Vrouwen teren op hun man?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's


Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: vrpuw teren op hun man?

Berichtdoor Floppie » 11 mei 2013 11:14

Mijns inziens zou mevrouw Bussemaker naar buiten moeten brengen wat de samenleving vindt, niet wat zij vindt.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: vrpuw teren op hun man?

Berichtdoor schelpje3 » 11 mei 2013 13:10

Ja, maar die samenleving is heel erg verdeeld over dit "onderwerp".
Leef je vanuit de Bijbel of vanuit wereldse gedachten?
Die kloof zal nooit overbrugd worden, dat kan nl. niet, omdat het lijnrecht tegenover elkaar staat.

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: vrpuw teren op hun man?

Berichtdoor Floppie » 11 mei 2013 18:15

schelpje3 schreef:Ja, maar die samenleving is heel erg verdeeld over dit "onderwerp".
Leef je vanuit de Bijbel of vanuit wereldse gedachten?
Die kloof zal nooit overbrugd worden, dat kan nl. niet, omdat het lijnrecht tegenover elkaar staat.


Des te meer reden dat mevrouw Bussemaker beter niets kan zeggen.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: vrpuw teren op hun man?

Berichtdoor alexander91 » 11 mei 2013 18:27

Als mevrouw Bussemaker dat wil, dan zou ze ten eerste moeten zorgen voor BANEN. Nogal lastig om onafhankelijk te zijn als je nauwelijks een baan kunt vinden met een degelijke opleiding...
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: vrpuw teren op hun man?

Berichtdoor mealybug » 11 mei 2013 18:36

alexander91 schreef:Als mevrouw Bussemaker dat wil, dan zou ze ten eerste moeten zorgen voor BANEN. Nogal lastig om onafhankelijk te zijn als je nauwelijks een baan kunt vinden met een degelijke opleiding...

Geen enkel economisch model in geen enkel land zit zo in elkaar dat er voor iedereen werk zou zijn.
Eerlijker zou zijn om van werkeloze stellen eerder een van die twee aan een baan te helpen, dan iemand wiens partner al een baan heeft.
maar goed, eerst komen de minderheden natuurlijk nog aan de beurt :lol:

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor Floppie » 11 mei 2013 18:49

En dan zie je toch vaak dat een man als eerste een baan zoekt of krijgt. Niet overal, daar ben ik me terdege van bewust.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor pol » 11 mei 2013 21:07

Ik vind dat zon gezeur. Zorg eerst eens dat het legioen werklozen aan de gang komt en als er dan nog banen overzijn, zoek verder.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor mealybug » 11 mei 2013 21:14

pol schreef:Ik vind dat zon gezeur. Zorg eerst eens dat het legioen werklozen aan de gang komt en als er dan nog banen overzijn, zoek verder.

Laat die hoop maar varen.

maaarten

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor maaarten » 12 mei 2013 11:59

Ik zag een interview met mevrouw Bussemaker, waarin ze iets zei in de trant van 'de emancipatie heeft altijd onderhoud nodig'.

Nu, spreekt ze daarmee haar eigen feministische ideaal niet een beetje tegen? Het idee van het feminisme is nu juist dat veel van de rollen die wij toekennen aan de geslachten cultureel bepaald zijn, en als culturele vooroordelen over vrouwen die thuis bij het gezin horen uit de weg geruimd zijn, dan zou hier dus geen verschil moeten zijn in hoe mannen en vrouwen hun rol in het gezin zien, wat betreft kostwinner zijn en huishouden e.d.

Maar als al enkele decennia alle vooroordelen zijn weggeruimd, en toch blijven de vrouwen voorkeur geven aan hun gezin, in plaats van full-time werken, terwijl ze, volgens mw. Bussemakers eigen woorden, opgevoed zijn met het idee dat deze taken 'eerlijk' verdeeld moeten worden tussen man en vrouw. Dan lijk het er m.i. op dat deze rolverdeling toch meer dan cultureel bepaald is......

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2013 16:54

Ik ben het wel met mevrouw Bussemaker eens dat je de maatschappij iets schuldig bent als je gestudeerd hebt. Het is toch zonde om te investeren in een opleiding om er daarna niets meer mee te doen. Ik vind het meer dan logisch om de geleerde kennis en vaardigheden in te zetten. Dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor Evelien » 12 mei 2013 18:17

Wat ben ik dan schuldig aan de overheid?
Ik heb mijn studie zelf (nou ja mijn ouders dan) moeten betalen, geen studiefinanciering gehad.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2013 18:25

@Evelien: zonder dat je het merkt betaalt de overheid (ofwel wij met z'n allen die belasting betalen) het grootste deel van opleidingen, zowel basisschool als middelbare school en hoger onderwijs. Anders zou school en studie veel duurder zijn, zoals bijvoorbeeld in Amerika.

maaarten

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor maaarten » 12 mei 2013 19:00

Een goede moeder doet meer voor de samenleving dan menig man (of vrouw) die carrière maakt na zijn studie.

Ik vond die opmerking van mevrouw Bussemaker eigenlijk een beetje denigrerend en beledigend naar vrouwen die omwille van hun gezin bewust thuis blijven, of part time werken!

Verder mogen ze wat mij betreft alle subsidie aan kinderopvang per direct stoppen; ouders hebben m.i. de verantwoordelijkheid om hun eigen kinderen op te voeden, niet de overheid.

Gebruikersavatar
rai
Mineur
Mineur
Berichten: 214
Lid geworden op: 08 mar 2006 18:26

Re: Vrouwen teren op hun man?

Berichtdoor rai » 12 mei 2013 19:50

maaarten schreef:.
Ik vond die opmerking van mevrouw Bussemaker eigenlijk een beetje denigrerend en beledigend naar vrouwen die omwille van hun gezin bewust thuis blijven, of part time werken!


Stel dat al die vrouwen allemaal op zoek gaan naar werk, dan heeft mevrouw Bussemaker een probleem, want zoveel werk is er niet. En dat niet alleen, ons land word overspoeld door allemaal Polen, bulgaren en noem maar op, die ook allemaal die baantjes willen.

maaarten schreef:Verder mogen ze wat mij betreft alle subsidie aan kinderopvang per direct stoppen; ouders hebben m.i. de verantwoordelijkheid om hun eigen kinderen op te voeden, niet de overheid.


Aan de ene kant wel andere kan niet. Stopt je de subsidie brengen ze hun kinderen niet meer naar de opvang, waartoe die weer gaan snijden in personeel. Met als gevolg meer werkeloosheid. Aan de andere kant is het wel beter als de kinderopvang blijft bestaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten