openbaring 3:
14 En schrijf aan den engel van de Gemeente der Laodicensen: Dit zegt de Amen, de trouwe, en waarachtige Getuige, het Begin der schepping Gods:
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet; och, of gij koud waart, of heet!
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.
17 Want gij zegt: Ik ben rijk, en verrijkt geworden, en heb geens dings gebrek; en gij weet niet, dat gij zijt ellendig, en jammerlijk, en arm, en blind, en naakt.
18 Ik raad u dat gij van Mij koopt goud, beproefd komende uit het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt.
19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.
20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.
22 Die oren heeft, die hore, wat de Geest tot de Gemeenten zegt.
Een tijdje geleden gaf God mij deze tekst op mijn hart en ik weet en voel dat ik er iets mee moest doen!
Zijn we niet precies zoals deze tekst zegt? als ik eerlijk in mijn hart kijk is het namelijk wel zo..
Je leven kabbelt rustig voort, je gaat naar je werk, je komt weer thuis je doet je dagelijkse dingen.
op zaterdag misschien wat klusjes en een hobby of op bezoek bij vrienden, zondag naar de kerk, zondagmiddag lezen, wandelen of zoiets, en dan is het weer maandag.. enz enz enz..
verlang je er ook niet vreselijk naar dat we veel meer en meer van Gods Geest mogen ervaren, niet voor onszelf maar als een getuige voor een wereld die verloren gaat?
We hangen zo aan deze wereld met al zijn gemakken, geld, vermaak enz. Het doet mij nu ook zo'n verdriet dat ik christenen zie die met het grootste gemak naar films kijken en muziek luisteren en boeken lezen en wat al niet meer waar ik volledig aan hing voordat God mij greep, en nu het huis uitgesmeten heb omdat ze verderfelijk zijn voor je eeuwige ziel!!
God heeft, toen Hij mij weer greep, laten zien waar het echt toe doet, ik vind alle gemakken zoals een auto en een goede baan en geld fijn hoor, maar het doet me allemaal niets meer!! Het geld brand nu in mijn handen om er anderen die het zwaar hebben mee te helpen, terwijl ik eerst een gier was van het ergste soort..
Ik heb zo'n vreselijk verlangen om meer van Hem te mogen ontvangen, wat het me ook kost!!
In de Bijbeltekst hier boven zegt Christus dat Hij ons uit zijn mond zal spuwen als we zo lauw met het geloof omgaan, dat greep mij erg aan, niet alleen omdat het keihard klinkt maar ook omdat ik me schuldig bevond..
Ik wil totaal niet oordelen en nogmaals, ik was 1000 keer erger dus ik oordeel NIET! maar de tekst uit openbaringen is zo helder als kristal en het zijn niet mijn woorden maar woorden van Jezus Christus dat maakt het wel even anders..
Toen God mij weer greep liet Hij mij zoveel teksten zien die er niet om liegen "kies dan wie gij dienen zult" ''Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon" '
Door Gods genade mag ik nu zien wat dat allemaal inhoud en wil, zo niet moet, daar iets mee doen en ik hoop dat ik meer mensen enthousiast mag maken, niet tot eer van mij, maar tot eer van God alleen!
Ik lees ook op ander blogs en nieuwsbrieven enz dat er zoveel mensen zijn die hetzelfde verlangen als ik en mijn vrouw hebben, en dat maakt mij zo intens blij, want anders zou het een bevlieging of iets dergelijks van mij zijn, maar ik geloof dat Gods Geest het in mensen werkt.
Mijn vrouw en ik willen 1 dag per week apart zetten voor God, en dan niet de zondag (want dat is de rustdag) maar een doordeweekse dag, wij kiezen voor de dinsdag. we willen dan die dag vasten, s'avonds een zeer sobere maaltijd nemen en de rest van de avond bidden en leren uit Gods woord, we willen het echt uitroepen tot God dat Hij meer in ons leven zal werken en dat wij minder worden zoals het zo mooi staat in Gods woord.
Ons verlangen is dat Hij het voor het zeggen heeft, hoe en waar en wanneer dan ook. Dat er werkelijk geen stukje ''wij'' meer overblijft maar dat Hij het voor het zeggen heeft!!
Ik weet dat het misschien eng is, want ik geloof dat als we met een oprecht hart het uitroepen naar Hem, Hij misschien ons wel eens op wegen zet waar we totaal niet op rekenen! Maar is Hij het niet waard?
We willen God smeken dat we een getuigenis mogen zijn naar de wereld toe, en dan NIET zodat de wereld naar ons opkijkt, maar jaloers word op wat wij hebben, alles tot eer en glorie van Zijn Heilige Naam!
ik weet dat het een behoorlijk verhaal is, maar ik meen elk woord wat ik schrijf! dus reageer gerust als je vragen heb, het maakt mij ook totaal niet uit naar welke ''kerk'' je gaat.. als het goed is behoren we allemaal tot dezelfde kerk.. er is namelijk maar 1 kerk!!