Moderator: Moderafo's
Diamantje schreef:Ik ben Hersteld Hervormd (niet officieel gedoopt, want mijn ouders vonden dat niet goed, maar ik probeer zoveel mogelijk volgens hun regels te leven. Ik heb geen vervoer naar de kerk, dus luister ik de kerkdiensten op internet terug).
Diamantje schreef:Ik ben Hersteld Hervormd (niet officieel gedoopt, want mijn ouders vonden dat niet goed, maar ik probeer zoveel mogelijk volgens hun regels te leven. Ik heb geen vervoer naar de kerk, dus luister ik de kerkdiensten op internet terug).
Kan ik je helpen met vervoer? Ik weet niet waar je vandaan komt? Zuid Holland? Wellicht kan ik iets voor je betekenen.
alexander91 schreef:Ik zit in de gereformeerde bond binnen de PKN.
@Diamantje, kom eens naar de gereformeerde bondskerk in Den Bosch (Bethelkerk; 4 minuten lopen vanaf station). Daar zit ik in. Geen HHK, maar wel de broeder van deze kerk.
Den Bosch is wel op afstand van Boxtel, maar met trein redelijk goed bereikbaar. Ik heb zelf echter ook geen auto.
learsi schreef:Mijn moeder was redelijk extreem in een aantal zaken.
Misschien kwam dat voor een klein deel ook wel voort uit een dominee die ze in haar woonplaats op een gegeven moment hadden.
Ze heeft het in mijn bijzijn een aantal malen gezegd, die dominee zei het volgende:.......Al kom je op de rug van de duivel naar de kerk, als je maar komt. Door de prediking behaagt het de Heere zalig te maken.Een van de jongens die bij mij op bijbelstudie zat, vertelde eens, dat hij de Bijbel was gaan lezen, om zijn familie eens goed uit te leggen, dat het niet klopte wat er in stond. Op die wijze is hij tot geloof gekomen! Wat alleen het lezen van het Woord al niet te weeg kan brengen. En dan ook nog met een verkeerde bedoeling!
Al ga je met de trein, als je maar onder de verkondiging komt.
Calvijn was op een bepaalde wijze ook extreem(met rede?). Hij vond, dat als je niet in een plaats woonde waar je een ¨levende¨ prediking had, dat je moest gaan verhuizen. Zalig worden is belangrijker, dan de plaats waar je woont.
Uit de Engelse kerkgeschiedenis(van Valen) wordt duidelijk, dat er in het verleden mensen zijn geweest, die een paar uur heen en een paar uur terug liepen om een dienstknecht te horen preken. Zelf heb ik op zondag avonden(over een jaar of tien) 1000den kilometers gefietst om preken te horen waar ik iets van leerde.
h.g.
Learsi
learsi schreef:Al kom je op de rug van de duivel naar de kerk, als je maar komt.
schelpje3 schreef:Sorry Learsi, ik begrijp je gedachtengang (die van je moeder) heel goed. Maar ik ben het er niet mee eens, omdat je zo alles wat krom is, recht kan praten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten