Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 feb 2014 21:10

Idd.. en de kotsemmer... bah... hangt mn strot nu meters ver uit!!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Em. » 28 feb 2014 11:09

bleeh sterkte ppm,

Iets anders. Volgende week start de 40 dagen tijd weer en gaan we de lijdensweken weer in op weg naar goede vrijdag en pasen. Staan jullie hierbij apart stil in jullie gezin en zo ja hoe geven jullie dit vorm? Wij zijn hierover aan het nadenken hoe we dat voor onze 3-jarige concreet kunnen maken, hebben wel het boek 'vieren in het gezin' , maar dat is vaak nog aan de moeilijke kant voor hem. Ik vroeg me af of en zo ja, hoe jullie dat doen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sophie77 » 28 feb 2014 11:34

@Em.: Wij/de kinderen lezen vanaf zondag elke dag bij het naar bed brengen/gaan van de kinderen uit 'Wijzer op weg naar het Paasfeest' ( http://www.debanier.nl/theologie/wijzer ... paasfeest/ ). Dit is te moeilijk voor een 3-jarige. Bij de jongste lezen we uit de 'gewone' kinderbijbel elke dag een stukje van de lijdengeschiedenis.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor LauraC » 28 feb 2014 14:14

Hier in Engeland begint het a.s. dinsdag met Shrove Tuesday, waarop traditiegetrouw pannenkoeken worden gegeten. Daarna beginnen de lijdensweken waarin 'men' geacht wordt iets op te geven waar men zeer aan gehecht is, bv chocolade eten/koffie drinken of voor kinderen bv computer spelletjes doen. Wij doen daar niet aan mee (behalve de pannenkoeken dan!) maar dit jaar wil ik het een wat positievere draai geven door in de lijdensweken juist iets te doen wat we normaal gesproken niet zo snel doen bv, koekjes bakken voor de buren, een klusje voor iemand of wat dan ook.
Dat staat dan los van de lijdensgeschiedenis die wij natuurlijk ook lezen daarnaast.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Lidia » 28 feb 2014 14:31

Kijk eens hier voor ideeën.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2014 20:14

Wij willen in de toekomst voor het boek "Van feest naar feest" aanschaffen. En misschien met een beetje eigen inbreng.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 02 mar 2014 13:14

Eindelijk een kinderboerderij met speeltuin ontdekt hier met reuzevarkens.
Laatst gewijzigd door Boerin op 02 mar 2014 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Em. » 02 mar 2014 13:16

@ Evelien, dat boek bedoelde ik, het heet van feest naar feest, en gaat over vieren in het gezin. Wel leuk boek!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 02 mar 2014 16:17

Em. schreef:@ Evelien, dat boek bedoelde ik, het heet van feest naar feest, en gaat over vieren in het gezin. Wel leuk boek!


Wat leuk. Denk dat wij hem binnenkort gaan aanschaffen, kunnen we al vast voorbereiden. :wink:

Gisteren hadden we een kinderwerkersdag van onze kerk (van alle districten). Ben weer aardig aangewakkerd om kinderwerk te gaan doen, eerst mijn half jaar sabbatical afmaken en dan misschien weer aan de slag. Zijn al weer gevraagd voor een kinderdienst.
En vanochtend weer geholpen met de peuters, o wat heerlijk. Mijn eigen zoon zat in die groep en dan zie je ook hoe hij het doet in zo'n groep. Je ziet hem vooruit gaan in z'n ontwikkeling zo leuk. :mrgreen:

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 02 mar 2014 21:46

Hier een plankje met 'pasen' (en anders met kerst e.d.)
staan dingen op die met pasen hebben te maken. Paar boekjes, cd met kinderliedjes en een 'grotbakje' met houten poppetjes (wachters, discipelen enz.)

Het boek op weg naar pasen wilde ik nog kopen (het hem wel voor kerst) maar vergeten.. doe ik deze week nog. Ze is nu 5 dus dan kan het goed.
Time flies when you have none!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor juffiejuf » 03 mar 2014 15:07

@ TJ; weten jullie al wanneer je nu een oproep kan verwachten? Nooit geweten dat zo'n uitslag zo lang kan duren!! Sterkte!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 03 mar 2014 18:36

Nou, ze is weer veilig hier hoor ;)
Al met al ging het beter dan ik verwacht had, ze had wel een hoop vlooienbeten (maar de beesten zelf gelukkig daar gelaten ;) ), stonk een uur in de wind en had honger, maar toen ze weer hier was, pakte ze zo de draad weer op.
Ze ging zingend naar bed en heeft de hele nacht als een os geslapen, heerlijk :)

Ik lees uit de kinderbijbel ook over de lijdenstijd, maar ik heb het idee dat het voor haar nog niet zo heel veel uitmaakt. Het belangrijkste verhaal is toch van Sara, want zo heet d'r vriendinnetje op de creche ook... :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 mar 2014 21:13

juffiejuf schreef:@ TJ; weten jullie al wanneer je nu een oproep kan verwachten? Nooit geweten dat zo'n uitslag zo lang kan duren!! Sterkte!


Nee helaas niet.. ik ga morgen het UMCG weer bellen en vragen of ze meer weten.. en ook dat ik anders een afspraak wil. omdat ik me zorgen maak.

het kan helaas wel 4-9 maand ofzo duren.. Een gedeelte moest onderzocht worden in Amerika enzo.. dus daarom schijnt het ook langer te duren geloof ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 03 mar 2014 21:18

@TJ Wat een tegenslag zeg. ppff 4-9 maanden, en je bent al zo lang bezig. :? Sterkte.

@Saskia, wel fijn dat het goed gegaan is. Het is en blijft natuurlijk dubbel.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 mar 2014 21:41

Saskia fijn dat het goed gegaan is, maar het lijkt me ontzettend dubbel!

Zo moeilijk als je kind aan je vraagt: "Mama, wanneer heb ik geen pijn meer aan mijn voeten? " Het maakt het extra moeilijk, omdat ik die vraag ook nog niet kan beantwoorden en alleen maar kan zeggen: "Ik weet het niet, jongen" ‪ het is tijd voor antwoorden! :cry:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten