Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 21 nov 2013 19:25

Fijn dat alles goed lijkt! Ben ook erg nieuwsgierig naar de naam :oops:

Huis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Huis » 21 nov 2013 20:19

Fijn Jannoek!

Hier gister met de arts gebeld. Ik werd weer erg misselijk, hele dagen overgeven. Aangezien ik geen zin had om weer 8 kg af te vallen, heb ik meteen actie ondernomen.

Heb zetpillen gekregen, emesafene.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder gaat t erg goed, ben eigenlijk helemaal niet moe, dus dat is mooi meegenomen.
Alleen is dit wel een bijwerking van de medicijnen, vertraagd ook de reactievermogen, dus hopelijk word ik er niet enorm suf van!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor vpk » 21 nov 2013 21:25

Ik heb bij de eerste 2 emesafene tabletten geslikt. Werd er vooral in het begin echt wel erg suf van! Meestal werd dit na de tijdje wel minder, soort gewenning denk ik.

Fijn dat de echo verder goed was jannoek!

Hier morgen weer naar vlk. Ben benieuwd of beebje inmiddels helemaal is ingedaald..

Juffiejuf, hoe gaatie? Houd je het nog een btje vol?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor juffiejuf » 22 nov 2013 07:48

@ huis; gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Elke keer weer een wonder. Hopelijk val je dit keer minder af en daarom ook goed dat je aan de bel heb getrokken.

@ jannoek; fijn dat de echo goed was. Vinden jullie het niet soort 'spannend' wat de oorzaak dan is? Was het bij F. net zo? Ideaal dat jullie nu al uit de naam zijn =D>

@ vpk; ben benieuwd of je vandaag te horen krijgt of de beeb is ingedaald?
Hier ben ik er nu wel soort 'klaar' mee. Kan me maar moeilijk uit de voeten en veel voorweeën. Ondertussen heb ik nog wel een kleintje lopen die ik ongemerkt toch nog veel til etc. Vandaag 39 weken dus nog maximaal 3 weken te gaan... Afgelopen week hebben ze zelfs al gestript. Baarmoedermond voor de helft verweekt en 3 cm ontsluiting.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Stip » 22 nov 2013 11:25

Gefeliciteerd Huis, hopelijk helpen die zetpillen voldoende!
@Jannoek: Fijn dat alles goed lijkt! Ben benieuwd of er al een plan ligt!
@ Juffiejuf: ah, fijn dat er al van alles gebeurt in je lijf. 3cm is mooi meegenomen toch? Hopelijk zet het snel door!

Sterkte met de laatste loodjes voor wie op het laatst lopen!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Dippie » 22 nov 2013 12:27

Spannend juffiejuf!! Vorig jaar rond deze tijd van het jaar waren we ongeveer even ver :)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Evelien » 22 nov 2013 12:34

Was dat niet twee jaar geleden? :oops:

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Em. » 22 nov 2013 13:02

@ Huis: sterkte

Fijn dat de echo goed was Jannoek. Wel benieuwd hoe groot jullie knul is :) en hoe hij heet natuurlijk!

@ Juffiejuf: dat is mooi meegenomen die 3 cm, hopelijk zet dat snel door, toen ik dat 2 mnd geleden had was ze er 2,5 uur later ;), maar ik begon toen ook weeen te krijgen ;). Goede bevalling i.e.g.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor juffiejuf » 22 nov 2013 16:08

Haha, inderdaad Evelien; doe maar twee jaar geleden :lol:

@ jannoek; hoe groot schatten ze de baby dan?

@ em; dat heb je lekker snel gedaan in 2,5 uur tijd. Hier ben ik bang dat het nog wel ff kan duren.

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Liesien » 22 nov 2013 17:26

@jannoek: Fijn dat de echo in ieder geval goed zijn. Leuk dat jullie uit de naam zijn :) Ben benieuwd wat de gyn zei.

@juffiejuf: Sterkte met de laatste loodjes, hopelijk komt jullie baby snel!

@huis: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier hielpen de emesafene tabletten helaas niks, verschilt echt per persoon. Hopelijk helpt het jou wel, dat voortdurend misselijk en overgeven is naar he!

Eergister deel 2 gehad van de 20 weken echo, zag er gelukkig ook goed uit! Baby lag weer helemaal onderin en opgekruld, dus pas na heeel veel geduw in m'n buik konden ze het hartje zien.
Baby heeft een wat dikkere buik en groter hoofdje, maar nog wel binnen de marges gelukkig. Ben benieuwd hoe groot ie uiteindelijk wordt ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 22 nov 2013 18:20

Bij gyn was alles goed. Zorg wordt overgenomen van vk vanwege de grootte en het vele vruchtwater. Voor de zekerheid nog een keer ogtt :-( en elke twee weken echo & controle. Mogelijk nog extra bloedonderzoeken ook maar gyn maakt zich niet echt zorgen, dus wij ook niet ;-)
Heb alleen heel veel harde buiken, bij zo'n beetje elke inspanning.. reden om nog rustiger aan te moeten doen, helaas.

Gyn verder als heel fijn ervaren, zij heeft de keizersnede gedaan bij F. Ze zag ons en zei 'bekende gezichten'. Zij wordt nu de vaste gyn voor de rest van de zwangerschap. Zijn we blij mee :-)

Qua naam nog even geduld ;-)
't wordt spannend hier, succes met de laatste loodjes vpk en juffiejuf!

Huis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Huis » 22 nov 2013 19:00

Wow, juffiejuf.. 3 cm.. dat is al mooi meegenomen.

Ik zat in een uur tijd van 3 naar 10 cm. Dus wie weet :-)

Hier vanmorgen de eerste zetpil genomen. Na 2 uur begon ie goed te werken!
Wel een paar keer moeten kokken maar niet overgegeven gelukkig ;-)

Spannend voor degene die bijna gaan bevallen.
Sterkte alvast!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Duschka » 22 nov 2013 20:29

@Huis
Fijn dat de emesafene helpt.
Bij mij heeft het helemaal niets gedaan, maar goed tegen HG schijnt ook niet veel kruid gewassen.
Ik hoop dat je zonder al te veel misselijkheid je zwangerschap door komt.
Mijn gyn. vertelde me in elk geval dat het goed is om de spiegel in tact te houden ,dus niet alleen bij misselijkheid nemen, maar gewoon op gezette tijden, zodat de misselijkheid ook echt zo goed mogelijk onder controle is.

@juffiejuf
Spannend. Hopelijk vlug een gezonde baby in de armen!

@Jannoek
JIj ook sterkte. Fijn dat jullie een bekende gyn. hebben.

@VPK
Ook sterkte met de laatste loodjes!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sterretje » 25 nov 2013 19:20

Meiden, succes en sterkte!
Jannoek: fijn dat alles goed lijkt. Je maakt door dat nieuwsgierigheidopwekken nu al een succes van de naam :mrgreen:
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor vpk » 25 nov 2013 20:04

@ juffiejuf: ben benieuwd of je kleine zich inmiddels al heeft aangediend..!
dat ze al hebben gestript in de 38e week.. die kans acht ik hier zeer klein.. er hangt een briefje in de wachtkamer dat de maatschap de afspraak heeft gemaakt om niet te strippen voor 41+2 omdat bewezen is dat het dan pas effectief zou zijn en anders alleen maar veel gerommel op zou wekken..
vorige keer heeft ze mij met 41wk precies gestript omdat ik het toen wel heel zat was. toen heeft ze pas voor het eerst inwendig onderzoek gedaan en gestript omdat ik 2 cm had.

ben wel benieuwd of er nu al wat aan het gebeuren is. voorweeën en harde buiken ken ik helemaal niet.. beide keren als het begon zette het ook meteen door. vorige week zei ze wel dat de 'beruchte 3e' vaak begint met een valse start. dus we wachten rustig af maar vooralsnog heb ik nog niet het gevoel dat er binnenkort iets gaat gebeuren hier :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 131 gasten