Verstandskiezen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Reinolda
Verkenner
Verkenner
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2013 09:31

Verstandskiezen

Berichtdoor Reinolda » 19 feb 2013 20:45

Hoe oud was jij toen je verstandkiezen doorkwamen?
Enjoy the little things!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor Lidia » 19 feb 2013 20:49

Bij mij zijn ze er een jaar of 2, 3 geleden uitgehaald, eerst rechts, een maand later links, maar boven waren ze nog steeds niet door en ik ben 30+ :mrgreen: .

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor mw » 19 feb 2013 21:21

17, ik had zoveel last van die krengen (ze drukten op zenuwen) dat ze er ook gelijk uit heb laten halen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Reinolda
Verkenner
Verkenner
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2013 09:31

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor Reinolda » 19 feb 2013 21:23

mw schreef:17, ik had zoveel last van die krengen (ze drukten op zenuwen) dat ze er ook gelijk uit heb laten halen.


Dat heb ik nu sinds gisteren, ik verwacht tenminste dat het een verstandkies is. Heb er zo erg last van! Net alsof die in m'n wang boort. Ik heb er oorpijn en keelpijn van :(.
Enjoy the little things!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor mw » 19 feb 2013 21:29

Ik had oorpijn, bij vlagen. Het voelde alsof mijn mondhoek en oor naar elkaar toegetrokken werden. Eerst een paar keer naar de dokter geweest die niets kon vinden. Uiteindelijk wanhopig naar de tandarts gegaan of hij iets kon doen. Zodra ze eruit waren voelde alles weer heel ontspannen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor MissF » 20 feb 2013 08:46

Zo af en toe lijken ze weer door te komen, dikke bulten, pijn. Maar zo gaat het al een jaar of 8. En ze zijn nog niet door. En ze liggen scheef, maar zo lang ze niet doorkomen mogen ze lekker blijven zitten van de tandarts, dus ik duim dat ze nooit doorkomen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2013 10:02

Hier alle vier verwijdert. De 1e deed zeer dus die moest er snel uit (bij de kaakchirurg). De andere 3 zijn 3 jaar geleden verwijdert (ook bij de kaakchirurg).

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor Optimatus » 20 feb 2013 23:18

De mijne zijn verwijderd nog voor zij doorkwamen. Twee ervan lagen op hun kant in mijn kaak.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor sis » 21 feb 2013 07:54

Ik heb geen verstandskiezen en hoop dat ik ze noooooooooooit krijg.
manlief heeft ze er enkele jaren terug allemaal uit laten halen in het ziekenhuis, in twee sessies. De eerste keer had hij er maar een beetje last van, ging de volgende dag weer werken. De tweede keer had hij er veel meer last van: 2 dagen flink beroerd geweest. (hoewel hij vast ook gewoon de volgende dag ging werken hoor #-o )

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor -Judith- » 21 feb 2013 10:58

Heb ik even mazzel :wink: Laatst op de foto's bij m'n nieuwe tandarts, bleek dat ik er maar twee heb, geloof 1 linksboven en 1 rechtsonder, af en toe heb ik wel dikke bobbels er zitten, maar echt doorkomen doen ze nog niet, volgens de tandarts zou dat ook nog wel even duren, dus ben benieuwd!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2013 22:24

hier had ik er maar 3, omdat er geen ruimte was heeft de tandarts ze laten verwijderen door de kaakchirurg, omdat er twee boven zaten er 1 onder, kon het mooi in 1 keer.
vervolgens drie weken thuis gezeten vanwege ontstekingen ed! het verwijderen ging zeer moeizaak, k had mijn hele kaak bont en blauw..

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor mw » 21 feb 2013 22:26

Als ik dit allemaal zo lees heb ik flinke mazzel gehad. Hier alle 4 in één keer, gewoon bij de tandarts zonder een grijntje pijn te hebben gehad!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2013 22:29

mw schreef:Als ik dit allemaal zo lees heb ik flinke mazzel gehad. Hier alle 4 in één keer, gewoon bij de tandarts zonder een grijntje pijn te hebben gehad!


mag dat?

Volgens de protocollen amg je niet de onderkaak in 1 keer doen ivm het verdoven van de tong. Die mag nooit in zijn geheel verdoofd worden... volgens de artsen in het ziekenhuis.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor mw » 21 feb 2013 22:55

Wat ik mij nog herinner is mijn tong helemaal niet verdooft geweest. Helemaal achterin een stukje kaak was verdoofd... Boven was wel volledig verdoofd, maar die kiezen stonden niet zo ver naar achter als de onderkiezen.
Maar inmiddels is het ongeveer 7 jaar terug, dus helemaal zeker weet ik het niet meer.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Verstandskiezen

Berichtdoor -Judith- » 24 feb 2013 08:25

Ligt eraan hoe je verdoofd word, inderdaad, als er bij iets in m'n onderkaak moet gebeuren word de halve kaak verdoofd, omdat de verdoving daar slecht werkt om één of andere reden, maar als er dan ook iets bovenin moet gebeuren, dan doet verdoofd hij dat per tand/kies


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 115 gasten