Christian House (Album)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
djflubbel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2013 18:29
Contacteer:

Christian House (Album)

Berichtdoor djflubbel » 12 aug 2013 11:15

Dag broeders en zusters. Ik (DJ Flubbel) ben zelf lid van een Gereformeerde kerk, dus voelde mij zo vrij om een nieuwtje via dit forum met jullie te delen. Deze week komt namelijk mijn album "Christian House" uit via Ecovata. Het is een Christelijke CD met moderne muziekstijlen zoals house, hardstyle, dubstyle, dance en trance met als doel de liefdevolle boodschap van God verspreiden. Ik ben erg benieuwd naar juist ook jullie reacties! Mocht je nieuwsgierig zijn, er staat een trailer op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=mNCuCncjks8.
Praise Him with the lead synth, praise Him with the keys & strings, praise Him with the sounding drums. Praise the Lord! #Psalm 150:3-6 by DJ Flubbel

Progton777
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2013 13:13
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Progton777 » 29 okt 2013 15:56

Top!
Ondanks dat het niet mijn genre is, ik zal het eens beluisteren, kom er nog op terug

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2013 16:21

djflubbel schreef:Dag broeders en zusters. Ik (DJ Flubbel) ben zelf lid van een Gereformeerde kerk, dus voelde mij zo vrij om een nieuwtje via dit forum met jullie te delen. Deze week komt namelijk mijn album "Christian House" uit via Ecovata. Het is een Christelijke CD met moderne muziekstijlen zoals house, hardstyle, dubstyle, dance en trance met als doel de liefdevolle boodschap van God verspreiden. Ik ben erg benieuwd naar juist ook jullie reacties! Mocht je nieuwsgierig zijn, er staat een trailer op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=mNCuCncjks8.

Gefeliciteerd! De youtube link was absoluut mijn stijl niet (ben meer van de rock), maar ik wens je veel succes met je muziek.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2013 16:24

djflubbel schreef:Dag broeders en zusters. Ik (DJ Flubbel) ben zelf lid van een Gereformeerde kerk, dus voelde mij zo vrij om een nieuwtje via dit forum met jullie te delen. Deze week komt namelijk mijn album "Christian House" uit via Ecovata. Het is een Christelijke CD met moderne muziekstijlen zoals house, hardstyle, dubstyle, dance en trance met als doel de liefdevolle boodschap van God verspreiden. Ik ben erg benieuwd naar juist ook jullie reacties! Mocht je nieuwsgierig zijn, er staat een trailer op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=mNCuCncjks8.

Bereid je er overigens maar vast op voor dat niet iedereen je muziekstijl zal kunnen waarderen, er kunnen behoorlijk kwetsende dingen je kant op komen (lees voor de grap de metal-discussie eens).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor schelpje3 » 29 okt 2013 16:28

DJ Flubbel heeft het zo druk met zijn muziek, dat hij sinds augustus nog maar 1 posting heeft gedaan.
En er is een tijd om te spreken en een tijd om te zwijgen, staat in de Bijbel.
Dus.... :-#

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor StillAwake » 29 okt 2013 16:40

schelpje3 schreef:DJ Flubbel heeft het zo druk met zijn muziek, dat hij sinds augustus nog maar 1 posting heeft gedaan.
En er is een tijd om te spreken en een tijd om te zwijgen, staat in de Bijbel.
Dus.... :-#

Had niet gezien dat het zo'n oud bericht was...
Hij stond bovenaan in de lijst met actieve onderwerpen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
djflubbel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2013 18:29
Contacteer:

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor djflubbel » 25 apr 2014 17:50

schelpje3 schreef:DJ Flubbel heeft het zo druk met zijn muziek, dat hij sinds augustus nog maar 1 posting heeft gedaan.
En er is een tijd om te spreken en een tijd om te zwijgen, staat in de Bijbel.
Dus.... :-#


Sorry voor mijn late reactie, het duurde zo lang, dat ik de hoop op reacties in eerste instantie had opgegeven. Allereerst bedankt voor de felicitatie. :D Ik ben zelf heel blij met het resultaat; maar kan mij zeker goed voorstellen dat er ook christelijke mensen negatief denken over dergelijke moderne muziek. Ik sta in ieder geval geheel achter mijn muziek en hoop veel jongeren te bereiken met het geloof (juist middels christelijke dance muziek).
Praise Him with the lead synth, praise Him with the keys & strings, praise Him with the sounding drums. Praise the Lord! #Psalm 150:3-6 by DJ Flubbel

Jvslooten

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Jvslooten » 25 apr 2014 18:52

Het ligt vast aan mij hoor, maar "f**king Christian hardcore" klinkt als een contradicario in terminis.

Jvslooten

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Jvslooten » 25 apr 2014 18:55

Of ben ik nu te kwetsend StillAwake?

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Rozijn » 25 apr 2014 19:10

Jvslooten schreef:Het ligt vast aan mij hoor, maar "f**king Christian hardcore" klinkt als een contradicario in terminis.

Het klinkt niet alleen zo, het is zo.

Voor wie de term niet kent: het is een interne tegenstrijdigheid. Een grof woord ter ondersteuning hoe Christelijk het is...

Gebruikersavatar
djflubbel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2013 18:29
Contacteer:

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor djflubbel » 27 apr 2014 21:37

Daar is wat voor te zeggen, dat is ook de reden waarom ik destijds (in 2008) ook een gecensureerde versie heb gemaakt met "Freaking" Christian Hardcore. Overigens is het origineel dus inderdaad met het F-woord, met name omdat ik het nummer heb gemaakt met als doelgroep de seculiere Hardcore liefhebbers, en dus hun taal wilde spreken...

Verder komen overigens in de nummers die de laatste 5 jaar van mij zijn uitgekomen geen scheldwoorden meer voor. En het album waar ik het over had in mijn start-post is ook geheel scheldwoord vrij; en ik denk dus ook fariseeër proef! :D
Praise Him with the lead synth, praise Him with the keys & strings, praise Him with the sounding drums. Praise the Lord! #Psalm 150:3-6 by DJ Flubbel

Anoniem_89

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 apr 2014 21:53

djflubbel schreef:Daar is wat voor te zeggen, dat is ook de reden waarom ik destijds (in 2008) ook een gecensureerde versie heb gemaakt met "Freaking" Christian Hardcore. Overigens is het origineel dus inderdaad met het F-woord, met name omdat ik het nummer heb gemaakt met als doelgroep de seculiere Hardcore liefhebbers, en dus hun taal wilde spreken...

Verder komen overigens in de nummers die de laatste 5 jaar van mij zijn uitgekomen geen scheldwoorden meer voor. En het album waar ik het over had in mijn start-post is ook geheel scheldwoord vrij; en ik denk dus ook fariseeër proef! :D


Behalve dat f* woord is het goeie muziek.
Dat missen we een beetje in dit christelijke wereldje m.i.
Soms denk ik dat het wel leuk zou zijn als er een christelijke discotheek bestond.
Had een cd met veel verschillende dance liedjes, was heel goed.


Heb je de gecensureerde versie nog?

Dit vind ik zelf ook een geweldig nummer.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Rozijn » 28 apr 2014 13:41

djflubbel schreef:Daar is wat voor te zeggen, dat is ook de reden waarom ik destijds (in 2008) ook een gecensureerde versie heb gemaakt met "Freaking" Christian Hardcore. Overigens is het origineel dus inderdaad met het F-woord, met name omdat ik het nummer heb gemaakt met als doelgroep de seculiere Hardcore liefhebbers, en dus hun taal wilde spreken...

Verder komen overigens in de nummers die de laatste 5 jaar van mij zijn uitgekomen geen scheldwoorden meer voor. En het album waar ik het over had in mijn start-post is ook geheel scheldwoord vrij; en ik denk dus ook fariseeër proef! :D

Beetje jammer dat je dit, zij het grappig bedoeld, als Farizeïsme afdoet.
Wel mijn waardering voor het feit dat je dergelijke woorden nu achterwege laat.

Jvslooten

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Jvslooten » 28 apr 2014 14:00

Anoniem_89 schreef:Behalve dat f* woord is het goeie muziek.
Slechts één dode vlieg doet alle zalf stinken, prediker 10:1.
Anoniem_89 schreef:Dat missen we een beetje in dit christelijke wereldje m.i.
Soms denk ik dat het wel leuk zou zijn als er een christelijke discotheek bestond.
Wat vind je daar precies leuk aan, een christelijke discotheek? En hoe zie je dat precies voor je? Ik begrijp werkelijk waar niet waarom sommigen er zo op gebrand lijken te zijn om vooral zoveel mogelijk wereldgelijkvorming te worden en alle profane toeters en bellen uit de kast trekken om de wereld te laten zien dat ´we´ ook best hip zijn. Laat liever de rijkdom van het Evangelie zien, in plaats van af te dalen naar de lege, zinneloze ijdelheden der heidenen.

Anoniem_89

Re: Christian House (Album)

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 apr 2014 18:15

Jvslooten schreef:Wat vind je daar precies leuk aan, een christelijke discotheek? En hoe zie je dat precies voor je? Ik begrijp werkelijk waar niet waarom sommigen er zo op gebrand lijken te zijn om vooral zoveel mogelijk wereldgelijkvorming te worden en alle profane toeters en bellen uit de kast trekken om de wereld te laten zien dat ´we´ ook best hip zijn. Laat liever de rijkdom van het Evangelie zien, in plaats van af te dalen naar de lege, zinneloze ijdelheden der heidenen.



Ik weet niet hoe jij je geloof aan het beleven bent, maar wat is er mis mee?
Tja verschillende mensen, verschillende smaken..
Ik heb een tijdje in de CGK gezeten, nou dat sprak mij gewoon niet aan.
Een beetje energie verspillen voor God mag toch wel..
Ik zeg niet dat ik goed kan dansen, maar doe het wel als het kan (samen met mijn vrouw).
Volgens de bijbel hoeft het ook allemaal niet zo 'houterig'..

Kijk naar David bijvoorbeeld en de woorden die gebruikt worden;

1 Kronieken 16
8 ‘Loof de HEER, roep luid zijn naam,
maak zijn daden bekend onder de volken,
9 zing en speel voor hem,
spreek vol lof over zijn wonderen,
10 beroem u op zijn heilige naam.
Wees blij van hart, u die de HEER zoekt.

11 Zie uit naar de HEER en zijn macht,
zoek voortdurend zijn nabijheid.
12 Gedenk de wonderen die hij heeft gedaan,
de oordelen die hij heeft uitgesproken,
13 nageslacht van Israël, zijn dienaar,
kinderen van Jakob, door hem verkozen.

14 Hij is de HEER, onze God,
zijn besluiten gelden over de hele aarde.
15 Gedenk tot in eeuwigheid
zijn belofte aan duizend geslachten,
16 het verbond dat hij sloot met Abraham
en voor Isaak bevestigde met een eed.

17 Voor Jakob verhief hij het tot wet,
voor Israël tot een eeuwig verbond,
18 toen hij zei: “Ik zal jou Kanaän geven,
dat land wordt je onvervreemdbaar bezit,”
19 terwijl jullie daar nog maar korte tijd waren,
een handjevol vreemdelingen,
20 zwervend van volk naar volk,
van het ene koninkrijk naar het andere.

21 Hij stond niet toe dat iemand hen verdrukte,
ter wille van hen strafte hij koningen:
22 “Raak mijn gezalfden niet aan,
doe mijn profeten geen kwaad.”

23 Zing voor de HEER, heel de aarde.
Verkondig van dag tot dag dat hij ons redt.
24 Maak aan alle volken zijn majesteit bekend,
aan alle naties zijn wonderdaden.

25 Groot is de HEER, hem komt alle lof toe,
geducht is hij, meer dan alle goden.
26 De goden van de volken zijn minder dan niets,
maar de HEER: hij heeft de hemel gemaakt.
27 Glans en glorie gaan voor hem uit,
macht en luister vullen zijn woning.

28 Erken de HEER, stammen en volken,
erken de HEER, zijn majesteit en macht,
29 erken de HEER, de majesteit van zijn naam,
draag geschenken voor hem aan.

Buig u voor de HEER in zijn heilige glorie,
30 huiver, heel de aarde, wanneer hij verschijnt.
Vast staat de wereld, ze wankelt niet.
31 Laat de hemel zich verheugen, de aarde juichen.
Zeg onder de volken: “De HEER is koning.”

32 Laat bruisen de zee en het leven dat haar vult,
laat het veld juichen en alles wat daar groeit,
33 en laten de bomen jubelen voor de HEER,
want hij is in aantocht, als rechter der aarde.

34 Loof de HEER, want hij is goed,
eeuwig duurt zijn trouw.

35 Zeg: “Red ons, God, onze redder,
bevrijd ons en breng ons bijeen uit de andere volken,
dan loven wij uw heilige naam
en verkondigen trots uw roem.
36 Geprezen zij de HEER, de God van Israël,
van eeuwigheid tot eeuwigheid.”’

En het hele volk antwoordde: ‘Amen!’ en ‘Prijs de HEER!’


Bij ons is er keyboard, drums, gitaar..
In de bijbel staat toch ook niet dat een orgel alleen goed zou zijn?

Hoe zou ik dan mijn blijdschap aan God moeten tonen volgens jou?
Door stil te zitten in de kerk met mijn armen over elkaar?
Ik geef graag Hem de eer door mijn energie daarvoor te gebruiken.
Want er staat ook geschreven;

Loof de Here mijn ziel, en AL wat in mij is, zijn heilige naam.

Als Jezus terugkomt gaan we toch ook niet rustig zitten?

Openbaring 1:10 Op de dag van de Heer raakte ik in vervoering. Ik hoorde achter me een luide stem, die klonk als een bazuin 11 en die tegen me zei: ‘Schrijf alles wat je ziet in een boek en stuur dat naar de zeven gemeenten, naar Efeze, Smyrna, Pergamum, Tyatira, Sardes, Filadelfia en Laodicea.’ 12 Ik draaide me om, om te zien welke stem er tegen mij sprak. Toen zag ik zeven gouden lampenstandaards, 13 en daartussen iemand die eruitzag als een mens. Hij was gekleed in een lang gewaad en had een gouden band om zijn borst. 14 Zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol of als sneeuw, en zijn ogen waren als een vlammend vuur. 15 Zijn voeten gloeiden als brons in een oven. Zijn stem klonk als het geluid van geweldige watermassa’s. 16 In zijn rechterhand had hij zeven sterren en uit zijn mond kwam een scherp, tweesnijdend zwaard. Zijn gezicht schitterde als de felle zon. 17 Toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten neer. Maar hij legde zijn rechterhand op me en zei: ‘Wees niet bang. Ik ben de eerste en de laatste. 18 Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid. Ik heb de sleutels van de dood en van het dodenrijk.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten