Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2014 10:43

Hier begint S. steeds meer op toilet te plassen. Gisteren waren we bij familie en zat S in het zwembad, hij moest plassen hij stapte uit bad en deed z'n zwembroek uit en wees naar toilet. Dus ik zet hem op toilet, flinke plas. Daarna nog een paar keer naar toilet en weer geplast. Wel grappig dat hij het aan geeft. Gisteravond moest hij ook plassen, toen had hij nog wel een luier om. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij echt zindelijk is.
Nu maar op zoek naar hemdjes en onderbroekjes.

Het praten wil nog steeds niet, je ziet aan hem dat hij het probeert maar het lukt hem niet (en dat frustreert hem enorm). Vanmiddag hebben we een afspraak bij de KNO arts staan en volgende week bij het Audiologisch Centrum. We zijn erg benieuwd.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 10 jun 2014 10:49

Vervelend Evelien dat het praten nog niet zo wil. Ook wel weer spannend, wat eruit gaat komen.
Onze J sprak ook heel laat. Nadat hij geopereerd is, is dat pas op gang gekomen.

Wel knap dat hij het plassen nu zo aan gaat geven. Hier begint de interesse langzaam aan te komen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2014 10:55

Waar is hij aan geopereerd?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 10 jun 2014 10:58

Vlak voor zijn tweede verjaardag zijn zijn keelamandelen en neusamandelen verwijderd en heeft hij buisjes gekregen. Sindsdien niet meer benauwd geweest en geeen keel-en oorontsteking meer gehad. Vanaf dat moment is hij gaan praten. Voor die tijd zei hij alleen: 'nee'. Drift is sindsdien ook veel minder geworden.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 10 jun 2014 11:29

R heeft gewoon een hekel aan het potje gekregen, ze wil er niet meer op. Ze geeft wel aan dat ze moet plassen, maar zodra ik ze neerzet, vliegt ze er weer vanaf. Ik ga nu maar voor een wc-bril verkleiner kijken, misschien werkt dat beter. Ik hield ze pas wel een keer boven de wc, maar als ik dan dat kleine kontje zie wat boven de pot hangt... ;)

Praten blijft hier ook een ding, het wil nog niet zo goed. Ik praat voornamelijk Roemeens met haar, maar afgelopen maand heb ik veel Nederlands bezoek gehad en heeft ze ook veel NL gehoord. Ze praat de laatste tijd een soort eigen taal, je kunt er bijna geen touw aan vastknopen, alleen hoor ik er af en toe een Roemeens woord tussendoor. Maar het zijn hele verhalen en ze is echt serieus aan het vertellen, ik heb alleen geen idee wat ze zegt.

Herken jij dat uit de twee-talige periode, LauraC? Of anderen die ervaring hebben met tweetalige kinderen?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 10 jun 2014 11:41

Wat knap Evelien!
En qua praten, jongste van mijn vriendin praatte tot voor kort ook bijna niet verstaanbaar, maar nu opeens zegt hij alles. Hij heeft gewoon amper geoefend, maar doet het meteen goed. Die is wel een paar maanden jonger dan jouw zoon, maar wie weet komt het opeens.
Of is hij misschien doof? Dat heb ik ook wel vaker gehoord, dat dat een reden kan zijn om weinig te praten.

Gefeliciteerd TJ!

volgens mij is hier de kogel ook door de kerk, Frederiek is zindelijk. Ik was helemaal verbaasd. Zondag liep ze in haar blootje rond, omdat ze steeds in het zwembadje wilde, en toen pakte ze het potje. En sindsdien doet ze het op het potje, meteen ook alles. Een enkel ongelukje per dag, maar zelfs tijdens haar middagdutje is ze droog. Dus vannacht ook maar meteen de luier af gelaten, maar vanmorgen was ze wel nat. We zullen zien of dat ook zo makkelijk gaat.
Nu wil ze erg graag prinsessenonderbroeken, morgen maar eens op pad :) Ze draagt al heel lang onderbroeken, maar altijd gewone roze en witte. Maar dat is niet voldoende, volgens haarzelf ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 10 jun 2014 12:15

Super de kindjes die met zindelijkheid bezig zijn! Zo ideaal zonder luier...

Tj hoe is het met je mannen? Nog gefeliciteerd!

Evelien spannend vanmiddag!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2014 15:52

Nou dat was dus drama. Eerst een uur moeten wachten omdat het allemaal uit liep.
En dat is voor S. niet te doen, ik zat nog in dubio om naar huis te gaan. Toch maar gebleven. Maar de arts mocht niet in z'n oor kijken, hij gilde alles bij elkaar.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor gempa » 10 jun 2014 20:50

ah evelien, herkenbaar de wachtijden bij de kno arts in het meander zijn afgrijzelijk, standaart een uur, ik heb al heel wat tijd op de bank doorgebracht daar, heel vervelend.
A heeft darmproblemen gehad maar die wilde ook absoluut niet naar zich laten kijken, drama, wij zijn uiteindelijk bij het wkz beland en die zijn wel erg ingesteld op kinderen, maar leuk is anders, hij is geopereerd en van zorg ontslagen, gelukkig.

H mijn oudste zoon was ook een late prater is ook bij het audiologisch cetrum geweest , uiteindelijk was het een combi van slecht horen en automatiserings problemen, knapte een hoop op met buisjes en op school in combi met logopedist, Het audiologisch cetrum is best wel goed te doen, ze waren vrij relaxed en rustig

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jun 2014 21:34

oooh bah.. wachten in een wachtkamer is de wanhoop van elke ouder, ook als er nog eens geen speelgoed is. Hie rin het nieuwe ziekenhuis is het op de kinderafdeling een plezier om te moeten wachten, maar op vele andere wachtplekken waar ook kinderen kunnen komen urologie oid.. staat een rommeltje zooi... dus van pure wanhoop zelf maar speelgoed mee omdat ik ervoor dank om daar te moeten gaan zitten met een tablet.

Ook is de verbouwing buiten leuk om na te kijken, maar dat kan vaak nie tomda tje elk moment geroepen kan worden.

Is er verder al wat uitgekomen evelien? of ben je niks opgeschoten?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2014 21:48

Hier is een nieuw ziekenhuis, dus volop speelgoed etc. Maar tsja dat vind S. na 10 min. ook niet meer interessant. Wat hij interessant vond waren de spreekkamers en de computers van de assistentes. :wink:

@PPM, nee er is niks uit gekomen want S. liet het niet toe om in z'n oren te laten kijken. Dus we stonden vrij snel weer buiten.

@Gempa, volgende week een onderzoek van 9-12 ('s ochtends) bij het AC in Hilversum. Dus ze nemen daar wel de tijd en het is gelukkig in de ochtend. En ook nog eens vrij snel, de wachtlijst was iets van 6/8 weken ofzo. Ik denk dat wij ook iets met logopedie moeten gaan doen. Maar we wachten eerst het onderzoek van AC af.

Maar S. is wel stukken rustiger geworden en daar ben ik wel blij mee.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 11 jun 2014 07:19

Evelien pff dat is balen joh... Hopelijk gaat volgende week beter.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 12 jun 2014 10:15

Vervelend, die wachttijden zeg. Zou ik ook flink van balen.
Waarschijnlijk dus toch oorontsteking ofzo gehad?

Frederiek is echt helemaal zindelijk, meteen ook 's nachts, ze is tenminste 2 nachten droog geweest, en gaat 's morgens meteen op het potje als ze wakker wordt.
Jammer genoeg nog niet op het toilet, maar net heeft ze dat bij de kapper wel gedaan voor het eerst, dus dat is een goed teken :) Misschien ook nog wel handig, het potje, daar kan ze zelf op, het toilet voorlopig nog niet met haar lengte ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2014 10:27

Is F. dan zo klein? S. is bijna 1 meter en kan zo zelf op toilet klimmen en zonder verkleiner op toilet zitten. S. geeft het nu ook zelf aan (ook als hij een luier om heeft). Ben benieuwd.

Geen idee of het toch een oorontsteking is geweest, maar dit was een afspraak nav het nog niet praten.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 12 jun 2014 10:45

Fijn missf! Het scheelt weer vieze luiers. Op den bepaalde leeftijd ben je die ook beu, althans ik wel.

@ evelien vervelend van dat wachten, maar ik begrijp dat je weer naar huis bent gegaan? Neem je hem dan niet in een soort van houtgreep om in zijn oor te laten kijken? Dat heb ik bij J ook wle eens moeten doen, helemaal met bloedprikken. Dat was ook drama. Moet je nu nog een keer terugkomen?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 107 gasten