Prins Friso overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor coby » 18 aug 2013 23:31

Optimatus schreef:Het is dat hier niemand erfgenaam is van Friso, maar deze discussie doet me nog het meest denken aan een ordinaire familieruzie om de erfenis.

Het bidden voor overledenen wordt in het overgrote deel van de christelijke kerk gebezigd. Gelet op de 12 artikelen van het geloof ("te oordelen de levenden en de doden") kan men gevoeglijk aannemen dat dit een functie heeft. In één van de boeken van de Makabeeën, die door meer dan een miljard christenen gewoon in hun Bijbel staan, wordt ook gebeden voor overledenen. Dat een aantal mensen deze boeken uit hun Bijbel gescheurd hebben omdat de inhoud hun niet aanstond, zegt niets over de waarheid dezer geschriften.

Komt mooi uit dan, want we hebben de hele week nog voor 'm gebeden.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 19 aug 2013 00:00

Wat bidden jullie dan?
Dat hij uit coma mag geraken?
En wat na zijn overlijden, waar vraag je dan om?
Ik snap dat even niet geloof ik.
Wie legt het eens uit?

mohamed

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor mohamed » 19 aug 2013 00:18

Ze geloven dat het oordeel nog in de toekomst ligt en dat hun gebed het kan voorkomen dat iemand naar de hel gaat.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor JeeWee » 19 aug 2013 06:37

Katlheen schreef:Wellicht zijn er wel woorden gesproken die conform de Bijbel zijn? Zo maar een ideetje natuurlijk....


De Bijbel is ook daar open gegaan. Simpelweg het Woord van God.
De Geest waait waarheen Hij wil.
En als we geloven dat de Geest het Woord krachtig kan maken, moeten we de rest maar laten liggen en het overlaten aan God de Heilige Geest.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 19 aug 2013 07:28

mohamed schreef:Ze geloven dat het oordeel nog in de toekomst ligt en dat hun gebed het kan voorkomen dat iemand naar de hel gaat.

O dank je.
Dat kan een ander natuurlijk nooit voorkomen, wat een onzin.
Ik denk dat de kerk waar Optimatus het over heeft dan helemaal verkeerd begrepen heeft, of verkeerde leraren heeft gehad.
''Wie niet gelooft (en zich bekeerd) is reeds veroordeeld''.
Joh 1:13 lijkt me er ook duidelijk genoeg over.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 19 aug 2013 07:55

Riska schreef:Ik begrijp jullie niet.
Hoe kun je nu van twee minuten een hele dienst beoordelen?
In onze kerk is het heel gewoon dat er eerst iets gezegd wordt over de overledene, ook door de predikant. Dan is er later in de dienst verkondiging. En het is niet eens bekend welk Bijbelgedeelte er is gelezen. Hoe kun je dat dan beoordelen?

Maar ja, het is Ter Linden. En dan kun je al helemaal niks meer goed doen.

Uit Wikipedia:
Carel ter Linden heeft een vrijzinnige opvatting over het geloof. Zo heeft hij twijfels geuit over het leven na de dood en noemde hij het opstandingsverhaal van Jezus een legende. Later nuanceerde hij deze laatste opmerking. Volgens Ter Linden is Jezus' opstanding geen lichamelijke gebeurtenis, maar moet deze "op een geestelijke wijze" worden begrepen. In juni 2013 verscheen zijn boek Wat doe ik hier in godsnaam? waarin Ter Linden aangeeft niet meer in een persoonlijk "bovennatuurlijk opperwezen" en een leven na de dood te geloven.[1] Een van de grootste obstakels daarvoor is volgens hem de wreedheid van de natuur.

Dus Riska, ik begrijp jou eigenlijk niet.
Ook de term ''een bovennatuurlijk opperwezen'' .
Dat is pas minachtend en tekortdoend aan Hem die alles voor de mens overhad.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor JeeWee » 19 aug 2013 08:12

JeeWee schreef:De Bijbel is ook daar open gegaan. Simpelweg het Woord van God.
De Geest waait waarheen Hij wil.
En als we geloven dat de Geest het Woord krachtig kan maken, moeten we de rest maar laten liggen en het overlaten aan God de Heilige Geest.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 19 aug 2013 08:16

JeeWee schreef:De Bijbel is ook daar open gegaan. Simpelweg het Woord van God.
De Geest waait waarheen Hij wil.
En als we geloven dat de Geest het Woord krachtig kan maken, moeten we de rest maar laten liggen en het overlaten aan God de Heilige Geest.


Als de Bijbel opengaat en verkeerd wordt uitgelegd kan hij beter dicht blijven.
Met diezelfde Bijbel open zijn al ontelbare mensen vervolgd, vermoord, verbrand, verdronken en verbannen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor JeeWee » 19 aug 2013 08:40

Klets toch niet uit je nek man!
De Geest is krachtig en kan met en zonder uitleg waaien, stormen en voorbijgaan.
Het is niet aan mensen om uit te gaan maken waar en hoe de Geest werkt.

Je zit dit en andere topics constant te verzieken met je wettisch gewauwel.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 aug 2013 08:59

*Roept: Alle relnichten, Verzamelen!

ls de Bijbel opengaat en verkeerd wordt uitgelegd kan hij beter dicht blijven.
Met diezelfde Bijbel open zijn al ontelbare mensen vervolgd, vermoord, verbrand, verdronken en verbannen.

Precies, en in dit topic wordt met dezelfde Bijbel iemand compleet afgebrand, tekort gedaan en daarmee ook een grote groep christenen weggezet als dwalenden.
Als dat het resultaat is van zogenaamd 'de Bijbel goed uitleggen' kan hij beter dichtblijven.

Het doet me denken aan dit plaatje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor coby » 19 aug 2013 09:10

Ze hebben het koningshuis en die dominee trouwens nog benaderd of ze voor Friso mochten bidden, maar ze gingen er niet op in. Wilhelmina destijds wel, toen kreeg ze Juliana.
Nee hoor, je mag niet oordelen. Beatrix is een christen die ook nog bij de vrijmetselarij zit, maar dat maakt allemaal niks uit. Bid vooral niet dat God haar ogen opent en die van de dominee, het zit allemaal wel snor.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 19 aug 2013 09:25

Ja, en dat tekeningetje is die enorme boom, die groter werd dan zichzelf, maar dan 90 graden naar rechts gedraaid, op zijn zijkant dus.
Lees de gelijkenis van het mosterdzaadje maar.
Het onreine gevogelte, wat in haar takken nestelt, krijst wat af. :cry:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor JeeWee » 19 aug 2013 10:28

Riska schreef:Je moest je schamen!
En voor de rest zien jullie me in dit topic niet meer. Ik had het nooit moeten openen.


Plaatsvervangend: :oops: :oops: :oops:
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

marin
Luitenant
Luitenant
Berichten: 590
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:06

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor marin » 19 aug 2013 10:41

Het bidden voor het zieleheil van een dode is een heidens gebruik.

De Bijbel zegt: Als je sterft weet je van niets meer, “de doden weten niets met al” Prediker.

Bij leven wordt de mens geoordeeld door God, heeft de persoon de Here Jezus leren kennen, is dan door het geloof behouden en daardoor gerechtvaardigd voor God.

Nu kun je als mens in Jezus gaan geloven ’geschiedkundig’, en in de lijdensweg van Jezus geloven enz. daardoor wordt je niet behouden.

Geloven dat de Heiland in onze plaats is gestorven en daardoor Zijn kind rechtvaardig kan verklaren bij God.
Daardoor wil een kind van God zijn leven inrichten naar de wil van God, dat is een vereiste, om vrij te kunnen leven, zonde ontneemt die vrijheid dan is de mens gebonden aan de natuur van satan.

Bij de wederkomst van Jezus neemt Hij het oordeel met zich mee, ken je Zijn stem, heb je door Zijn Geest het leven van Jezus aangenomen.
Laat het niet zo zijn ‘Ik ken u niet’, en moet zeggen: Ik heb alles gedaan, zieken bezocht, druk geweest in de kerk, veel over u gesproken enz., wat een teleurstelling zal dat zijn.

Jezus zal vragen, heb je dat voor Mij gedaan?
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor coby » 19 aug 2013 10:49

marin schreef:Het bidden voor het zieleheil van een dode is een heidens gebruik.

Daar hebben we ook niet voor gebeden. We hadden gebeden dat hij op zou staan, een vrouw heeft er met die dominee nog contact voor opgenomen. We bidden toch altijd in tongen, geen idee wat ik bid dus, ik dacht daarvoor, maar misschien wel voor de koningin. Handig is dat als je niet weet wat je bidden moet naar behoren. Dan kan Hij het perfecte gebed bidden door je heen. Overigens heeft Sadhu Sundhar Singh wel mensen gezien die zich nog bekeerden nadat ze gestorven waren, maar normaal bid ik daarvoor voordat ze sterven, dat God Zich nog aan hen openbaart.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten