Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Maneah » 12 jun 2014 10:18

Gefeliciteerd Haai, met jullie zoon & broertje! Geniet van én met elkaar!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor LeChat » 12 jun 2014 16:59

@liefie: je niet verspreken is idd wel lastig, merken wij nu :)

Hier een 'medisch weekje' - onverwachts met de kat naar de dierenarts geweest, want hij was heel apathisch (blijkt vermoedelijk een vechtwond te hebben, incl. koorts e.d.) Zat ik daar in de wachtkamer, gaat er een jong stel met een hond op z'n pootjes naar binnen in de spreekkamer en komen ze er met betraande ogen/wangen en een doos uit... dan merk je wel dat je als zwangere labieler bent zeg, ging bijna meehuilen :roll: :wink:.
Vanmorgen naar de verloskundige geweest, alles gelukkig goed - ben nu ong. 2 kg aangekomen en kindje zou zelfs voor kunnen liggen qua groei (was tot voor kort niet aangekomen en heb relatief bescheiden buik, maar ja, ben ook lang), bloeddruk goed, lekker duidelijk hartje gehoord.
En dan mocht ik vanmiddag naar de tandarts om 'n verstandskies te laten vullen... dat was minder. Ondanks verdoving (in overleg met verlosk.) nog wel het nodige gevoeld, zat natuurlijk ook helemaal achterin, en mijn gebit is nogal stevig dus alle tandartsdingen kosten extra kracht. En nu nog zo'n halfverdoofde mond/hoofd en dan (thuis) zien te werken aan een pittig pleidooi, da's niet echt een handige combi :) maar ff RW-en dus tussendoor :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 12 jun 2014 19:16

Lechat Heftig weekje!

Wij hebben de 20 weken echo gehad en alles zag er top uit... Zo fijn
Volgende week weer controle bij de VK. Voel het kindje al een hele tijd duidelijk schoppen en nu ik weet hoe de placenta ligt klopt het ook precies echt grappig.
.

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Maneah » 12 jun 2014 19:55

Mooi dat 't er allemaal goed uit ziet! Dat is toch altijd weer afwachten he...
En, weet je nu ook of het een jongen of meisje is? ;-) Ik wilde het ook graag weten, maar manlief niet.
Dus naar hem geluisterd, haha.. En da's maar goed ook, ik zou het anders echt niet voor me kunnen houden! Milan zegt dat we een jochie krijgen, dus ben benieuwd of ie gelijk gaat krijgen :-)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 12 jun 2014 20:06

Ja echt een opluchting... in de vriendenkring van mijn zwager en schoonzus wordt er binnen nu en 2 weken een kindke geboren wat afwijkingen aan het hartje en andere ingewanden heeft zit toch meer in je hoofd
dat het niet goed kan zijn.

nee ze hebben helemaal niet naar geslacbt gekeken is dus echt een verrassing nina zegt elke keer dat het een meisje ishaha

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sterretje » 13 jun 2014 12:42

Hier sinds dinsdag in het ziekenhuis. Groeiden de kids eerst prefect, ze bleken de afgelopen twee weken niet meer gegroeid te zijn. Nu dus bedrust, CTG's en echo's.
En ze proberen het in ieder geval nog een week te rekken.
Echt niet fijn, de kids thuis (gelukkig is mijn moeder of schoonmoeder er steeds, dus ze hoeven niet naar iedereen toe) en ik hier. En voor hoelang... Niets doen is nu eenmaal niet echt wat voor mij ](*,)
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Evelien » 13 jun 2014 12:56

oeh balen zeg. Dat bedrust, moet je ook plat liggen of moet je je echt rustig houden?
Nou sterkte en ik denk aan je.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor meribel » 13 jun 2014 12:57

sterkte en succes met rustig aan doen,
zal niet makkelijk zijn, ook niet om zaken uit handen te geven!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Duschka » 13 jun 2014 22:10

@Sterretje
Sterkte met de bedrust, dat zal niet meevallen!

@Liefie
Fijn hoor, een goede 20 wk echo.

@Le Chat
Heftige week achter de rug zeg, maar gelukkig alles goed met de bib, dat is weer fijn!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 14 jun 2014 23:19

sterkte sterretje! hoever ben je nu? Lijkt me zeker lastig als je al twee kleintjes rond hebt lopen... iig fijn dat jullie oppas aan huis hebben!
Hopelijk met de kleintjes alles goed en kunnen jullie ze snel in jullie armen hebben!

@liefie fijn dat de 20 weken echo goed was! Ik hoor vaak dat broertjes en zusjes het juist raden qua geslacht ;-)
Toen wij F vertelden dat hij een broertje of zusje zou krijgen zei hij direct dat er een broertje in m'n buik zat, en dat bleek te kloppen :-)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 15 jun 2014 19:27

Sterkte Sterretje! Hoe lang moet je nog?
Vervelend om in het ziekenhuis te liggen als je er nog twee hebt lopen. Hoe pakken ze het op? Heb je nog tips om ze voor te bereiden? Moet zelf nl ook deze zomer nog een week naar het ziekenhuis en vraag mij ook af hoe dat gaat lopen


@ liefie fijn dat de echo goed was!
Bij de laatste twee zwangerschappen hebben wij gewoon verteld wat het werd, wel zo makkelijk, hoeft het kamertje niet dicht te blijven, kleertjes uitzoeken waar iedereen bij is en gewoon genieten van de wetenschap wat je krijgt...heerlijk.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 15 jun 2014 20:22

Sterretje Wat jammer dat het ineens niet goed ging en dat je in het ziekenhuis ligt. Hoe gaat het nu?

AJL Zo zie je dat iedereen daar anders in is ik vind het echt niet leuk om van familie/vrienden te weten wat ze verwachten vind het veel leuker om gebelt te worden en dan te horen het is een jongen/meisje en zo heet het.
Vandaar dat we het gewoon niet weten een jongenspakje en een meisjes pakje hebben we in huis en de rest komt wel na de geboorte. :D
Bij Nina wist de VK wel wat het was nu hebben ze niet eens gekeken naar het geslacht.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 16 jun 2014 06:40

Ach meid, klinkt niet fijn. Vervelend is dat hoor. Je hebt toch je zorgen om thuis, maar ook om die ukken in je buik. Hoe lang moet je nog? Groeien ze nu wel goed? Sterkte!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 16 jun 2014 10:47

oei, wat een lastige situatie sterretje! sterkte en hopelijk gaat alles oke met de kleintjes in je buik! kan me voorstellen dat het voor de oudste twee ook wel lastig is, situatie zal wel veel impact op ze hebben.

sterkte nog even!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Evelien » 16 jun 2014 11:54

Wat een nare situatie is dat Sterretje. Echt balen. Sterkte ermee, ook voor de kinderen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 87 gasten