Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Evelien » 12 okt 2013 20:40

Jaccootje, van Harte gefeliciteerd met jullie dochter. Wow wat heftig zeg zo'n bevalling. Heel veel sterkte en hopelijk mag het de goede kant op gaan.

@Juffiejuf, hier hangen er behoorlijk wat geboortekaartjes aan de muur bij onze HA-praktijk. Wij hebben het wel gedaan. En zouden het ook gewoon (blijven) doen bij een volgende.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor meribel » 12 okt 2013 20:42

Gefeliciteerd Jaccootje en fijn dat alles goed is nu!


Ik verhuisde naar een dorp een week voor de geboorte van mijn oudste en toen vroeg de assistente van de huisarts om een kaartje want ik kende die gewoonte niet.
Het wordt bewaard in het dossier van het nieuwe patiëntje en bij mijn volgende kinderen kwam mijn huisarts ook na het kaartje nog prompt dezelfde week even tien minuutjes op huisbezoek/kraamvisite.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor AikonGirl » 13 okt 2013 06:49

Gefeliciteerd met Norah!
Heftige bevalling zeg, hopelijk gaat t snel beter

Heb geen kaartje naar de huisarts gestuurd,
Nooit aan gedacht om dat te doen.
Hij kwam.wel ff langs toen ze was geboren.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Dippie » 13 okt 2013 11:06

Jaccootje, gefeliciteerd!! Dat was wel even schrikken zeg, maar fijn dat het nu weer goed mag gaan! Wat een mooie naam hebben jullie haar gegeven!

Juffiejuf, hier geen kaartje gestuurd naar de ha hoor! Nooit aan gedacht eigenlijk....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Duschka » 13 okt 2013 21:35

@Jaccootje
Van harte fefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
Ik hoop dat jullie vlug naar huis mogen en dat de kraamtijd verder erg zonnig mag zijn :D .
Veel wijsheid gewenst bij de opvoeding hoor.

@GB en HA
Wij hebben 't wel gedaan, maar denk dat het een beetje persoonlijk is.
Weet van sommigen dat ze bijna iedereen een kaartje sturen (tandarts, fysiotherapie en ga zo maar door). Wij hebben de HA wel een kaartje gestuurd, maar verder dan weer niet.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor MissF » 14 okt 2013 06:34

Van harte gefeliciteerd Jacootje! Mooie naam. Hopelijk kunnen jullie snel lekker naar huis.

juffiejuf, wij hebben het niet gedaan, ik kwam nooit bij de dokter. Alleen ooit een keer met JUrian. Maar toen ging ik er met Frederiek heen toen ze een week of 7 was en toen bleek ik een onwijs aardige dokter te hebben. Hij voelde zich helemaal schuldig, omdat hij niet wist dat ze geboren was. Want hij blijkt altijd even op bezoek te komen bij nieuwe kindjes bij zijn patienten. Terwijl ikzelf nog nooit bij hem geweest ben voor mezelf. Dus in het vervolg krijgt hij toch een kaartje :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 okt 2013 07:10

Wij stuurden wel een kaartje naar de huisarts, maar hij begeleidde dan ook altijd de zwangerschap en bevalling...

Sowieso vind ik het wel netjes.. of nou ja het iig te melden, want hij krijgt er toch een nieuwe patient bij?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 14 okt 2013 08:07

Ik stuur ook nooit een kaartje naar de ha. Ze krijgen de melding via het ziekenhuis en dan bellen ze na een week ofzo hoe het gaat.

Jacootje gefeliciteerd met Norah. Fijn dat alles goed is gegaan. Leuke naam! Volgens mij is er ineens een opleving van die naam. De laatste maand zijn er in onze omgeving 4 meisjes geboren die ook Nora(h) heten.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sophie77 » 14 okt 2013 08:30

Gefeliciteerd, Jaccootje en man! Hopelijk knap je snel op en blijft het genieten voor jullie!

Wij sturen de huisarts altijd een kaartje. Idd weet hij dan dat hij er een patiëntje bij heeft gekregen. Ook komt hij altijd aan het eind van de kraamperiode of net daarna even op bezoek, en kijkt dan de baby vaak nog na.

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor hieke » 14 okt 2013 09:55

Wij vinden het altijd wel prettig om een geboortekaartje te krijgen van patiënten. We hebben een boom op de muur, en daar komen de kaartjes op te hangen (geboorteboom).
We laten ook altijd bloemen bezorgen, en mijn man belt even. Nakijken van de baby, wat ze vroeger deden, doet hij niet. Dat kan de verloskundige tenslotte prima. En op een huisbezoekje zit ook niet iedereen te wachten, maar een telefoontje met de vraag of alles goed is gegaan en zo, dat waarderen de mensen vaak wel . Of ze doen alsof :wink:

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor lammetje » 14 okt 2013 10:11

Gefeliciteerd! Moeilijke 'start' gehad dus, hopelijk kun je nu lekker genieten!

Wij hebben het de eerste keer niet gedaan, de ha een kaartje gestuurd. De tweede keer volgens mij wel, de derde zowieso maar wel ruim na de kraamweek :oops:

Hier krijg je een kaartje van de ha/assistente.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor 654321 » 14 okt 2013 11:50

Wij sturen huisarts wel altijd een kaartje. Gewoon ter kennisgeving. Hij komt in de kraamweek altijd even feliciteren. (en nu wij een zorgenkindje hadden belde hij elke week even, kwam ook condoleren en na overlijden 2 keer langs om te kijken/ vragen hoe het met ons ging. Kvond dit nogal attent. In de zwangerschap kwam hij ook na elk bezoek aan academisch Zhuis om dit door te'spreken met ons ((in totaal 2 keer)).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Evelien » 14 okt 2013 11:52

Fijn zo'n HA zeg. Hoe gaat het met jullie?

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Liesien » 14 okt 2013 17:37

Bedankt voor alle felicitaties! :)

Jaccootje: Van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Heftig geweest zo te lezen. Sterkte met herstellen!

HA zou ik ook echt niet aan denken voor een geboortekaartje. Ken de onze nog nieteens omdat we vrij recent verhuisd zijn.
Hier blijft het nog niet echt lekker gaan, vorige week spoedecho gehad ivm (weer) bloedverlies en enorme buikpijn. Gelukkig gaat met baby alles goed voorzover ze kunnen zien, maar het blijft spannend elke keer.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Acire » 14 okt 2013 20:33

Iedereen bedankt voor de felicitaties :) We hebben de naam S.ifra gekozen omdat we dat mooi vinden klinken en omdat haar naamgenoot een hele dappere vrouw was. We vinden het mooi omdat mee te geven.

Jaccootje, wat klinkt jouw verhaal heftig! Het lijkt me een heel dingetje om die spannende momenten ook nog te moeten verwerken, naast de schok van het moederschap (;)) Maar fijn dat het goed is gekomen. Van harte gefeliciteerd. Mooie naam hoor!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 117 gasten