Wonderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wonderen

Berichtdoor schelpje3 » 10 jul 2013 17:24

Ruth2 schreef:Hoe zie jij dat dan?

Jan Zijlstra kon ook mensen laten lopen, die dat kennelijk eerst niet konden. Zag het wel eens voorbijkomen. :^o

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Wonderen

Berichtdoor Ruth2 » 10 jul 2013 18:15

Ik bedoel: hoe zie jij dit: "Borderline is een psychische ziekte, hoe kan dit dan als zonde worden gezien?"

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wonderen

Berichtdoor schelpje3 » 10 jul 2013 19:09

Ruth2 schreef:Ik bedoel: hoe zie jij dit: "Borderline is een psychische ziekte, hoe kan dit dan als zonde worden gezien?"

:?:
Hoe kan een psychische aandoening nu als zonde worden gezien?

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Wonderen

Berichtdoor Ruth2 » 10 jul 2013 19:16

Denk jij dat als een borderliner zonde doet dat niet als zonden gezien mag worden? :-k

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 10 jul 2013 19:16

Mensen....

Ik neem aan dat niemand een psychische ziekte, als zonde bestempeld??? Nee, ik zou dat niet als zonde bestempelen.

Groet,

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Wonderen

Berichtdoor Ruth2 » 10 jul 2013 19:18

Natuurlijk een psychische ziekte is geen zonde maar de zonden die een psychisch zieke doet is toch "gewoon" zonde? of denk ik nu verkeerd?

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 10 jul 2013 20:18

De zonde die een psychische ziekte doet? Wat doet een ziekte voor zonden? dan kan toch niet?

Een psychisch zieke persoon, kan zondigen, maar dat doet doe persoon echt zelf...

Niet de ziekte lijkt me...

Of zie ik het verkeerd?

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Wonderen

Berichtdoor Kvinna » 10 jul 2013 22:49

Vergelijk het met iemand die Giles de Tourette heeft. Kan die het helpen als hij vloekt en lelijke woorden zegt? Nee, het is de ziekte. Hij zou het ook liever niet doen.
Natuurlijk kan zo iemand wel degelijk zonde doen, hij kan bijvoorbeeld bewust iets onvriendelijks of lelijks tegen iemand zeggen en dan is het zonde.
Maar wat veroorzaakt wordt door de ziekte, is wel erg maar geen zonde voor degene die het doet.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Wonderen

Berichtdoor mealybug » 10 jul 2013 23:27

Kvinna schreef:Vergelijk het met iemand die Giles de Tourette heeft. Kan die het helpen als hij vloekt en lelijke woorden zegt? Nee, het is de ziekte. Hij zou het ook liever niet doen.
Natuurlijk kan zo iemand wel degelijk zonde doen, hij kan bijvoorbeeld bewust iets onvriendelijks of lelijks tegen iemand zeggen en dan is het zonde.
Maar wat veroorzaakt wordt door de ziekte, is wel erg maar geen zonde voor degene die het doet.

Moeten we daar homosexualiteit ook onder rekenen?
;-)

Ik lees aardig wat waarschuwingen in de Bijbel dat we ons vooral niet moeten verkijken op wonderen en tekenen, want die worden door de duivel gedaan.
Waarmee hij God nadoet!
Ten tijde van het begin van de verspreiding van het christendom waren de apostelen in staat om wonderen te verrichten, om de joden te laten zien dat ze werkelijk God's knechten waren, want God's relatie met de joden kenmerkte zich altijd door tekenen en wonderen.

Tijdens deze genadebedeling is dat anders.
Het GELOOF is nu juist de karaktereigenschap die bestaat zonder gezien te hebben.
''behouden is hij die niet gezien en toch geloofd zal hebben''.

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Wonderen

Berichtdoor alexander91 » 11 jul 2013 08:12

mealybug schreef:Moeten we daar homosexualiteit ook onder rekenen?
;-)

Ik lees aardig wat waarschuwingen in de Bijbel dat we ons vooral niet moeten verkijken op wonderen en tekenen, want die worden door de duivel gedaan.
Waarmee hij God nadoet!
Ten tijde van het begin van de verspreiding van het christendom waren de apostelen in staat om wonderen te verrichten, om de joden te laten zien dat ze werkelijk God's knechten waren, want God's relatie met de joden kenmerkte zich altijd door tekenen en wonderen.

Tijdens deze genadebedeling is dat anders.
Het GELOOF is nu juist de karaktereigenschap die bestaat zonder gezien te hebben.
''behouden is hij die niet gezien en toch geloofd zal hebben''.
Was er in het begin van de verspreiding van het christendom dan nog geen genadebedeling? Waar haal je het onderscheid vandaan?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 11 jul 2013 10:40

@Kvina

Ik begrijp wat je bedoeld... In mijn beleving, en dat is puur mijn idee, is het geen ziekte wat je nu noemt, maar zijn het demonen die de kop opsteken bij zo iemand... In reformatorisch Nederland, zal dit onwaarschijnlijk klinken denk ik, maar ik heb al door ervaring veel gezien... Ken je 10 dagen bidden en vasten, van Herman Boon?

Als je daar bent, dan zie je hoeveel demonen er uit christenen gaan...

Ja, uit christenen je hoort het goed...

Jezus deed bijna niets anders, dan demonen uit mensen halen, en ze verdrijven. Ja, met kracht deed Hij dat.

Met vriendelijke groet,

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Wonderen

Berichtdoor mealybug » 11 jul 2013 11:14

xsidd schreef:
Jezus deed bijna niets anders, dan demonen uit mensen halen, en ze verdrijven. Ja, met kracht deed Hij dat.

Met vriendelijke groet,


ja, frappant is dat eigenlijk wel. Over demonen hoor je nauwelijks meer in reformatorische kringen.

De schuld ligt niet langer bij demonen, maar bij onszelf.
Heeft de erfzonde-leer onszelf tot demonen verklaard ?
Een perfecte mens zonder foutjes en 100 % gehoorzaam, zou nooit naar de slang / demonen geluisterd hebben, toch?

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Wonderen

Berichtdoor Kvinna » 11 jul 2013 11:33

Mensen die psychisch ziek zijn, zijn ZIEK, niet bezeten. Dat is een medische kwestie.
Daarnaast zijn er ook mensen die een demon hebben, maar dat is iets heel anders. Ik vind het zeer grievend naar zieke mensen toe om te zeggen dat ze bezeten zijn. Ze zijn ZIEK.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 11 jul 2013 12:15

Beste Kvinna,

Ik ben er rotsvast van overtuigd, dat veel "ziekten" terug te voeren zijn naar demonische belasting... En nee, niet alle ziekten zijn op deze manier te herleiden, maar een groot gedeelte wel...Neem dwanggedachten, of handelingen... Maar de wetenschap houd zich over het algemeen ver van Bijbelse begrippen, en waarnemingen.... Zij geloven niet in een echte geestelijke realiteit.

Wat denk je hoe een psychose ontstaat?

Een psychose is een verdraaiing van de relaliteit... Wie denk je dat die waarnemingen, laten zien?

Of Tristan van der V, die God wilde straffen zoals hij aangaf, en daarom mensen doodschoot... Tristen had last van stemmen in zijn hoofd... Waar denk je dat die godslasterlijke stemmen vandaan komen? Als je zegt dit komt door neurotransmittors in de hersens die verkeerd in en uitvoeren, geloof ik je... Maar dat is materieel en wetenschappelijk gezien.

In werkelijkheid ligt de oorzaak in de geestelijke wereld...

Ik ben eens een jongen tegen gekomen tijdens dat bidden en vasten. Hij had donkere ogen en zag er nogal duister uit... Na die 10 dagen bidden en vasten, had hij een kinderlijk mooi gezicht.

Jezus zegt Zelf tegen zijn dicipelen. Dit geslacht(demonen) gaat niet anders uit dan door bidden en vasten.

Word wakker mensen.... En de tegenstander van God heeft veel listige manieren.. Zo heeft hij ook riligeuze demonen in dienst, die binnen kerken welig tieren. Zo heeft hij achter elke drugs ook een macht gesteld. Ja, ook over abortus, of prostitutie...

Zie in het rijk van de vijand, en ken je vijand...

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door xsidd op 11 jul 2013 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wonderen

Berichtdoor xsidd » 11 jul 2013 12:16

@Mealbug

Wil je jezelf nader verklaren, wat je punt is? :-)

Mvg,


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 123 gasten