Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor jamillah » 08 feb 2014 07:25

Jannoek van harte gefeliciteerd! Wat een wonder toch weer he zo'n kereltje op je buik! Hopelijk herstel je snel, geniet van deze dagen, t vliegt voorbij..

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor LeChat » 08 feb 2014 11:27

Ook hier: van harte gefeliciteerd!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Liesien » 08 feb 2014 11:32

Fijn dat hij er is, van harte gefeliciteerd Jannoek! Leuke naam ook :) Klinkt heftig hoe het gegaan is, sterkte met herstellen.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Acire » 08 feb 2014 14:53

Gefeliciteerd :D

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor jeepeecee » 08 feb 2014 20:37

Gisteren de groei echo gehad. Alles zag er goed uit, alleen was ze aan de grote kant. Nu moet ik een glucose test doen ivm met mogelijke zwangerschapssuiker. Zijn hier mensen met ervaring? Ik dacht iig jannoek. ( maar die is lekker bezig met haar kleine ventje denk ik ;) )
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor gempa » 08 feb 2014 23:12

jeepeecee schreef:Gisteren de groei echo gehad. Alles zag er goed uit, alleen was ze aan de grote kant. Nu moet ik een glucose test doen ivm met mogelijke zwangerschapssuiker. Zijn hier mensen met ervaring? Ik dacht iig jannoek. ( maar die is lekker bezig met haar kleine ventje denk ik ;) )

ja ik ondanks mijn bezwaar dat mijn kinderen allemaal groot waren en ik het echt complete onzin vond, maar goed, het was vies en een totale verspilling van mijn ochtend, en ik had geen suiker #-o
maar je moet je nuchter melden sochtends dan wordt je geprikten dan krijg je een suikerdrankje en dan mag je ik dacht 2 uur wachten en dan wordt je weer geprikt

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 09 feb 2014 08:40

bedankt voor alle felicitaties! J is echt een heerlijk mannetje en zn grote broer vindt m fantastisch! benieuwd of dat ook nog zo is als we thuiskomen uit het zh ;-)

ik heb die test inderdaad verschillende keren gehad, 1e zwangerschap 3x, 2e 2x.
het is niet lekker, maar te doen..
inderdaad nuchter melden en dan bloed prikken, suikerdrankje drinken, 2u wachten en weer prikken. je moet dan zo rustig mogelijk doen omdat je anders door actief te zijn al de waarde laat zakken. ik heb zowel bij een lab als in het ziekenhuis geprikt. bij het lab was een stuk aangenamer. daar hadden ze een dekentje, lekkere stoel en kwamen ze steeds checken hoe het ging. in het zh zat ik maar een beetje te wachten tot de tijd voorbij was.. ik kreeg het tijdens het wachten altijd koud, dus misschien is iets warms meenemen lekker.
succes!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Dippie » 09 feb 2014 10:03

Hier ook een glucosetest gehad, maar dat gaat over denk ik weer anders. Ik heb namelijk geen drankje hoeven drinken. Moest me gewoon 3x melden in het ziekenhuis, 1e keer nuchter, 2e keer na de lunch en nig n keer eind van de middag dacht ik. Ik kreeg ook gelijk voorrang omdat ik bezig was met die test, dus ook niks te hoeven wachten. Was puur het heen en weer rijden naar het ziekenhuis. Maar we zijn tussendoor gewoon lekker gaan winkelen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor jeepeecee » 09 feb 2014 14:33

Hier word het in ieder geval wel met zo'n drankje. Dus ben benieuwd. Ik weet niet of ik in de wachtkamer 2 uur moet gaan zitten. Het lijkt me dan wel of de tijd voorbij kruipt!
We gaan het dinsdag zien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Em. » 09 feb 2014 15:18

Ik heb hem ook 2x gedaan, de laatste keer bij het prikpunt hier in het dorp. Ze zette me in een apart kamertje, met computer dus ik heb 2 uur een beetje op internet rondgehangen, dat was wel prima.
Drankje was wat minder op m'n nuchtere maag, maar goed, verder geen suiker ofzo.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 11 feb 2014 08:16

Meid, ik weet precies wat je bedoelt. Ik lag de laatste keer verkrampt bij de echo. Ik maakte mij ondanks het feit dat ik er maar 1 kreeg, ook steeds meer zorgen. Je weet steeds beter wat er mis kan gaan en welk verdriet, ook voor je andere kinderen, dat geeft. De laatste zwangerschap heb ik mij enorm ongerust gemaakt of alles wel goed ging met de kleine en met mij.
En die harde buiken ken ik ook heel goed. Ik had ze ook heel veel. En dat was nog maar van 1 kind. Dat je ze nu al hebt is natuurlijk wel logisch. Je draagt toch al 2 keer het gewicht.
Sterkte morgen!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 11 feb 2014 12:00

Sterkte sterretje! Ik was de tweede keer ook een sfuk bezorgder dan de eerste keer moet ik zeggen... al ben ik sowieso altijd al een beetje een doemdenker 8-[
Hopelijk is morgen alles goed! Je moet nu vast ook veel vaker voor controles en echo's?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Acire » 11 feb 2014 12:27

Sterkte Sterretje!
Ik probeer bij zulke dingen 'een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest' in m'n hoofd te krijgen, dat geeft wat ontspanning. Misschien werkt het voor jou ook.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sophie77 » 11 feb 2014 13:21

Sterkte, Sterretje! Ik zou het heel leuk vinden om nog eens zwanger te zijn van een tweeling, maar zou er ook heel erg tegenop zien.

Wat betreft GTT (GlucoseTolerantieTest): dan moet je idd nuchter prikken, dan soort limonade drinken en twee uur later weer prikken. Ik heb het 3x gedaan (of 4x, dat weet ik niet helemaal zeker). Bij de laatste zwangerschap bleek dat ik zwangerschapsdiabetes heb, toen was de waarde te hoog. De test is prima te doen hoor. Wel handig om wat mee te nemen om te doen (boek, haakwerkje). De laatste keer moest ik tegelijk met iemand die ik kende van school, dat was wel gezellig. 'k Ben benieuwd wat er uit komt, jeepeecee!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 11 feb 2014 17:04

Mag ik J even showen? ;-)

-foto verwijderd 14/2-

Overdag een voorbeeldig jongetje, vannacht iets minder :-oo
Laatst gewijzigd door Jannoek op 14 feb 2014 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten