It's a man's world

Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:Op de universiteit wordt je gewoon weggestuurd als je plagiaat pleegt...
mealybug schreef:Ik dacht dat het vrij duidelijk was dat mijn vraagstelling dus was: is dit kopieren of plagiaat?
Bambi schreef:
Ik heb vroeger altijd geleerd, dat de preken van de dominee geïnspireerd werden door de Heilige Geest?!
Als ze die preken van een ander gaan kopiëren, wat is dan de meerwaarde van het hebben van een dominee?
Dan kunnen ze net zo goed een leesdienst laten houden, door een ouderling.
Ik zou een aantal mogelijke oplossingen kunnen bedenken voor zo'n preacher's block:JeeWee schreef:Oei Alexander, natuurlijk heb je wel gelijk, maar heb je enig idee wat het is als je totaal leeg bent en uit die hele dikke bijbel niets kunt vinden, er niets open gaat waar je een preek uit kunt maken?
Totale 'preachers block'.
Het is mij een paar keer overkomen en dat is echt beangstigend. Het moment van de waarheid komt steeds dichterbij en er is nog niks.
Dat heeft in veel gevallen niets met luiheid te maken
Ik ben het met je eens dat het goed is om een preek ook op de kansel verder te laten rijpen en ook daar ruimte aan de Geest te geven, i.p.v. alles van te voren dicht te timmeren...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten