Reformatorische mannen en evangelische vrouwen koud en hard?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 aug 2003 02:04

essieee schreef:Wij mensen zijn toch tot niets in staat. bekering is toch een eenzijdig Godswerk? Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat ik dan moet afwachten want er staat, stryd om in te gaan. Er staat ook dat er een droefheid naar god geboren moet worden die een onberouwelijke bekering tot zaligheid werkt. Het is m'n plicht om bekeerd te worden!En ik geloof ook in Christus maar dat is toch niet genoeg...


Bekering is een eenzijdig Godswerk, maar heb je niet door dat God al in je werkt zonder dat jij er iets aan gedaan hebt? Je wil wel geloven maar je kan het niet, je wil hem wel dienen maar je kan het niet. Je wil wel geloven maar je kan het niet. En toch staat er ook voor jou een opdracht in de bijbel: Geloof en je zult zalig worden.

Probeer maar te geloven dat hij ook gestorven is voor jou zonden, hij helpt je met het geloven in hem. Het vertrouwen in hem! Geef je maar gewoon in kinderlijk vertrouwen over aan hem en zeg: Jezus ik kan niet geloven in U als mijn verlosser, en toch moet ik het geloven van u. Wilt u mij helpen met het geloven in u? Het staat toch in de bijbel dat u bent gestorven voor alle zondaren. Dus ook voor mij? U zegt zelf bid en u zal gegeven worden.
Amen!!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2003 11:02

Lieve mensen, jullie overtuiging doet me echt goed!Maar ik voel me als David in psalm 88(lees mmaar eens). eenzaam en verlaten. Ik weet dat God roept maar ik kan er niet bij komen...

joris

Berichtdoor joris » 23 aug 2003 11:27

essieee schreef:Lieve mensen, jullie overtuiging doet me echt goed!Maar ik voel me als David in psalm 88(lees mmaar eens). eenzaam en verlaten. Ik weet dat God roept maar ik kan er niet bij komen...


heb je dat al tegen Hem verteld?

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2003 11:30

Ja ik heb het biddend gelezen, ben er mee op m;n knieeen gegaan maar ik voel alsof ik soms tegen een muur praat. (met eerbied gesproken dan)

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 aug 2003 18:42

essieee schreef:Ja ik heb het biddend gelezen, ben er mee op m;n knieeen gegaan maar ik voel alsof ik soms tegen een muur praat. (met eerbied gesproken dan)

Waar is die muur van gebouwt dan?
Geloof je niet dat God sterk genoeg is om welke muur dan ook op te gooien?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Chloë

Berichtdoor Chloë » 25 aug 2003 20:06

essieee schreef:Ja ik heb het biddend gelezen, ben er mee op m;n knieeen gegaan maar ik voel alsof ik soms tegen een muur praat. (met eerbied gesproken dan)
Essieee, het is heel herkenbaar wat je zegt. Maar houd je dan nog vast aan Psalm 88: er staat 'mijn God'. Hij is je God, en Hij heeft beloofd je niet in de steek te laten. Als je het echt zo voelt, probeer dan te denken aan wat de Heere tegen Israël zei: Ik zal u geenszins begeven, Ik zal u geenszins verlaten. Ook al voel je het niet, Hij is bij je. Altijd. En Hij draagt je.

Ken je het gedicht van die voetstappen? Dat God je droeg toen Hij er niet leek te zijn? Als je Hem niet voelt, is Hij misschien gewoon naast je. Als je Hem niet ziet, staat Hij misschien achter je, om je te ondersteunen.
Hij heeft beloofd je nooit te zullen verlaten, en dat doet Hij dan ook niet. Hij doet altijd wat Hij belooft, anders zou God een leugenaar zijn. Vertrouw er alsjeblieft op!!

Petertje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 304
Lid geworden op: 12 jul 2003 01:59

Berichtdoor Petertje » 02 sep 2003 13:45

essieee schreef:Ja ik heb het biddend gelezen, ben er mee op m;n knieeen gegaan maar ik voel alsof ik soms tegen een muur praat. (met eerbied gesproken dan)


Misschien kan dit voorbeeld je overtuigen. Sorry, het is in het engels, maar alle tekstverwijzingen staan erbij. Succes!!
http://www.stratfordenterprises.com/~ss ... ridge.html

Petertje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 304
Lid geworden op: 12 jul 2003 01:59

Berichtdoor Petertje » 02 sep 2003 14:21

essieee schreef:Ja ik heb het biddend gelezen, ben er mee op m;n knieeen gegaan maar ik voel alsof ik soms tegen een muur praat. (met eerbied gesproken dan)


Zojuist nog een website voor je gevonden die je de weg kan wijzen:
http://www.bekeer-u.nu/. Staat bomvol info.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten