Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Verklaar jezelf naderWelke wereldwijde opwekking, hoe gaat dat er uit zien enz en waarom komt die? Ik geloof er graag in dus als je me goede argumenten kan geven heb je me zo overtuigd.
EenVasteBurcht schreef:Gelukkig is er een opwekking. Niet in onze landen, maar vooral in de landen waar vroeger het christendom volledig afwezig was. Zuid-Amerika, Afrika, China, Korea... in al deze landen groeit het christendom heel erg hard.
In onze landen is er helaas geen opwekking. Er zijn kerken die groeien, maar dat komt vooral door hoog geboortecijfer (reformatorische kerken) en door toeloop uit andere kerken (evangelische kerken). Maar onze tijd zal nog komen. De landen die nu in een opwekking zitten, zullen uiteindelijk ook evangelisten sturen naar de landen waar de nood hoog is, waaronder Nederland en (vooral) België.
Marnix schreef:Precies. Ik lees voorbeelden van opwekkingen en ik hoop en bid dat die ook hier plaatsvinden. Maar als je het hebt over een "wereldwijde" opwekking lijkt dat op een tendens waarbij het gelijktijdig overal ter wereld plaatsvindt en het aantal christenen wereldwijd enorm toeneemt. Of dat gebeurt weet ik niet, in Nederland lijkt het vooral kleiner te worden. En volgens mij geeft de Bijbel geen aanwijzingen of garanties dat dat ook hier gaat veranderen.
Hero schreef:@coby ... de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....
coby schreef:Hij zou zijn Geest uitstorten op alle vlees in de laatste dagen.
En die tekst van de late regen, die vloed van de ark was ook wereldwijd (vroege regen was Handelingen).
De verre kustlanden staan er wel in (speculatief, ik weet het). Het evangelie zoals Jezus het bracht zou over de hele wereld verkondigd worden (Matteus 24). Zijn Heerlijkheid hebben we hier nog niet echt gezien, ondanks dat iedereen wel over God heeft gehoord.
Jesaja 66, dat in verband staat met de redding van Israel trouwens (wordt een land op een dag geboren)
Ik zal onder hen een teken doen en Ik zal uit hen de ontkomenen zenden naar de volken – naar Tarsis, Pul en Lud, die de boog spannen, naar Tubal en Jawan, de verre kustlanden, die de tijding aangaande Mij niet hebben gehoord noch mijn heerlijkheid hebben gezien – opdat zij mijn heerlijkheid onder de volken verkondigen.
En die tekst van Zijn Heerlijkheid die over ons, de zonen Gods geopenbaard zou worden. Waarom niet Zijn zonen in Nederland?
Hero schreef:de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....
coby schreef:Ja klopt, een vijgeboom heeft twee oogsten
Hero schreef:@coby ... de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....
Hero schreef:de bijbel zegt, dat er twee grote opwekkingen aanstaande zijn -- een vlak'voor de verdrukking, en een tijdens ....
coby schreef:Waar dan? De vroege regen was Handelingen. De opwekking is al bezig wereldwijd, als je ziet hoeveel moslims nu tot Jezus komen.. en in Engeland was er nu wat. Ik las net een verontrustend bericht, overigens niet uit heel betrouwbare bron.
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... r-dichtbij
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten