Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sophie77 » 04 jul 2014 19:39

Bloedsuikercurves heb ik nooit moeten prikken. Onze oudste dochter (nu 7 jaar) woog 9 pond bij de geboorte, en vanaf die zwangerschap heb ik altijd een GTT moeten doen. Bij de vorige zwangerschap had ik ook echt diabetes, dus ik ben benieuwd hoe het nu uitvalt. Maandag weten we meer ...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Lidia » 04 jul 2014 19:47

Haai schreef:Hee Lidia, hoe is het met jou?


't Gaat goed, gelukkig. Met die warmte hou ik wel meer vocht vast, maar ach, beentjes omhoog... :mrgreen:
Ben nu bijna 38 weken, dus het gaat spannend worden.

Als die glucosetest pas sinds een paar weken verplicht is, dan ben ik waarschijnlijk net de dans ontsprongen :lol: .

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jul 2014 20:19

met hoeveel weken moet die onzin dan.. jongens jongens! nog even en dan moet je 9 maand in een ziekenhuis liggen op een speciaal dieet! pffff......

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 05 jul 2014 07:28

Toen ik van nina zwanger was deden ze ook al op suiker controleren...triest genoeg is het kindje van mijn nicht overleden na de geboorte doordat ze zwangerschapssuiker had en niemand dit wist.
Dus zo raar is het niet dat het gecontroleerd wordt alleen deze manier snap ik zelf niet maar goed.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sophie77 » 07 jul 2014 10:30

@Lidia: Sterkte met de laatste loodjes nog hoor!

@ppm2: tussen de 24 en 28 weken zwangerschap. Omdat ik in de risicogroep val voor diabetes type 2 heb ik met 18 weken ook een GTT gehad. Vanmorgen weer een (bij 26 weken zwangerschap). Gelukkig zag alles er goed uit!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Dippie » 07 jul 2014 11:30

Lidia, spannend voor jullie!!! Ik zal je goed in de gaten houden hoor :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor LeChat » 08 jul 2014 18:51

Dan zal ik net de dans ontsprongen zijn qua glucosetest... mijn bloedsuiker is met het bloedprikken aan 't begin getest. Toen moest ik nog 'n keer terug omdat de bloedsuikerwaarde hoog was, bleek vermoedelijk te zijn geweest omdat ik niet nuchter was (ja, had dan gezegd dat dit beter was i.p.v. dat nuchter gaan niet hoefde...), 2e keer helemaal goed en daarna niets meer over gehoord.

Ben nu alweer ruim 27 weken... Donderdag naar de verloskundige en volgende week nog een echo, da's wel ff spannend, maar ook leuk om weer even te kijken :). Verder gaat 't prima hier, lekker veel beweging en zelf eigenlijk nergens last van. Nog volop aan 't werk, extra druk zelfs momenteel, en ik moet er eerlijk gezegd nog niet aan denken thuis te zitten :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 14 jul 2014 07:25

Hier ben ik met alle zwangerschappen rond de 15 weken geprikt op zwangerschapssuiker en met de eerste zwangerschap nog een tweede keer rond 30 weken. Dit omdat mijn vader DM type 2 heeft. Ik weet dat ze het bij ons vaker doen als het BMI bij aanvang van de zwangerschap boven de 25 zit. Dan heb je gewoon een verhoogde kans op zwangerschapssuiker.

Alle zwangeren heel veel sterkte!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Maneah » 14 jul 2014 13:17

Lidia, sterkte met de laatste loodjes!

Mijn verloskundige zei dat de glucosetest alleen verplicht is als diabetes in je familie voorkomt. Maar geen idee of dat overal zo is.. Ik heb het wel moeten doen, omdat m'n beide ouders diabetes hebben. Ik vond het drankje wel mee vallen, maar dat ik 3 uur lang op een harde stoel moest wachten en niets mocht doen hadden ze mij wel even mogen vertellen ;-)

Nu nog de uitslag afwachten of de streptokokken-bacterie wel of niet actief is. Dan weet ik of ik weer in het ziekenhuis moet bevallen of gewoon thuis. Dus, best wel benieuwd (en vind het eigenlijk ook wel spannend)! Nog 4 (of 5) weken... komt wel echt dichtbij nu!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 17 jul 2014 08:20

Lidia Sterkte met de laatste loodjes! Heb je veel last van de warmte?

LeChat heb je een groeiecho? Of nog vanwege de 20 weken echo?

Hier gaat het ook goed! Gisterenavond voelde ik heel ritmisch ''geschop'' tot dat ik mij bedacht dat het de hik was echt weer leuk om te voelen :D
Werken gaat op zich nog goed alleen bukken is zeer vervelend mijn buik is echt al veel groter dan met Nina. Ik werk nu ook geregeld op kantoor dat is wel fijn.

Voor de rest zijn we heel erg druk met schilderen behangen enz weer veel te veel plannen maar het wordt wel erg mooi en straks zijn alle 4 de kamers boven weer helemaal als nieuw.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Lidia » 17 jul 2014 09:22

't Gaat goed, hoor. Nog niets aan de hand, dus Dippie... ;-).
Ik heb niet echt last van de warmte, maar hou wel veel vocht vast :( . Met deze temperaturen zijn m'n voeten 's morgens al dik, om over 's avonds dan maar niet te spreken. Maar verder hoor je mij niet klagen, hoor.

Hoe is het met de andere zwangeren? Hebben jullie wel last van de warmte?

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Dippie » 17 jul 2014 09:27

Lidia schreef:'t Gaat goed, hoor. Nog niets aan de hand, dus Dippie... ;-).
Ik heb niet echt last van de warmte, maar hou wel veel vocht vast :( . Met deze temperaturen zijn m'n voeten 's morgens al dik, om over 's avonds dan maar niet te spreken. Maar verder hoor je mij niet klagen, hoor.

Hoe is het met de andere zwangeren? Hebben jullie wel last van de warmte?


Haha, jaja ik kijk steeds even stiekem naar binnnen hoor! :)
Maar ik hoop echt voor je dat het wat koeler is als je gaat bevallen... ppfftttt #-o
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 17 jul 2014 09:59

Vervelend vocht vast houden! Hoever ben je nu?

Hier geen last van de warmte gelukkig kan er goed tegen...

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor zomaar » 17 jul 2014 10:28

Hier ook nog nooit een glucose test gehad, en nu 20 wkn. zwanger ook nog niet over gehoord.

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met lage bloeddruk, hij is altijd wel laag bij mij maar nu
wel erg laag 80/55, je doet er verder weinig aan, rust houden adviseerde de verloskundige maar ja met nog 4 kids er om heen gaat dat niet heel gemakkelijk. Ik doe wat moet en dat lukt gelukkig redelijk hoor maar misschien is hier iemand die nog iets weet, dan hoor ik het graag. Vooral met de
vakantie in het vooruit zicht en die warmte...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 17 jul 2014 10:33

Mijn bloeddruk was tijdens de tweede helft van mijn zwangerschap ook altijd 90/50. Ik had er zelf geen last van, maar in het ziekenhuis schrokken ze wel na de bevalling. Toen ik meldde dat ik het altijd zo had en mij prima voelde, deden ze er ook niets mee. Ik ben wel wat meer drop gaan eten en wat meer zout toevoegen ( wij eten normaliter zoutarm). Of ddat geholpen heeft, geen flauw idee, want hij bleef laag.
Mijn verlodkundige was van mening dat het niets uitmaakte, beter te laag dan de hoog.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten