Moderator: Moderafo's
mealybug schreef:Ben benieuwd naar gedachten en veronderstellingen
em, Mealybug bedoelt niet de Boom der kennisjohannes1 schreef:Een flauwe onderstelling. Een man luistert beter en een vrouw is makkelijker te verleiden!!!
Maar even de advocaat van de duivel spelend: had de duivel het dan niet dom aangepakt? Dan had hij moeten zeggen dat ze eerst van de Boom des Levens zouden eten, en dan van de Boom der Kennis.schaapje schreef:Gen.3:22
Toen zei de Here God: Zie de mens is geworden als één van Ons, omdat hij goed en kwaad kent. Nu dan laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des leven nemen en eten, zodat hij eeuwig zou leven.
en "ook" van de boom des levens eten, lijkt mij duidelijk dat zij toen nog niet gegeten hadden.
alexander91 schreef: Maar even de advocaat van de duivel spelend: had de duivel het dan niet dom aangepakt? Dan had hij moeten zeggen dat ze eerst van de Boom des Levens zouden eten, en dan van de Boom der Kennis.
Dan had alles nog veel erger kunnen zijn misschien.
(voor zover het nuttig is om hierover na te denken)
alexander91 schreef:Dan had alles nog veel erger kunnen zijn misschien.
(voor zover het nuttig is om hierover na te denken)
Floppie schreef:mealybug, wat is de reden dat je deze vraag stelt? Puur uit nieuwsgierigheid?
mealybug schreef:Ik zag deze vraag staan in een joods blad en las de antwoorden met redelijke verbazing.
Ik was benieuwd naar de mate van denkwijze en diepgang onder christenen wat betreft deze vraag.
alexander91 schreef:Jammer voor de Joden dat ze dan het NT niet aanvaarden:
"In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen.
En geen vervloeking zal er meer tegen iemand zijn; en de troon Gods en des Lams zal daarin zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen;"
ja dat staat er letterlijkmealybug schreef:Dat gaat over de genezing der heidenen en is nog toekomst
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten