Daginvulling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dutchy2
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2013 11:24
Locatie: Asbesterdam

Re: Daginvulling

Berichtdoor dutchy2 » 17 jan 2013 16:11

Kijk! @Jess, denk wel zeer leuk werk om te doen toch?

Nu ik weer zonder werk zit, en ik met mijn tijd steeds vaker geen raad weet, in die zin, teveel tijd over, heb ik eraan zitten denken als wat u/jij nu noem; oude mensen bezoeken, desnoods boodschappen voor ze doen. Zo ook in de buurt, mensen, de vrouw zit met reuma, de man kan niet meer goed lopen, ging vanmiddag naar de winkel, kleine moeite even om het hoekje van deur vragen of ze nog wat nodig hebben toch? Maar lijkt me wel geweldig als vrijwilliger dat te doen, aangezien er geen werk is, maar toch verantwoord nuttig bezig te zijn met je tijd. Allen waar vind ik die oudjes om zo maar te noemen he? Ik ben nog maar pas in de huidige gemeente gekomen als meelevend lid nu, maar mogelijk wil ik daar ook lid worden, alleen waar ze wonen even geen idee.
Efeze 5:14 - voor het vlees is stilte een kwelling, maar voor de ziel is het heilzaam.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Daginvulling

Berichtdoor esli » 17 jan 2013 18:18

Even een tip voor als je vrijwilligerswerk zoekt: http://www.stichtinghip.nl/. Op de website kan je zien of er een plaats in jouw buurt zit. Je kan echt van alles doen en van structureel tot eenmalig. Misschien heb je er wat aan.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Daginvulling

Berichtdoor LeChat » 19 jan 2013 12:01

Misschien heeft de kerkelijke gemeente ook wel gecoördineerd vrijwilligerswerk, dutchy2? Dan kun je je daar als vrijwilliger aanmelden en kijken ze samen met jou welke hulpvraag er is en bij jou past.

Verder hebben burgerlijke gemeenten vaak ook een vrijwilligerscentrale, waar vraag en aanbod bij elkaar gebracht worden.

Dit naast de tip die esli al gaf.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten