‘De Autist’

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bartuz

‘De Autist’

Berichtdoor Bartuz » 22 feb 2013 09:24

‘De Autist’

Wie ben ik?

Wist ik het maar.. als anderen het niet weten.. ze geen hoogte van me hebben.. ze niet weten wat ze aan me hebben..
ik afstandelijk lijk.. afwezig.. dingen niet aan lijken te komen.. ik niet reageer zoals de meeste mensen het doen.. ik niet de emoties toon die anderen wel tonen.. ik niet de interesses heb die anderen, de meerderheid wel heeft.. laat staan deze ook te delen..

Wat wil ik?

Ik wil zoveel.. maar misschien ook niet.. ik wil anders.. maar het hoort niet.. het is tegenstrijdig.. het confronteert anderen.. en mijzelf..
Ik wil rust.. Vrede.. maar als ik het heb waarom is het dan zo weer weg?
Ik wil liefde.. ik voel de liefde.. maar waarom doet dat vaak zo pijn?
En toch weet ik.. liefde is de sleutel naar het hart.. zou dat voor mij deuren openen en de muren afbreken..? Want breken moeten ze!
En wie helpt mij een deur openen.. of een raampje?

Ik lijk een ‘eiland.. maar zijn we dat niet allemaal’?
Zijn het altijd ‘vloedgolven en bevingen’ die ‘eilanden’ samenbrengen of moeten we ook niet openstaan voor ‘eb’ in ons leven, waardoor het ‘een grote zandvlakte’ wordt, waar ‘alle zandkorrels’ gelijk zijn aan elkaar, waar niemand opvalt of er juist buiten ligt..?

BJ

pipgirl
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: ‘De Autist’

Berichtdoor pipgirl » 22 feb 2013 11:48

Wat heb je dat mooi geschreven en knap dat je hier zo open in bent.

Ik hoop dat je gauw zult vinden wat je zo hard aan het zoeken bent. En dat er iemand is die samen met jou deze weg bewandeld en een deurtje kan openen.

Sterkte met al deze verwarrende gevoelens.

Ik ben niet autistisch maar toch herken ik wel bepaalde gevoelens die je beschrijft.

Pipgirl
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Bartuz

Berichtdoor Bartuz » 22 feb 2013 11:54

Nou heb ik deze gedachtengang een kleine 10 jaar terug geschreven en merk dat ik sociaal lekker gegroeid ben.
Mede dankzij mijn vrouw en kids; en dankzij God door hen. :)

pipgirl
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor pipgirl » 22 feb 2013 12:25

Dat is mooi om te lezen.... :D
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Terug naar “Archief”