Hoe lang duurt die voorgelezen bijbel, hoeveel uur?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Genade
Verkenner
Verkenner

Hoe lang duurt die voorgelezen bijbel, hoeveel uur?

Berichtdoor Genade » 11 jul 2013 13:12

Hoeveel tijd ben ik kwijt om de hele audio bijbel te luisteren, ik ben niet zo goed in lezen, en heb nog genoeg ruimte op mn spelertje.

Ik hoorde dat de engelse iets van 90 uur was , kun je binnen 1 week de hele bijbel luisteren

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Hoe lang duurt die voorgelezen bijbel, hoeveel uur?

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2013 13:38

Genade schreef:Hoeveel tijd ben ik kwijt om de hele audio bijbel te luisteren, ik ben niet zo goed in lezen, en heb nog genoeg ruimte op mn spelertje.

Ik hoorde dat de engelse iets van 90 uur was , kun je binnen 1 week de hele bijbel luisteren
Waarom zou je?

In 1 hoofdstuk staat meer als je het aandachtig , bestuderend leest, dan wat je mee zult krijgen van een marathon lezen.
een liefdesbrief raffel je toch ook niet af?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 11 jul 2013 13:42

Leuk idee! Ik weet alleen ook niet hoe lang het zal duren, maar 90 uur lijkt mij kort ergens. Anderzijds luister je niet aan een stuk door en moet je wel je hoofd erbij houden wil je het kunnen volgen en begrijpen. Maar ja, de mensen die luisterden naar de bergrede van Jezus konden ook niet uren staren om zoveel mogelijk in zijn woorden te kunnen vinden/leggen. Het is dus zeker niet verkeerd volgens mij, want je bent dan ook met God bezig, en dat is goed :-).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Genade
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Genade » 11 jul 2013 13:57

Lekker buiten en de Bijbel , win win

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 22 jul 2013 20:27

Voor mij is het zinloos te weten hoe lang het duurt de Bijbel te lezen, m.i. voor een ander ook.
De Bijbel is niet zomaar een boek die je gewoon leest. De Auteur van de Bijbel was ook niet zomaar iemand.
Er zijn mensen, Voorgangers, dominees, leraren en geïnteresseerde mensen die 30, 40, 50, wellicht 60 of 70 jaar de bijbel bestudeerd hebben en nog niet klaar waren.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Terug naar “Archief”