Prins Friso overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor mona » 19 aug 2013 15:11

Tante Pollewop schreef:Dat heet geen bekvechten, dat is discussiëren.

Voordat we gaan 'bekvechten' over wat wel of niet een 'discussie' is, is het leuk dit eens te lezen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie

Vooral deze zin:
Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.
En deze:
Wanneer een onderwerp erg gevoelig ligt en men een discussie te persoonlijk aantrekt, of wanneer persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, zegt men wel dat de discussie uit de hand loopt. De discussie gaat dan over in een woordenwisseling of ruzie.

Volgens mij is men dan vaker aan het debatteren dan aan het discussieren,
want bij een discussie is er nog een kans dat iemand zijn mening verandert, of bijstelt, maar dat heb ik nog niet zo vaak gezien in dit topic.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 aug 2013 15:22

Dan zijn we het er in ieder geval over eens dat het geen bekvechten was. :mrgreen:

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 19 aug 2013 15:46

mona schreef:Voordat we gaan 'bekvechten' over wat wel of niet een 'discussie' is, is het leuk dit eens te lezen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie

Vooral deze zin:
Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.
En deze:
Wanneer een onderwerp erg gevoelig ligt en men een discussie te persoonlijk aantrekt, of wanneer persoonlijke opmerkingen gemaakt worden, zegt men wel dat de discussie uit de hand loopt. De discussie gaat dan over in een woordenwisseling of ruzie.

Volgens mij is men dan vaker aan het debatteren dan aan het discussieren,
want bij een discussie is er nog een kans dat iemand zijn mening verandert, of bijstelt, maar dat heb ik nog niet zo vaak gezien in dit topic.

Op school leerde ik vroeger al dat godsdienstoorlogen de meest felle oorlogen waren in zijn (haar ?) soort.
Op ''reli-fora'' het bewijs hiervoor.
De cyber-brandstapel rookt nog steeds, klaar om iedereen die van mening verschilt, te grillen.
Helaas is het motief dus overduidelijk het eigen gelijk ipv het behoud van de ander en is de christelijke identiteit ervan dus bijna te verwaarlozen.
Of er bijna tegengesteld aan zelfs.
Zelfs het enigszins afwijken van het topic kan rekenen op een vlaag van beschuldigingen, stokpaardjes en nog veel meer verwijten, met schelden en sarcasme ontsierd.
Wat ik allemaal al niet genoemd ben door iemand, zak hooi, prutser, zwetsen uit je nek, forumterrorist etc .
Niet dat ik er mee zit hoor.
Als iemand je mening niet deelt en je voelt je daar al door aangetast in je ego, spreekt dat natuurlijk boekdelen.
De wereld zal me worst wezen.
Laatst gewijzigd door boer op 19 aug 2013 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor coby » 19 aug 2013 16:08

boer schreef:Op school leerde ik vroeger al dat godsdienstoorlogen de meest felle oorlogen waren in zijn (haar ?) soort.
Op ''reli-fora'' het bewijs hiervoor.
De cyber-brandstapel rookt nog steeds, klaar om iedereen die van mening verschilt, te grillen.
Helaas is het motief dus overduidelijk het eigen gelijk ipv het behoud van de ander en is de christelijke identiteit ervan dus bijna te verwaarlozen.
Of er bijna tegengesteld aan zelfs.
Zelfs het enigszins afwijken van het topic kan rekenen op een vlaag van beschuldigingen, stokpaardjes en nog veel meer verwijten, met schelden en sarcasme ontsierd.
Wat ik allemaal al niet genoemd ben door iemand, zak hooi, prutser, zwetsen uit je nek, etc .
Niet dat ik er mee zit hoor.
De wereld zal me worst wezen.

Gezelligjes. Ach een ding scheelt, we hoeven geen ruzie te maken over de erfenis.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Wilsophie » 20 aug 2013 08:33

Goede formulering over debatteren, maar ik vind het op dit forum prima verlopen. Ik lees wel anders op facebook bijvoorbeeld.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten