Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 03 apr 2014 10:33

Weer een mijlpaal zindelijk worden spannend!
Hier gaat het erg goed had het nooit verwacht dat het zo makkelijk ging.

Hier ook een lang meisje rond de meter nu wordt ook vaak ouder geschat maar goed ze is nog altijd 2 :D

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Em. » 03 apr 2014 10:35

Dat poepen ken ik ja....heel eng....het is hem wel een aantal keer gelukt van de week, maar dan is het wel mama wil je me een hele dikke knuffel geven....en dan komt het ;).
Maar goed, de laatste 2 x was weer in de luier.....in bed, in z'n slaap, (hij houd het steeds op, en snachts is hij ontspannen....) ach ja, komt vast goed.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vpk » 03 apr 2014 12:44

E poepte tot een poosje geleden ook altijd s avonds als ze haar nachtpamper om kreeg. Nu gelukkig wel op de wc. Met R gaat het ook lekker. Af en toe een ongelukje, meestal als ze buiten aant spelen is, dan vergeet ze het nog wel eens. Maar poepen doet ze gelukkig ook op de wc, ze heeft het nergens over.. heerlijk zo, scheelt weer wat pampers!

Hier een laptop, tablet en 2 smartphones in huis. Af en toe mogen ze op mijn smartphone een filmpje kijken. Als hij ontgrendeld is redden ze zich daar allebei mee (kinderkijkbuis-app). Dit is dan vooral als ze niet fit/moe zijn of onder t eten koken. Momenteel kijken we ook nog wel eens naar een webcam bij een ooievaars-/uilennest op de site van de vogelbescherming. Vinden ze ook prachtig!
Merk wel dat ze er vooral om vragen als ik zelf met mijn telefoon bezig ben dus probeer dat in hun bijzijn wel een beetje te beperken. .
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jannoek » 03 apr 2014 16:47

hier ook zindelijk sinds een paar weken, alleen snachts nog niet. toch handig, zwangerschapsveelof. ;-)
f poepte al wel een half jaar op de wc, heerlijk.. maar plassen was gewoon wel lekker makkelijk op de wc vond hij, en ik misschien stiekem ook wel ;-). paar weken geleden zn luier af gedaan, eerste dag 3 ongelukjes, 2e dag 2 en daarna alleen afgelopen zondag nog 1x toen was hij te druk aan t spelen en heel moe.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 04 apr 2014 08:52

Hier zou ik ook weleens kunnen beginnen met zindelijk worden. Ik vind het alleen nog niet echt nodig nu, ze is net 2. Maar plassen op het potje doet ze al heeel lang. Ze heeft er ook al 2x op gepoept, maar dan was ze al wel aan het persen (ze heeft altijd erg moeite met poepen). Maar het kwam er niet uit, dus wilde ze op het potje zitten en voila! Binnen 2 minuten was het potje vol :)
Heb steeds gezegd dat ik wel begin als ze 2 wordt, maar ik vind het ook nog wel makkelijk zo :P
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 04 apr 2014 12:55

De oudste 2 waren met 2,5 jaar helemaal zindelijk. H heeft zelfs nooit een ongelukje gehad. Ik dacht toen dat dat normaal was 8-[ . Dochterlief laten wij altijd nog 's nachts plassen, maar verder ook al heel lang zindelijk.
Maar goed nu nr 3........dat is een ander verhaal. Die taalt er nog helemaal niet naar. Ik had eerder de hoop dat hij aankomende zomer zindelijk zou worden, maar eigenlijk denk ik dat dat nog wel even duurt.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 04 apr 2014 13:01

Hier is het heel normaal als kinderen voor hun 2e jaar al zindelijk zijn, maar R taalt er ook nog niet zo naar... Op de creche zit ze al een jaar op het potje, samen met alle andere kinderen, maar ze merkt gewoon nog niet wat ze doet, dus het heeft ook niet heel veel zin. Thuis zit ze er ook vaak op, maar ze springt eraf als ze niks gedaan heeft, en als ze wel geplast heeft, dan wil ze juist blijven zitten.
Van de zomer ook maar eens echt proberen, dan is ze veel thuis, dus dan heb ik ook tijd om er steeds achteraan te gaan.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 04 apr 2014 13:13

Nina is met 2 jaar een tijdje zindelijk geweest... En toen ineens wilde ze niet meer nou ja dan niet.
Met 2,5 was ze zo zindelijk omdat mijn man geen zin had boven een luier te halen haha hij dacht je doet het maar even zonder en sinds die dag heeft ze nooit meer een luier aan gehad.
Had zelf ook niet gedacht dat het zo makkelijk ging. In de eerste week 5 ongelukjes gehad en daarna nooit meer. Op het kdv gaat ze zeker 7 keer op een ochtend naar de wc haha ze dachten dat ze dat thuis ook deed :lol: Ik denk dat ze de wc daar heel erg leuk vind =D>
's nachts heeft ze nog nooit een ongelukje gehad en we laten ze nooit plassen als wij gaan slapen dat wil ze niet (de eerste nacht wilden we dat doen maar Nina werd echt heel erg boos en deed niks op de wc toen)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 04 apr 2014 13:43

Gisterochtend 5 natte onderbroeken. Nooit geweten dat ze zo vaak plast :) Ze drinkt nl nog steeds amper, maar blijkbaar krijgt ze genoeg vocht binnen :D
Daarna ging ze slapen dus luier maar weer om, vanmorgen hele ochtend op pad dus ook maar niet zonder luier. Vanavond gaat ze nachtje logeren tot morgenavond, dus zondag maar weer een poging.

Dus het gaat niet zonder slag of stoot helaas :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 04 apr 2014 16:40

Hier beide jongens overdag zindelijk met 2,2 jaar en met 2,4 jaar. Eigenlijk ook geen ongelukjes meer gehad. Best vroeg dus.

Maar.... beiden zijn 's nachts nog niet zindelijk.... Wij hebben het hier nooit over, hun ook niet. Een enkel keertje benoemd maar dat hielp niets. Het boeit hun ook niets.
Doen jullie er wat aan om jullie kids 's nachts zindelijk te krijgen? Of komt dat vanzelf?

(ik heb ze een enkel keertje 's avonds laten plassen, maar toen duurde het zooo lang voor ze weer sliepen. Twerd zelfs één geklier op de slaapkamer...)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor meribel » 04 apr 2014 18:33

Hier één dochter meteen ook snachts zindelijk, maar de ander is nu vierenhalf en ook de meeste nachten nog nat.
Wel of niet plassen savonds laat helpt niets, en ze doet het ook echt niet bewust.
Het is voor haar telkens een verrassing of ze droog is in de ochtend en ze is echt blij ( gewoon uit zichzelf. ) áls ze droog is.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 04 apr 2014 19:25

De oudste was met 2,5 gelijk ook 's nachts zindelijk en nooit ongelukjes. Bij dl heeft het even geduurd en wij laten haar nog wel plassen, vooral als ze bij het eten veel gedronken heeft.
Ik begreep dat het tot ongeveer 7 jaar niet zo veel uitmaakt. Mijn collega kreeg voor haar zoon rond zijn 7e jaar een neusspray, waar een soort hormoon inzat en die was toen ook gelijk zindelijk.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor LauraC » 04 apr 2014 19:50

Mijn M is nu 6 (januari) en ook niet droog 's nachts. Het boeit hem weinig, ik maak hem 's avonds om 10 uur wakker als ik naar bed ga maar soms is zijn luier dan al nat. Hij heeft periodes dat hij 3/4/5 droge nachten achter elkaar heeft en dan weer weken altijd nat. Inderdaad wat ajl zei, de ha doet er tot 7 jaar niets aan.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Haai » 04 apr 2014 21:22

Hier waren beide kids pas na hun 3e zindelijk, en het kwam bij allebei ook echt niet vanzelf. Een aantal dagen heb ik steeds de keukenwekker gezet, als die ging moesten ze een paar minuten op het potje. Dit heeft even tijd gekost, maar werkte uiteindelijk wel.
's Nachts zindelijk krijgen: bij Timon hebben we geprobeerd hem 's avonds laat te laten plassen, maar daar werd hij boos om en plaste niet. We hebben hem toen een tijdje bij het naar bed gaan geen luier omgedaan, dit deden we dan pas later op de avond als hij al sliep (dan sliep hij vaak gewoon door). Dit hielp wel; blijkbaar ging hij dan slapen met het idee dat hij niet in zijn broek moest plassen.
Sylke heeft altijd wel veel ongelukjes gehad, en nog gebeurt het af en toe. Ik heb het idee dat zij pas heel laat voelt dat ze moet plassen (erg handig als we ergens onderweg zijn - als zij zegt dat ze moet, moet ze vaak ook echt direct). Haar laten we 's avonds laat wel altijd plassen. Op het potje op de slaapkamer, dan wordt ze niet zo wakker. We hebben een paar nachten geprobeerd het over te slaan maar dat leverde toch weer een nat bed op.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 04 apr 2014 21:32

Alle drie pas met 4 jaar, maar wel binnen een week, echt net voordat ze naar school moesten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten