Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Opwekking

Berichtdoor coby » 07 aug 2013 23:10

Gelooft er hier nog iemand in een wereldwijde opwekking die al begonnen/ aanstaande is?
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Opwekking

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2013 08:05

Verklaar jezelf nader :) Welke wereldwijde opwekking, hoe gaat dat er uit zien enz en waarom komt die? Ik geloof er graag in dus als je me goede argumenten kan geven heb je me zo overtuigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 aug 2013 09:43

Marnix schreef:Verklaar jezelf nader :) Welke wereldwijde opwekking, hoe gaat dat er uit zien enz en waarom komt die? Ik geloof er graag in dus als je me goede argumenten kan geven heb je me zo overtuigd.

Dat God ons opwekt en er een hoop mensen tot de Heer gaan komen wereldwijd.
Opwekking: Dat God Zijn volk opwekt. De schepping wacht met reikhalzend verlangen op het openbaar worden der (geestelijk volwassen) zonen Gods.
Romeinen 8
Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden. 19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods.
THE DEFINITION OF REVIVAL
1. Falling in love with Jesus all over again
2. Having the Joy of your salvation restored
Jakobus 5
7 Hebt dus geduld, broeders, tot de komst des Heren! Zie, de landman wacht op de kostelijke vrucht des lands en heeft geduld, totdat de vroege en late regen erop gevallen is. Handelingen was de vroege regen, dat er weer zoiets gebeurt bedoel ik dus met opwekking. 3000 man bekeerd op een dag en zo, mensen die genazen in Petrus' schaduw, zulk soort dingen.
In moslimlanden komen al veel moslims tot Jezus die een visioen van Hem krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=RNcPVNboooQ
In Indonesie was er ook wat aan de gang las ik.
Engeland, hoorde ik gisteren via een man uit Engeland op een forum:
There is a welsh revival going on in Cwmbran in the british Isles - it started since April - over 10,000 plus have been to it - the church was averaging 400. Healings are breaking out amongst many Salvations.
Ooit gehoord van de Azusastreet revival 100 jaar terug? Dat was het begin van de pinksterbeweging. Daar is toen door de leiders geprofeteerd dat over 100 jaar ongeveer hetzelfde zou gebeuren, maar dan wereldwijd.
http://onecanhappen.wordpress.com/2008/ ... 4-its-due/
En David Wagner profeteerde het vorig jaar dat God alle kerken en denominaties in Nederland gaat opwekken. Ook dat de kerk de straat op zou gaan, wat nu gebeurt: Ronald Plat en zijn team, gebedshuis Zeeland etc.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Vfl1EUH3Xo
In Amerika wordt hetzelfde geprofeteerd:
http://www.youtube.com/watch?v=B-OebFwelVI
Zo maar wat voorbeelden. Ik geloof er helemaal in in ieder geval. Ik dacht eerst dat Jezus terugkwam voor de opname, maar eerst maakt Hij ons nog een bruid zonder vlek of rimpel voordat Hij dat doet en een bruid zonder vlek of rimpel doet Zijn werken en grotere nog dan deze.
Eerst zou dit evangelie van het Koninkrijk in de hele wereld gepredikt worden: hetzelfde evangelie als wat Jezus predikte, gepaard gaand met tekenen en wonderen o.a. Maakt al de volken tot Mijn discipelen.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 08 aug 2013 10:03

Gelukkig is er een opwekking. Niet in onze landen, maar vooral in de landen waar vroeger het christendom volledig afwezig was. Zuid-Amerika, Afrika, China, Korea... in al deze landen groeit het christendom heel erg hard.
In onze landen is er helaas geen opwekking. Er zijn kerken die groeien, maar dat komt vooral door hoog geboortecijfer (reformatorische kerken) en door toeloop uit andere kerken (evangelische kerken). Maar onze tijd zal nog komen. De landen die nu in een opwekking zitten, zullen uiteindelijk ook evangelisten sturen naar de landen waar de nood hoog is, waaronder Nederland en (vooral) België.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 aug 2013 10:05

EenVasteBurcht schreef:Gelukkig is er een opwekking. Niet in onze landen, maar vooral in de landen waar vroeger het christendom volledig afwezig was. Zuid-Amerika, Afrika, China, Korea... in al deze landen groeit het christendom heel erg hard.
In onze landen is er helaas geen opwekking. Er zijn kerken die groeien, maar dat komt vooral door hoog geboortecijfer (reformatorische kerken) en door toeloop uit andere kerken (evangelische kerken). Maar onze tijd zal nog komen. De landen die nu in een opwekking zitten, zullen uiteindelijk ook evangelisten sturen naar de landen waar de nood hoog is, waaronder Nederland en (vooral) België.

Het zou in Engeland beginnen, dan naar Nederland gaan en dan naar het Midden Oosten.
Hier nieuws van Engeland:
http://www.charismanews.com/world/39941 ... s-on-jesus
Er is al eens een opwekking in Wales geweest in het verleden trouwens.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2013 12:08

Precies. Ik lees voorbeelden van opwekkingen en ik hoop en bid dat die ook hier plaatsvinden. Maar als je het hebt over een "wereldwijde" opwekking lijkt dat op een tendens waarbij het gelijktijdig overal ter wereld plaatsvindt en het aantal christenen wereldwijd enorm toeneemt. Of dat gebeurt weet ik niet, in Nederland lijkt het vooral kleiner te worden. En volgens mij geeft de Bijbel geen aanwijzingen of garanties dat dat ook hier gaat veranderen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 aug 2013 18:26

Marnix schreef:Precies. Ik lees voorbeelden van opwekkingen en ik hoop en bid dat die ook hier plaatsvinden. Maar als je het hebt over een "wereldwijde" opwekking lijkt dat op een tendens waarbij het gelijktijdig overal ter wereld plaatsvindt en het aantal christenen wereldwijd enorm toeneemt. Of dat gebeurt weet ik niet, in Nederland lijkt het vooral kleiner te worden. En volgens mij geeft de Bijbel geen aanwijzingen of garanties dat dat ook hier gaat veranderen.

Hij zou zijn Geest uitstorten op alle vlees in de laatste dagen.
En die tekst van de late regen, die vloed van de ark was ook wereldwijd (vroege regen was Handelingen).
De verre kustlanden staan er wel in (speculatief, ik weet het). Het evangelie zoals Jezus het bracht zou over de hele wereld verkondigd worden (Matteus 24). Zijn Heerlijkheid hebben we hier nog niet echt gezien, ondanks dat iedereen wel over God heeft gehoord.
Jesaja 66, dat in verband staat met de redding van Israel trouwens (wordt een land op een dag geboren)
Ik zal onder hen een teken doen en Ik zal uit hen de ontkomenen zenden naar de volken – naar Tarsis, Pul en Lud, die de boog spannen, naar Tubal en Jawan, de verre kustlanden, die de tijding aangaande Mij niet hebben gehoord noch mijn heerlijkheid hebben gezien – opdat zij mijn heerlijkheid onder de volken verkondigen.
En die tekst van Zijn Heerlijkheid die over ons, de zonen Gods geopenbaard zou worden. Waarom niet Zijn zonen in Nederland?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

~ Twee Grote Opwekkingen ...

Berichtdoor Hero » 09 aug 2013 04:32

@coby ... de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

coby
Kapitein
Kapitein

Re: ~ Twee Grote Opwekkingen ...

Berichtdoor coby » 09 aug 2013 09:06

Hero schreef:@coby ... de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....

Ja klopt, een vijgeboom heeft twee oogsten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 aug 2013 09:45

coby schreef:Hij zou zijn Geest uitstorten op alle vlees in de laatste dagen.
En die tekst van de late regen, die vloed van de ark was ook wereldwijd (vroege regen was Handelingen).
De verre kustlanden staan er wel in (speculatief, ik weet het). Het evangelie zoals Jezus het bracht zou over de hele wereld verkondigd worden (Matteus 24). Zijn Heerlijkheid hebben we hier nog niet echt gezien, ondanks dat iedereen wel over God heeft gehoord.
Jesaja 66, dat in verband staat met de redding van Israel trouwens (wordt een land op een dag geboren)
Ik zal onder hen een teken doen en Ik zal uit hen de ontkomenen zenden naar de volken – naar Tarsis, Pul en Lud, die de boog spannen, naar Tubal en Jawan, de verre kustlanden, die de tijding aangaande Mij niet hebben gehoord noch mijn heerlijkheid hebben gezien – opdat zij mijn heerlijkheid onder de volken verkondigen.
En die tekst van Zijn Heerlijkheid die over ons, de zonen Gods geopenbaard zou worden. Waarom niet Zijn zonen in Nederland?

De eerste tekst komt uit Joel en wordt aangehaald door Petrus op de PInksterdag. Hij zegt dan: Nu is in vervulling gegaan wat Joel toen zei.

16 Wat hier nu gebeurt, is aangekondigd door de profeet Joël:
17 “Aan het einde der tijden, zegt God,
zal ik over alle mensen mijn geest uitgieten.

De andere tekst komt uit Romeinen 8:

18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan.

Er zit blijkbaar een verband tussen de verlossing van ons sterfelijk bestaan en het openbaar worden wie Gods kinderen zijn. Wordt daarbij niet verwezen naar de jongste dag, wanneer Hij de mensen zal scheiden, onderverdelen in de schapen en de bokken, Zijn kinderen wie dat niet zijn?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 09 aug 2013 12:20

Hero schreef:de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....
coby schreef:Ja klopt, een vijgeboom heeft twee oogsten

@coby ... je mag ook denken, aan : *de vroege en de late regen* !?

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 10 aug 2013 21:24

Hero schreef:@coby ... de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....

Waar dan? De vroege regen was Handelingen. De opwekking is al bezig wereldwijd, als je ziet hoeveel moslims nu tot Jezus komen.. en in Engeland was er nu wat. Ik las net een verontrustend bericht, overigens niet uit heel betrouwbare bron.
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... r-dichtbij

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 10 aug 2013 22:13

Hero schreef:de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....
coby schreef:Waar dan? De vroege regen was Handelingen. De opwekking is al bezig wereldwijd, als je ziet hoeveel moslims nu tot Jezus komen.. en in Engeland was er nu wat. Ik las net een verontrustend bericht, overigens niet uit heel betrouwbare bron.
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... r-dichtbij

@coby ... inderdaad speculatief, want 'r komt daar juist een super oorlog -- maar het principe van : *de vroege & de late regen*, werkt meermalen -- zowel Handelingen als Eindtijd ... zowel de grote uitstorting vlak'voor de beruchte Dag des Heren {vlg Jo'el} als de totale wereldwijde opwekking aan het Einde der Eindtijd {vlg Daniel} ....

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 10 aug 2013 22:40

Voor wie is de late regen bestemd?

“De late regen, die de oogst der aarde rijpt, vertegenwoordigt de geestelijke genade die de gemeente voorbereidt op de komst van de Zoon des mensen.”

Als de late regen er is om de gemeente voor te bereiden voor de wederkomst, wat doet de late regen dan met de gemeente?

“In het Oosten valt de vroege regen in de zaaitijd.
Zij is noodzakelijk om het zaad tot ontkiemen te brengen. Onder de invloed van de vruchtbare zachte regens gaat het zaad ontkiemen. De late regen, die aan het einde van het jaargetijde valt, maakt het graan rijp en bereidt het voor op de oogst.
De Here gebruikt deze werkingen der natuur om het werk van de Heilige Geest te illustreren. Zoals de dauw en de regen eerst gegeven worden om het ontkiemen van het zaad te veroorzaken, en daarna de oogst rijp te maken, zo wordt de Heilige Geest gegeven om het proces van geestelijke groei van de ene fase tot de andere te bevorderen.
Het rijp worden van het graan, stelt de voltooiing van het werk van Gods genade in de mens voor. Door de kracht van de Heilige Geest zal het morele beeld van God in het karakter worden vervolmaakt.
Wij zullen volledig veranderd worden in de gelijkheid van Christus.”

Als de late regen het koren rijpt en de volmaaktheid brengt, is de vroege regen dan echt nodig?

“De late regen kan geen zaad tot volmaaktheid brengen, tenzij de vroege regenbuien hun werk gedaan hebben. Er moet eerst een halm, daarna de aar, en daarna het volle koren in de aar zijn.” Marc. 4: 28-29.

Is alleen het werk van de vroege regen dan niet voldoende?
“Terwijl de zegeningen van de vroege regen gekoesterd worden, moeten wij aan de andere kant het feit niet uit het oog verliezen, dat zonder de late regen, die de aren moet vullen en het graan tot rijpheid moet brengen, de oogst niet gereed zal zijn voor de sikkel, en het werk van de zaaier tevergeefs zal zijn geweest.”

Zijn gelovigen, die de vroege regen ontvangen hebben, zich dan bewust dat zij de spade regen nodig hebben?

“Wanneer wij God zoeken om de Heilige Geest te ontvangen zal het in ons de nederigheid en een bewuste afhankelijkheid in de mens bewerken voor de volmakende spaderegen.”

Hoe zal de gave van de spade regen dan komen?
“Als wij in het geloof om deze zegeningen bidden, zullen wij het ontvangen zoals God beloofd heeft.”

De late regen van de Heilige Geest is nodig voor de kinderen Gods om het beeld van God in hen te vervolmaken.

De vroege regen is nodig om het beeld van God in de mens te brengen.

Beide hebben elkaar nodig. Iets wat er niet is kan niet vervolmaakt worden. Als de vroege regen het beeld van God niet in mij gebracht heeft, kan de late regen het niet vervolmaken.

Als de vroege regen de aren niet heeft gevormd, dat wil zeggen dat de halm en de aar heeft voortgebracht, dan kan de late regen de aren niet vullen.

En als de aren niet gevuld worden is het werk van de zaaier voor niets geweest. Elke boer kan u dat vertellen. Het deugt nergens toe dan om ondergeploegd te worden.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 10 aug 2013 22:49

sorry hier klopt niks van, dit misschien wel:
http://www.debka.com/article/23183/US-s ... f-decision
Laatst gewijzigd door coby op 11 aug 2013 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”