Wonderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Wonderen

Berichtdoor xsidd » 02 jul 2013 10:50

Ik open dit topic, omdat ik wil wijzen op God die wonderen doet, mensen geneest, en de mens werkelijke wijsheid leert.

Hieronder zal ik vertellen over God, die me hielp, ja altijd geholpen heeft! Hem is alle eer, en alleen Hij is Goed! Ik denk aan de engel die tegen Abraham zei. Zou voor de Heere iets te wonderlijk zijn?

Toen ik 7 jaar was, was ik een 5 gulden munt kwijtgeraakt in het bos. Ik bad, of ik het geldstuk mocht terug vinden. Stapte op mijn fietsje en reed naar een groot grasveld toe. Ik stapte af, en daar lag die 5 gulden munt.

Toen ik 26 jaar was, twijfelde ik door de situatie waarin ik was, of God wel bestond.... Ik bad. Heere, mag ik iets opmerken van uw Almacht. Willekeurig deed ik de Bijbel open en las de volgende woorden. Luister naar de Donder van Mijn Stem. Prompt, begon het daarna te onweren in de verte...

Dit zijn maar twee voorbeelden, van dat God me wilde helpen. Ik had het nergens aan verdiend, maar toch wilde Hij me helpen! Zo goed is God, en naast deze gebeurtenissen zijn er nog vele gebeurtenissen geweest, waarin God voor uitredding zorgde.

U mag best weten dat ik er tegen op heb gezien dit te vertellen, omdat het waarschijnlijk gewogen en bekritiseerd zal worden, maar vanmorgen heeft God me door een Psalm laten zien om dit toch te vertellen.

Ik wens allen die het lezen, zegen toe, en mijn wens in mijn hart is dat het uw hart zal raken! Met als doel dat alleen God de eer er van krijgt.

Zijn er in uw leven wonderlijke dingen gebeurd? Zet ze dan hieronder als u het wilt.

Als de mensen van elkaar zien hoe groot God is, groeit het vertrouwen en geloof ook IN God, is mijn mening. Zo verstrekt, en bemoedigd de ene gelovige, de ander! Ja, ook op deze manier.

Het spreekwoord verdeel en heers, wat de vijand van God graag gebruikt word in stukken geslagen

Komt samen en loof God word het nieuwe motto wat mij betreft!

Met vriendelijke groet

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: Wonderen

Berichtdoor Kapitein » 02 jul 2013 22:12

Ach, verhoring op het gebed heb ook ik vaak mogen zien.

Een van de bijzonderste dingen was denk ik, wel 2 jaar geleden.
Ik was op een kamp en we baden of er iemand in je leven mocht komen met wie je over het geloof kan praten. Dat was op vrijdag. Zaterdag gingen we naar huis en de zaterdag lag de kerkbode op de mat: er werd een bijbelstudiegroep opgericht.

Of pas geleden nog. Ik kon maar geen stage vinden. Op een avond bad ik er God voor (eigenwijs als ik ben had ik daar een poos mee gewacht), maar de ingangsdatum kwam snel en ik moest opschieten. De dag daarna kreeg ik een telefoontje: ik kon komen op kennismakingsgesprek!!
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wonderen

Berichtdoor schaapje » 04 jul 2013 19:57

xsidd schreef:
Toen ik 7 jaar was, was ik een 5 gulden munt kwijtgeraakt in het bos. Ik bad, of ik het geldstuk mocht terug vinden. Stapte op mijn fietsje en reed naar een groot grasveld toe. Ik stapte af, en daar lag die 5 gulden munt.

Dit verhaal heb je al eens verteld in het topic "Versterking in Jezus" en toen kwam er een hele pijnlijke reactie van iemand die geen gebedsverhoring ontvangen had voor zijn genezing van een verlamming vanaf zijn 12 jaar.
En dan krijg je de vergelijking van 5 gulden met iets vreselijks.

Ik snap je bedoeling, maar wees toch voorzichtig, je kan op deze manier veel verwarring stichten bij mensen, die worstelen met een antwoord op gebed.

Onze persoonlijke zegeningen zijn vaak tot opbouw van ons zelf tot opbouw van ons persoonlijk geloof en soms , is het passend,.... in een bepaalde situatie dit aan een ander te vertellen.
Dit is mijn persoonlijke mening, ik heb iemand wel eens horen zeggen op het getuigenis van iets wonderlijks ......"God heeft denk ik Zijn lievelingetjes" en zo kan dat soms over komen.
Alhoewel ik die opmerking natuurlijk niet goed keur, maar dat terzijde.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 05 jul 2013 10:23

Hoi Schaapje,

Ik weet dat de vorige keer iemand in het hart werd geraakt door dat ik dit vertelde. Maar is het dan ook zo, dat ik zou zwijgen over God die wonderen doet?

De hele Bijbel staat vol met wonderen! En wil het dan niet iets zeggen, als iemand geraakt word in zijn hart, terwijl diegene jaren geleden de deur dicht deed voor God? Geeft het niet iets aan?

En is het dat als je verdriet voelt, een verkeerd iets? Nee, ik meen van niet. Vaak willen wij de wonden niet erkennen uit het verleden, en houden we de wonden angstvallig dicht voor pijn. Wist je dat als zo'n wond opengaat er ook allerlei rommel uitkomt?

Nogmaals, ik vertel dit om naar God te verwijzen, dat voor Hem niets onmogelijk is. En andere Christenen worden erdoor gesterkt, en ik wil hen ook bemoedigen!

Mvg.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Wonderen

Berichtdoor coby » 09 jul 2013 19:14

Ik ben genezen van borderline, eigenlijk was het geen genezing, maar meer een bekering en nu ervaar ik na jaren christen zijn pas echt wedergeboorte. Ik zat nog vol met haat en had mensen niet vergeven, niet vreemd dat ik steeds maar woedeuitbarstingen had. En veroordeling dat dat niet mag van God en counselling/bevrijding/gebedsgenezing van duizenden euro's wilden niet echt werken.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Wonderen

Berichtdoor JeeWee » 09 jul 2013 19:32

"Puur toeval allemaal", zegt de ongelovige dan al snel.
Ik geloof dat God ons de ogen opent voor wat anderen als toeval zien, maar waarvan de Geest uit laat zien dat God het ons uit Zijn hand doet toekomen.
Wonderen kunnen ook zo klein zijn, maar het grootste is als we het als een wonder mogen zien.
En waarom vindt de één z'n muntje terug en ziet de ander geen wonder van genezing?
Misschien zijn we te gefixeerd op wat wij als wonder verwachten, terwijl Gods wegen heel anders zijn.

We zeggen overigens wel heel makkelijk dat bij God niets onmogelijk is.
En toch... Wie gelooft er tegenwoordig nog dat een geamputeerd been kan aangroeien of een dode levend kan worden?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wonderen

Berichtdoor schelpje3 » 10 jul 2013 09:21

Het is maar net met welke ogen je "kijkt".
Met de blinde ogen van het ongeloof of met de geopende ogen van het geloof.
Het is eigenlijk al een Wonder als we smorgens onze ogen open mogen doen.
De Heere heeft ons deze nacht willen sparen.
Of toen je mocht genezen van die ernstige ziekte. Ondanks of mede dankzij de medicatie, maar dat geldt niet voor iedereen.
We moeten het Wonder maar niet zoeken in de hele grote dingen.
Maar "merk op mijn ziel, wat antwoord God u geeft, Hij spreekt gewis voor elk die voor Hem leeft".
Dan zal het een Eeuwig Wonder zijn als we bij Hem mogen komen.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 10 jul 2013 09:28

@Jeewee

Ik herken het wat je zegt. Ja, het is makkelijk om te zeggen, God doet wonderen, maar heb maar is inderdaad het geloof ,dat iemands been aangroeit.

Toch baden de dicipelen samen, en ze baden tot God, of Hij hun werk wilde bevestigen, en God wilde dat en genade doen.

Mij maken ze niet wijs dat het alleen voor de begintijd bedoeld is, dat er wonderen en tekenen gebeurden.

Dat de ziel van de mens gered word is het belangerijkste, maar wonderen en tekenen mogen we niet negeren is mijn mening. En ja, ook in wonderen en genezingen zal de tegenstander van God zijn vinger proberen te steken. Hij zal ongetwijfeld het na willen bootsen, en nu kom je ook op een kernvraag.

Welke wonderen zijn van God?

Hoe kan je onderscheid maken?

Persoonlijk denk ik, dat je alleen onderscheid maken, door Gods Geest, wat wel en niet van God is.

Met vriendelijke groet,

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 10 jul 2013 09:33

@Schelpje 3

Ik kan niet anders dan beamen wat je zegt, op 1 ding na... Dat we geen grote dingen moeten verwachten van God... Vaak zegt Jezus, u geschiede naar uw geloof. En dat zegt de Heere, niet 1 keer, maar regelmatig, dus geloof is zeker belangerijk.

Geloof is een gave van God, maar toch word erop gewezen door de Heere Jezus, dat het wel nodig is...

Jakobus zegt in het Woord. Als wij bidden tot God, moeten we ook verwachten dat we het krijgen, zonder te twijfelen.

Mvg,

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wonderen

Berichtdoor schelpje3 » 10 jul 2013 09:35

xsidd schreef:@Schelpje 3

Ik kan niet anders dan beamen wat je zegt, op 1 ding na... Dat we geen grote dingen moeten verwachten van God... Vaak zegt Jezus, u geschiede naar uw geloof. En dat zegt de Heere, niet 1 keer, maar regelmatig, dus geloof is zeker belangerijk.

Geloof is een gave van God, maar toch word erop gewezen door de Heere Jezus, dat het wel nodig is...

Jakobus zegt in het Woord. Als wij bidden tot God, moeten we ook verwachten dat we het krijgen, zonder te twijfelen.

Mvg,

Nee, zo zei ik het niet, althans, zo bedoelde ik het niet!
Ik bedoel juist dat we het niet altijd in die GROTE wonderen moeten willen zien, maar in het kleine, zoals elke morgen je ogen open mogen doen. Zo vanzelfsprekend is dat niet!
Snap je me nu? :wink:

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 10 jul 2013 12:10

@Schelpje3

Ik begrijp je, en ja in het kleine mag de mens God zeker zien. Maar als je het over wonderen hebt... Elk mens is een wonder. Miljoenen processen in het menselijk lichaam, maar ook de dieren.

Elk met hun karakter en hun aard.. Allemaal een eigen wil, en als je ziet hoe groot de Schepper is van de natuur, kan je jezelf uiterst verwonderen over de natuur.

En God kan ook de mens zegenen, door lijden wat de mens door maakt.

Ik begrijp je ja:-)

Mvg,

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 10 jul 2013 12:12

@Coby

Mooi getuigenis vind ik!

Groet,

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Wonderen

Berichtdoor alexander91 » 10 jul 2013 14:10

@Coby, zie je borderline als een zonde waarvan je bekeert moest worden? Ben je het echt kwijt, of kun je er nu mee omgaan?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wonderen

Berichtdoor schelpje3 » 10 jul 2013 14:50

Borderline is een psychische ziekte, hoe kan dit dan als zonde worden gezien?

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Wonderen

Berichtdoor Ruth2 » 10 jul 2013 15:27

Hoe zie jij dat dan?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 114 gasten