Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nelly
Verkenner
Verkenner
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mei 2007 13:39

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor nelly » 07 aug 2013 18:37

Zijn er meerderen die ook zo'n last van maagzuur hebben?
Snachts slaap ik er weinig door (ondanks mn hoofdeind al stuk omhoog staat) ook Rennie's neem ik in, maar zonder resultaat.. (En ik moet heel veel boeren, knap vervelend en erg genant.. :oops: )
Hebben jullie nog goeie huis-tuin-keukenmiddeltjes?
Afbeelding

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor vpk » 07 aug 2013 20:29

begin ook al 's nachts wat last van maagzuur te krijgen..
wel afhankelijk van wat ik gegeten/gedronken heb heb ik het idee. vooral 's avonds koffie/frisdrank en bepaalde sappen (bijv. dubbel fris) krijg ik last van. dus probeer dat 's avonds een beetje te laten staan. ook een stukje worst ofzo 's avonds valt meestal niet lekker.
vanille vla of melk wil nog wel eens helpen of een droge beschuit. vorige zw.schap heb ik op een gegeven moment antagel gehaald bij de apotheek, dat hielp ook wel.

@ warmte: niet te veel doen, werkt het beste :wink:

@ acire: laatste dag inmiddels gehad? herkenbaar dat je er 'klaar mee bent', je hoofd staat er niet meer naar he.. geniet van je verlof!

@ 654321: hhoe gaat het met jou? hou je het allemaal nog een btje vol?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor johannes1 » 08 aug 2013 12:47

nelly schreef:Zijn er meerderen die ook zo'n last van maagzuur hebben?
Snachts slaap ik er weinig door (ondanks mn hoofdeind al stuk omhoog staat) ook Rennie's neem ik in, maar zonder resultaat.. (En ik moet heel veel boeren, knap vervelend en erg genant.. :oops: )
Hebben jullie nog goeie huis-tuin-keukenmiddeltjes?

Bij mijn vrouw helpt melk en water over het algemeen wel.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ricky70
Verkenner
Verkenner
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 okt 2012 14:47
Locatie: Veenendaal

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ricky70 » 08 aug 2013 12:57

nelly schreef:Zijn er meerderen die ook zo'n last van maagzuur hebben?
Snachts slaap ik er weinig door (ondanks mn hoofdeind al stuk omhoog staat) ook Rennie's neem ik in, maar zonder resultaat.. (En ik moet heel veel boeren, knap vervelend en erg genant.. :oops: )
Hebben jullie nog goeie huis-tuin-keukenmiddeltjes?

Op advies van je verloskundige kan je hiervoor medicatie krijgen. Mijn vrouw had tijdens laatste zwangerschap ook veel last en met de medicatie was dat gelukkig een stuk minder.
Verder proberen meerdere keren op één dag kleine porties te eten.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor meribel » 08 aug 2013 18:30

@nelly,
rennie hielp bij mij een kwartiertje ofzo.
Het enige wat helaas alleen goed hielp ( had zeker 90% minder last ) is helemaal geen thee, koffie of vruchtensap meer drinken.

Heel saai, dat wel.

nelly
Verkenner
Verkenner
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 mei 2007 13:39

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor nelly » 09 aug 2013 15:56

meribel schreef:@nelly,
rennie hielp bij mij een kwartiertje ofzo.
Het enige wat helaas alleen goed hielp ( had zeker 90% minder last ) is helemaal geen thee, koffie of vruchtensap meer drinken.

Heel saai, dat wel.


rennie's helpen nauwelijks, maar ik ben aan het 'experimenteren' met bepaalde dranken enz, en ik merk inderdaad dat frisdrank met prik niet handig is, evenals koffie.
Zijn we daar igg gelukkig achter, en dat scheelt dan weer :)
Wat betreft eten heb ik nog niet gevonden wat ik beter kan laten staan. Maargoed, als we deze drank laten staan hebben we dat deel vast meegenomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 aug 2013 18:20

Ff andere soorten maagzuurremmers proberen, rennie gaf bij mij ook niet gewenste effect, vanaf 5 weken zuurbranden hou je niet vol tot 40weken, vk had meerdere soorten die je kan gebruike.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor schelpje3 » 10 aug 2013 10:35

Ik kreeg destijds door mijn verloskundige Regla ph als tip en die werken veel beter dan de Rennies. Ik vind die ook heel erg naar pepermunt smaken, niet prettig als je wat misselijk bent door die omhoogkomende maagzuur.
Ik had een strip op mijn nachtkastje liggen en als ik het voelde branden, even een tablet wegknabbelen, het was in no time over.
Wel na 20 uur proberen geen koffie of sap, fruit, koek meer te nemen, want dat zijn behoorlijke aanjagers van maagzuur.
Velen kunnen wel een schaaltje vanillevla verdragen, voor als je nog trek zou hebben wat later.
Kwestie van uitproberen.
Regla is alleen verkrijgbaar in de apotheek of bij de echte drogist, niet bij die grote voordeeldrogisten.

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor mamavansophie » 12 aug 2013 20:51

nelly schreef:Zijn er meerderen die ook zo'n last van maagzuur hebben?
Snachts slaap ik er weinig door (ondanks mn hoofdeind al stuk omhoog staat) ook Rennie's neem ik in, maar zonder resultaat.. (En ik moet heel veel boeren, knap vervelend en erg genant.. :oops: )
Hebben jullie nog goeie huis-tuin-keukenmiddeltjes?


Ja ik had het héél erg. Soms zo erg, dat ik dacht dat alles binnenin weg zou branden, zoveel pijn deed het. Echt tranen over mijn wangen...

Ik had Gaviscon van de dokter gehad, helpt beter dan Rennies. En verder wat al eerder genoemd is: vanillevla of een droge beschuit eten hielp altijd wel. En, nog niet genoemd volgens mij, kamillethee.
Oh ja, en in bed op je linkerzij liggen en niet op je rechterzij (scheelt echt!).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 13 aug 2013 18:17

Ik kom me melden... we verwachten opnieuw een klein groot wonder!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor mw » 13 aug 2013 18:21

Wow, Jannoek&man, wat bijzonder! Van harte gefeliciteerd & een goede zwangerschap toegewenst!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor LeChat » 13 aug 2013 18:22

Ook hier gefeliciteerd, Jannoek c.s. :) Idd een wonder!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Memmem » 13 aug 2013 18:24

mw schreef:Wow, Jannoek&man, wat bijzonder! Van harte gefeliciteerd & een goede zwangerschap toegewenst!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 13 aug 2013 18:34

Wauw jannoek!! Wat fijn voor jullie. Inderdaad een wonder. Gefeliciteerd! Hoe voel je je? En hoe ver ben je?

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 13 aug 2013 18:46

Dank voor de leuke reacties!
Opnieuw zo bijzonder.. liep weer bij de gyn vanwege alle gedoe, wilde de gyn een echo maken voor onderzoek naar bloedverlies, bleek ik 'ineens' zwanger... En ik was gewoon even onder werktijd in m'n uppie naar het ziekenhuis...

Voel me nu wel goed, alleen erg moe en al last van m'n bekken. Maar vandaag al voor het eerst naar therapie geweest, dus hopelijk blijft dat goed gaan!
Ben nu in de 15e week.

Meteen een kraamzorgvraag... hoe gaat RST om met filmpjes/tv kijken? Mag dat of mag dat niet? We zitten nog te dubben welke organisatie we willen..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten