Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 26 mar 2014 09:53

Ik gebruikte tijmsiroop tegen het hoesten. Los kwam het hoesten niet, maar hielp wel tegen de schrale keel van het hoesten. En tja die bekkenbodem wordt nooit meer zoals het geweest is, althans bij mij zijn ze wel gehavend uit de strijd gekomen.

@ sterretje sterkte de komende tijd! En 8 kg bij de vorige twee, dat zullen er nu wellicht 16 worden ( ik kwam elke zwangerschap dat minimaal aan).

@ jpc spannend weer met de laatste loodjes. Voel je je goed?

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Haai » 26 mar 2014 10:05

Volgens de apotheek is thijmsiroop beter van niet, kan wat versuffend werken. Misschien dat ik zo toch maar even de dokter bel om te kijken of die een advies heeft, want ik heb nog veel te veel te doen om ziek te kunnen zijn ;)

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor jeepeecee » 29 mar 2014 21:06

Vervelend die hoest idd. Valt hier gelukkig wel mee, als ik de kinderen hoor blaffen :(

Nog eventjes, minder als 3 weken :D De laatste klusjes worden gedaan. In principe is alles voor de baby klaar, maar er worden nu lekker dingen gedaan die ik met m'n nesteldrang erdoor heb kunnen drukken 8) Nieuwe douchekraan, mooi alles opnieuw gekit. Over 1,5 week keukenkastjes erbij en....eindelijk een vaatwasser.
Maandag maar is de klossen weer onder het bed zetten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor jaccootje85 » 30 mar 2014 11:39

Haai schreef:Lekker dat dat geregeld is Sterretje! Fijn om een tijdlang een paar extra handen te hebben.

Dan ben ik na jou aan de beurt denk ik, jpc.
Hier nu alweer 30 weken, nog 10 te gaan. Ben nu al 1,5 week flink verkouden, hoest de longen uit m'n lijf (en heel fijn dat hoesten, als je bekkenbodemspieren niet meer optimaal werken 8-[ ). Ben al bij de apotheek geweest, maar die kunnen niets geven. Weet hier iemand nog een huismiddeltje om vastzittende hoest te verlichten?


Bisalvon,maar dat mag zeker niet bij zwangerschap? Ik weet het niet uit m'n hoofd, maar ik weet wel dat het goed werkt. Zo'n hoest is inderdaad niet fijn als je bekkenbodemspieren niet goed werken... Sterkte ermee en beterschap!
Szent az Úr

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Haai » 31 mar 2014 18:27

Heb vorige week van de dokter wat gekregen tegen de hoest, en inmiddels is het gelukkig op z'n retour. Ik heb eindelijk weer een beetje energie over om lekker verder te nestelen ;) Zaterdag hebben we nieuwe vloerbedekking uitgezocht, en meteen maar even besloten dat naast de hele bovenverdieping ook de trap gedaan moet worden, dus ben vandaag lekker aan het vloerbedekking trekken geweest (nu geen rug meer over, maar je moet er wat voor over hebben ;))

Voor jou worden het echt de allerlaatste loodjes, jpc! Lekker om nog even wat van die klusjes gedaan te hebben, en heerlijk zeg, een vaatwasser! Dat is echt m'n grootste vriend hier in huis ;)
Hoe hoog moet het bed eigenlijk precies zijn in de kraamtijd? Ons bed is al vrij hoog, ik denk dus dat we geen klossen nodig hebben maar het met een paar blokjes hout ofzo ook wel op kunnen lossen.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sterretje » 31 mar 2014 19:37

@Haai: Fijn!! weer heerlijk genieten! Hoogte staat op internet of in de folder die je van de VK krijgt. Ons bed is ook al hoog, dus manlief heeft er zelf van houten blokken klossen onder gemaakt. Beter dan de bierkratjes :mrgreen:
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 02 apr 2014 13:30

ik dacht minimaal 75 cm. Ik wist niet hoe snél die rotklossen weer weg moesten. Ons bed is ook hoog (bijna 70cm) dus het zat 'm echt op een paar cm. En met klossen was het bijna een meter en kon ik amper in en uit bedkomen met m'n bekkenklachten.
Hadden ook eigen blokjes moeten maken denk ik ;-)

Succes met de laatste loodjes allemaal!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Haai » 02 apr 2014 20:19

Zag idd ergens dat het bed 70-80 cm moet zijn. Klossen zijn geloof ik bijna 30 cm, dus nu nog eens opmeten hoe hoog ons bed is, en of we het goed genoeg met een paar blokken op kunnen lossen.

Gisteren nog op controle bij de vk geweest, en ukkie blijkt al mooi in m'n bekken te liggen met het koppie (moest ineens al zo vaak naar de wc, dus verbaasde me niets :wink: ). We hoeven dus niet bang te zijn dat het nog in stuit gaat draaien. Verder had het bij de vorige controle voor zover ze na konden gaan een weekje groeiachterstand, maar nu was dat weer mooi ingelopen. Helemaal goedgekeurd dus weer :D

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor jeepeecee » 05 apr 2014 06:45

Fijn dat alles goed was haai.

Gisteren ben ik ook weer voor controle geweest. Dat is toch wel het 'leuke' als je onder controle staat in het ziekenhuis dat ze bij elke afspraak ook met de echo kijken :)
Ze lag ook goed in gedaald, alleen met de neus de verkeerde kant op (sterrenkijkertje). Maakt verder niet uit omdat ik toch een ks krijg.
Nog minder als 2 weken :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Maneah » 07 apr 2014 19:17

Haha! Ja, dat mis ik nu wel.. bij Milan had ik ook elke afspraak een echo. En deze zwangerschap sta ik gewoon onder controle bij de verloskundige, en dat is wel even wat anders. Maar vorige week de 20 weken echo gehad, ons ukkie gelukkig weer gezien! En alles lijkt goed te zijn, voor zover ze dat kunnen zien. Dat is wel fijn om te horen! :-)
Spannend joh, komt nu echt dichtbij voor jou!

We zijn al tijden namen aan het verzinnen, maar wat is dat weer lastig. Als het een meisje is willen we mijn ma (Janna) vernoemen. En voor de jongensnaam verder geen eisen, al moet het niet teveel op Milan lijken. Maar, moet er wel bij passen ;-)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 09 apr 2014 16:55

Ik kom mij hier ook melden :D

wij hopen in oktober een 2de kindje te krijgen... voor nu ziet alles er super goed uit vandaag weer een echo gehad en 6 dagen vooruit gezet.
Ik ben nu 12 weken zwanger...

Suc6 met de laatste loodjes meiden!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Saskia » 09 apr 2014 17:19

Van harte gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor MissF » 09 apr 2014 18:49

Wauw, wat super liefie! Van harte gefeliciteerd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sterretje » 09 apr 2014 19:04

Join the club Liefie!
Gefeliciteerd he, succes met alles!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Dippie » 09 apr 2014 19:14

liefie, ook hiervandaan gefeliciteerd!! :D Fijne zwangerschap gewenst!
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten