Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 15 aug 2014 21:21

@Vpk, nee gelukkig weinig last gehad. Alleen het onder narcose brengen was geen pretje. Voor de rest vond hij alles echt enorm interessant. En we merken nu al dat hij niet zo hard meer gilt.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 15 aug 2014 21:43

Hoe vaak maken jullie ze wakker? Als ze half 11 en 1 uur plassen lukt het soms nog niet eens tot 5 uur, dan is om 3 uur dat ding weer vol. Ze kunnen toch niet 4 keer in een nacht wakker worden? Elke keer doe ik een poging en geef ik er weer de brui aan en aan die matrasbeschermers en geen luier om heb ik allang de brui gegeven. Smerig.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 aug 2014 06:39

Niet... alleen smorgens vroeg. Als hij de eerste keer zlelf wakker wordt. Die blaas is er nog niet aan toe. Overogens zijn volle bekers drinken na 5 uur niet meer toegstaan! Dam ging et hier nog wel eens mis

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 16 aug 2014 06:51

Boerin Dan zou ik er echt mee stoppen een tijdje dat is voor jou en je kinderen niet leuk zo vaak naar de wc gaan 's nachts.

Nina mag gewoon bij het avondeten drinken wat ze wil en na het tanden poetsen drinkt ze meestal een halve beker water. En 's nachts drinkt ze ook gerust nog water en dan rond 07.30/08.00 gaat ze naar de wc moet wel zeggen dat ze sterke blaas heeft.

Al zeiden ze een tijdje terug op het KDV of ze thuis ook zo vaak naar de wc ging :lol: Op het KDV gaat ze gerust een keer of 8 en ze is daar van 08.00 tot 13.00.
Haha ik zei ook nou volgens mij vind ze jullie wc gewoon heel erg mooi :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 18 aug 2014 08:31

Vanaf welke leeftijd laten jullie je kind logeren? En dan bedoel ik niet bij opa en oma als je zelf een keer weg bent, maar bij vriendjes/vriendinnetjes of neefjes/nichtjes.

Die vraag krijg ik regelmatig, of Jurian wil komen logeren. Bij neefjes die ver weg wonen begrijp ik het nog, maar dan vind ik 2 nachtjes toch wel de max. Maar nu vroeg mijn vriendin het ook, of hij wilde logeren bij haar zoon, die 7 km verderop woont. Tja, ik heb toch maar gezegd dat ik het liever niet wil. Hij heeft best wel zijn structuur en regelmaat nodig, dus ik breng hem daar liever voor een dag spelen, en dan lekker in zijn eigen bed.

Frederiek hoeft van mij helemaal nog niet te logeren, die vraag is ook al gekomen, maar eigenlijk vind ik haar echt te jong, of valt dat wel mee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 18 aug 2014 08:55

paprikameisje2 schreef:Niet... alleen smorgens vroeg. Als hij de eerste keer zlelf wakker wordt. Die blaas is er nog niet aan toe. Overogens zijn volle bekers drinken na 5 uur niet meer toegstaan! Dam ging et hier nog wel eens mis

Bedankt, ik had ook nog even op zo'n site gekeken. Goed wakker maken, half slapend had geen nut en inderdaad niet zoveel keer op een nacht en ze moesten het zelf aangeven. De jongste werd nu zelf om half 6 wakker om te plassen en sliep daarna weer door, om 1 uur wilde ie niet, maar hij was wel goed wakker en daarna gaf ie het gelijk zelf aan. Die heeft een sterke blaas, overdags kan ie het ook gewoon ophouden en een keer overslaan. Hij wil van die luiers af en het is nu goed gelukt, dus ik zet 't ff door.
Oh ja en 's ochtends volproppen met drinken, dan hoeven ze 's middags en 's avonds niet glazen vol. Daar kwam het denk ik door.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 aug 2014 09:19

ze krijgen hier echt genoeg drinken.... maar s avonds bij het brood net als anders gewoon 1 bekertje.... en niet nog maals en nogmaals. Dan gaat het vaak mis. BIj ons dan.. ondanks dat ze het beide enorm lang kunnen ophouden

Zo hier rust in de tent! alles naar school. M liet meteen zien wat M waard was.. dus hopelijk blijven ze daar het jongetje zien wat hij thuis is en op kdv en niet het jongetje van de psz. We wachten af! Kdv heeft gedegen overdracht geschreven! ik ben benieuwd!

Nu ff zelf mn draai vinden. Huis lekker opruimen... M met morgenvroeg naar de kinderarts dus die dag mis ik al weer. K zal er aan moeten wennen als ik straks hele weken hele dagen thuis ben! haha!

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor zomaar » 18 aug 2014 10:19

Hier wordt er ook veel gelogeerd tussen vriendinnetjes van mijn dochter zij is 7 jaar. Maar ik doe er ook nog niet aan mee, een dag spelen met eventueel av.eten, prima. Maar vindt gewoon niet nodig. Er is hier een groepje wat onderling echt veel logeert gewoon voor de gezelligheid dat was al toen die meiden 5 jaar waren. Familie die verder weg woont doen wij wel maar dat vindt ik anders.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2014 11:13

@Logeren, ik denk dat het heel persoonlijk is. S. heeft al wel eens bij mijn ouders geslapen omdat wij geen oppas konden krijgen dus hebben we hem de middag weg gebracht en de dag daarop 's avonds weer op gehaald. Maar ook wel eens gewoon voor de gezelligheid, in een weekend (1a2 nachtjes). Bij vrienden of andere familie nog niet gedaan zonder ons, o nee bij 1 vriendin wel (maar dat was hier in de woonplaats dus dichtbij) dat was 1 nachtje. Maar wel heel vertrouwd voor S.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 18 aug 2014 12:41

MissF, V is wel wat jonger dat J, maar ik zou het idd ook nog niet doen hoor. Ik ging vroeger volgens mij pas bij mijn vriendinnetje slapen toen ik een jaar of 10/11 was. Dat lijkt mij ook wel een prima leeftijd daarvoor. Las pas ook ergens dat iemand voor dr dochtertje van 5 een slaapfeestje wilde houden, V had daar van mij dan niet heen gemogen. Vind ik echt veel te jong.
Hier heeft ze 1 nachtje bij mijn ouders geslapen toen wij een bruiloft hadden, maar meer ook niet :)
Afbeelding

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Lidia » 18 aug 2014 15:49

Hierbij een foto van onze uk:

Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 aug 2014 16:09

Hier wel logeren.. bij tantes!!haha. Maar verder niet.. of moet noodzaak zijn ivm werk of feest.

Zie eigenlijk de lol niet in van logeren en tot weet ik et hoelaat wakker bkijven... etc etc...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor meribel » 18 aug 2014 16:35

ja hier is logeren heel normaal,

mijn oudste was net vier toen wilde zij en haar vriendinnetje al logeren bij elkaar...ze wonen in hetzelfde dorp 6 straten verderop en inmiddels zijn ze 8 en gebeurt het nog steeds regelmatig. ongeveer 1 a 2 keer per jaar. niet om een reden dat we weg moeten maar gewoon omdat het leuk is. vaak zorg ik juist dat ik thuis ben dat mocht ik haar moeten ophalen dat het kan.

mijn andere dochter is 4 en die heeft ook weleens bij een vriendinnetje gelogeerd en andersom,

bij opa's en oma's elke vakantie wel en ook weleens bij diverse ooms en tantes.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 18 aug 2014 18:33

Hier beginnen de kids net af en toe een nachtje bij opa en oma te logeren, eerder vond vooral zoonlief dat al te spannend. Voorlopig dus nog geen logeerpartijtjes bij vriendjes e.d.! Ik hang daar verder geen leeftijd aan, maar kijk vooral naar wat de kids zelf (aan)kunnen en willen.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 18 aug 2014 18:39

Die van mij willen dat niet, ze wilden wel dat een jongetje van school dat kwam spelen bij hen bleef slapen, maar daar had ie zelf mooi geen zin in.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten