook niet die ongelovige ogen van heeeeee.... wordt hij vier... neeeeeeeeh! dat kan niet... etc... etc. en dan zie je maar weer wat zulke opmerkingen doen met een kind. Overigens een groot jong kind kan dit ook hebben er daar zien we later nog wel eens de gevolgen van... dat anderen juist neerbuigend praten... van: kan je geen dankjewel zeggen? offuh.. zittie nog in een buggy..

ach jah.... we gaan ons bezigen met de was :(

vanellus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 okt 2012 19:44

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vanellus » 30 jun 2014 20:31

dat laatste wat je zegt, Paprikameisje 2, is inderdaad ook echt heel waar.

Ik weet nog dat ik mijn oudste dochter van 1 jaar in de wandelwagen had en een medewerkster van een winkel heel verbaasd was dat ze in een buggy zat en dat ze alleen hallo zei. En dat dan ook gewoon keihard tegen een kind zeggen: "Zo, kun jij nog niet praten?" Of wanneer ik rompers kocht in maat 98-104 en moest verdedigen waarom ik die nodig had "een normaal kind is dan al zindelijk!" Tsja. Dat mijn dochters boven in de curve zaten en zitten, lag voor de hand met twee bovengemiddeld lange ouders. Als we naar een park of dierentuin gaan, neem ik gewoon altijd hun identiteitskaart mee.

Met 11 naar het vo zie je inderdaad veel vaker. Ik geef les in de bovenbouw en in een vierde klas (vooral havo, vwo is vaak wat uniformer) kom ik echt alles tegen, van 15 tot en met 20. En bij die kinderen die heel jong overkomen, is vaak wel iets meer aan de hand.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor cornelia77 » 30 jun 2014 20:39

Onze dochter zou dan met 10 van de basisschool gaan. Wel erg jong. Ik hoop dat het niet nodig is!

Wat ik mij afvraag, ppm, waarom word jij altijd zo fel als mensen niet zo'n voorstander zijn van versnellen, klas overslaan?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jun 2014 21:06

cornelia77 schreef:Onze dochter zou dan met 10 van de basisschool gaan. Wel erg jong. Ik hoop dat het niet nodig is!

Wat ik mij afvraag, ppm, waarom word jij altijd zo fel als mensen niet zo'n voorstander zijn van versnellen, klas overslaan?


ik ben voort kijken naar het individuele kind. maar 10 is idd anders. kwa felheid zal je inmiddels antwoord op hebben... het is niet zo bedoelt.. maar soms, overkomt het mij. sorry

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vpk » 30 jun 2014 21:15

Ik maak mij er niet heel veel zorgen om, ik vind het alleen erg vervelend dat mensen die haar niet goed kennen haar bijna niet kunnen verstaan. Want ik (of Em) moet haar bijna altijd 'ondertitelen'.. en als ik dan bedenk dat ze vanaf september 2 ochtenden naar school gaat. .. en ik merk, wat ajl ook zegt, dat er bij haar geen vooruitgang in zit. Ze praat verder bijna net een volwassene, behalve dan dat ze t niet goed uit kan spreken.Ze kan die letters niet apart, maar dus ook niet midden in een woord..
Nou ja, in september maar eens aankaarten op het cb als het dan nog steeds niet verbetert..

Leuke foto's laura en liefie!

Nog gefeliciteerd met O, ajl! Leuke verjaardag gehad?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jun 2014 21:41

:arrow:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 02 jul 2014 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jun 2014 21:42

leuke foto's!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 01 jul 2014 11:44

@Cornelia,
Wij hebben ook een paar weken terug besloten niet te versnellen. Ze zou ook met 10 van de basisschool gaan. Ik heb dat zelf ook gehad en heb dat niet als heel super ervaren.
Het was lang wikken en wegen maar we denken dat we er goed aan doen haar van groep 1 naar groep 2 te laten gaan en niet naar groep 3. Ik was altijd al meer voorstander van verdiepen dan versnellen. Maar doordat we zelf voor de keuze kwamen hebben we heel uitgebreid alles op een rijtje gezet wat betreft verdiepen/versnellen. Enige wankelpunt wat nog steeds in mijn achterhoofd zit is dat ze sociaal emotioneel ook 2 jaar voorloopt en hoe dat nu gaat.. We zullen zien. We denken dat we goed hebben gekozen.
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 01 jul 2014 14:02

@ vpk als R ook duimt, kan dat zeker een reden zijn voor het achterblijven van haar spraak. Helemaal als haar woordenschat en zinsopbouw wel vooruitgaat. Als je het aankaart bij het cb vinden zij het waarschijnlijk niet nodig om door te sturen. Bij C zeiden ze dat tenmiste; ze was nog zo klein. Dat klopt ook wel, maar taalkundig zat ze ver boven haar niveau. Ik ben in ieder geval blij dat wij het gedaan hebben. Haar tanden zijn veel rechter gaan staan, ze slist niet meer, spreekt met haar tong in haar mond ipv tussen haar tanden en spreekt woorden beter uit.

@ sterretje en corenlia Fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt! Wij bieden zelf H ook allemaal andere uitdagingen. Wij gaan bv binnenkort ook naar het Mauritshuis naar de schilderijen kijken en verdiepen ons ook met hem in het universum. Ook niet echt iets voor een 5 jarige :lol: Over een jaar op muziekles en sporten en zo houden wij hem wel bezig

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 jul 2014 19:17

hier gaat Matteo ws aan het begin van het komende schooljaar een toets doen van groep 4, zodat duidelijk is wat hij allemaal al beheersd. Dan kunnen ze hem gerichter moeilijkere dingen aanbieden. Hij heeft in groep 3 te weinig uitdaging gekregen, volgens de juffen hadden ze weinig mogelijkheden tot verdieping in groep 3. Ze hebben hun best gedaan en hem extra dingen laten doen, maar voor Matteo was het eigenlijk niet genoeg .. Hij vond het saaaaaaaaaai op school .. Hopelijk wordt het in groep 4 beter opgepakt .


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten