Prins Friso overleden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 17 aug 2013 09:47

JeeWee schreef:En wéér gaat het over 'boer'.
En dat allemaal in een topic over het overlijden van prins Friso...

Nee, ik leg aan Rotterdam even iets verder uit, wat heeft te maken met de discussie die er op volgde.
Goed lezen misschien zie je de samenhang vandaag nog ;-)

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Byte » 17 aug 2013 10:00

De ontaarding in de laatste dagen 2 tim 3

1 En  weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken.2 Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig,3 zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede,4 verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God.5 Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend.  Keer u ook van hen af.6   Want tot hen behoren zij die de huizen binnensluipen en vrouwtjes in hun macht krijgen die met zonden beladen zijn en door allerlei begeerten gedreven worden,7 die altijd leren en nooit tot kennis van de waarheid kunnen komen.8   Op de wijze waarop Jannes en Jambres tegen Mozes ingingen, zo gaan ook zij tegen de waarheid in. Het zijn mensen met een verdorven gezindheid en, wat het geloof betreft, verwerpelijk.9 Maar zij zullen het niet veel verder brengen, want hun dwaasheid zal voor ieder volstrekt duidelijk worden, zoals dat ook bij die twee het geval was.

Thessalonicenzen 3:6

6   En wij bevelen u, broeders, in de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat u afstand neemt van iedere broeder die ongeregeld wandelt en niet naar  de overlevering die hij van ons ontvangen heeft

Die beste Carel links laten liggen.

Past trouwens helemaal in deze tijd.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3399
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Cicero » 17 aug 2013 10:43

grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, ... ondankbaar, onheilig,3 zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers

Hmm... wie moet ik nou links laten liggen?

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Byte » 17 aug 2013 11:13

Dwaalleraren zoals deze dominee.
Uiteraard mag jij hem gewoon volgen ik ga geen dwingeland spelen.

Maar ik kan niet naar een dominee luisteren die nergens in gelooft.
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 17 aug 2013 11:19

Byte schreef:De ontaarding in de laatste dagen 2 tim 3

1 En  weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken.2 Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig,3 zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede,4 verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God.5 Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend.  Keer u ook van hen af.6   Want tot hen behoren zij die de huizen binnensluipen en vrouwtjes in hun macht krijgen die met zonden beladen zijn en door allerlei begeerten gedreven worden,7 die altijd leren en nooit tot kennis van de waarheid kunnen komen.8   Op de wijze waarop Jannes en Jambres tegen Mozes ingingen, zo gaan ook zij tegen de waarheid in. Het zijn mensen met een verdorven gezindheid en, wat het geloof betreft, verwerpelijk.9 Maar zij zullen het niet veel verder brengen, want hun dwaasheid zal voor ieder volstrekt duidelijk worden, zoals dat ook bij die twee het geval was.

Thessalonicenzen 3:6

6   En wij bevelen u, broeders, in de Naam van onze Heere Jezus Christus, dat u afstand neemt van iedere broeder die ongeregeld wandelt en niet naar  de overlevering die hij van ons ontvangen heeft

Die beste Carel links laten liggen.

Past trouwens helemaal in deze tijd.


Precies.
Mooi gezegd.

maaarten

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor maaarten » 17 aug 2013 12:15

Het is toch wel armzalig als de ds. niet meer de hoop op de opstanding kan delen op een begrafenis. Christus heeft de dood overwonnen en door Zijn opstanding hebben we nu een levende hoop voor de eeuwigheid. De ds. kan nog wel twintig keer roepen dat hij niemand iets af wil nemen, maar het moge duidelijk zijn dat als een ds. heterodoxe dingen begint te zeggen over de opstanding en het leven na de dood, dan is het een kwestie van tijd voordat hij die hoop afgenomen heeft bij zijn schaapjes. Dat hij roept dat hij dat niet wil doen verandert daar niets aan.

Ik hoop dat de leden van het koningshuis nog dezelfde hoop mogen kennen als koningin Wilhelmina, toen ze de woorden "resurrectionem exspectat Guilelmus primus, pater patriae" op de koninklijke grafkelder liet aanbrengen.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor mona » 17 aug 2013 12:54

ds Carel ter Linden zegt in zijn boek Wat doe ik hier in Godsnaam?
'Ik wil wel degelijk een zin aan mijn leven geven, en proberen er iets van te maken, maar het is een “zin” zonder hoofdletter.'

Zelf de zin aan je leven geven als predikant, van wie is hij dan een dienaar? Hoe maakt een predikant 'iets' van zijn leven zonder God?
Hoe kan deze dominee nog schapen leiden? Waar leidt hij zijn schapen dan naartoe, als hij zelf het doel niet meer weet?
Is deze predikant dan prediker van beroep geweest, of heeft hij een roeping daarvoor gehad?
Deze man heeft zeer dringend pastorale hulp nodig, wie geeft hem die?
Ons gebed is nodig voor deze ouder wordende man!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor schelpje3 » 17 aug 2013 13:31

mona schreef:ds Carel ter Linden zegt in zijn boek Wat doe ik hier in Godsnaam?
'Ik wil wel degelijk een zin aan mijn leven geven, en proberen er iets van te maken, maar het is een “zin” zonder hoofdletter.'

Zelf de zin aan je leven geven als predikant, van wie is hij dan een dienaar? Hoe maakt een predikant 'iets' van zijn leven zonder God?
Hoe kan deze dominee nog schapen leiden? Waar leidt hij zijn schapen dan naartoe, als hij zelf het doel niet meer weet?
Is deze predikant dan prediker van beroep geweest, of heeft hij een roeping daarvoor gehad?
Deze man heeft zeer dringend pastorale hulp nodig, wie geeft hem die?
Ons gebed is nodig voor deze ouder wordende man!

Ik schreef gisteren ook dat ik zo met hem te doen had. De gedeeltes die ik hoorde uit zijn "toespraak"? Hoe moeten we dit noemen, een preek was het niet volgens mij. :-k
Het liedje van die jongedame nog eens nageluisterd op youtube en ik vind dat wel ontroerend moet ik zeggen. Ze zingt ook loepzuiver!
Het meisje had dit gemaakt na de dood van haar moeder, heb ik begrepen en inmiddels heeft ze ook geen vader meer.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om dit in een kerk ten gehore te laten brengen, maar vermoedelijk was dit nog het meest diepgaande emotionele moment van de hele dienst.
Rondom het graf is er alleen nog het Onze Vader gebeden, volgens een verslaggever.
Ook door ds t L. uitgesproken?
Als je Hem niet erkent als je Vader, hoe kun je dan tot Hem bidden?

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 17 aug 2013 14:20

Wat is dat toch met nederlanders en kleding/haardracht en etiquettes?
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1337527W/

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor JHM » 17 aug 2013 15:02

mona schreef:Ons gebed is nodig voor deze ouder wordende man!


Mooi geschreven mona, dat heeft hij zeker.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Bambi

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Bambi » 17 aug 2013 15:43

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Wilsophie » 17 aug 2013 16:26

Ik denk dat boer de kleding bedoelde waarmee men een graf bezoekt. Half bloot en op slippers. Niet echt respectvol.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 17 aug 2013 16:49

Wilsophie schreef:Ik denk dat boer de kleding bedoelde waarmee men een graf bezoekt. Half bloot en op slippers. Niet echt respectvol.


Inderdaad ja.
En nou hoeft het echt allemaal geen pikzwart te zijn hoor.
maar strandkleding, nee.

Bambi

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor Bambi » 17 aug 2013 16:59

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Prins Friso overleden

Berichtdoor boer » 17 aug 2013 17:06

In dat soort kleding zou ik niet eens naar de winkel durven
of eigenlijk uberhaupt gezien worden :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten