Op afstand met elkaar verbonden zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kroko
Verkenner
Verkenner

Op afstand met elkaar verbonden zijn

Berichtdoor Kroko » 02 jan 2013 00:04

Ik hoor graag jullie reactie: ik heb een tijdje terug iemand leren kennen waar het erg goed mee klikt. Dat is heel fijn. Maar het lijkt erop dat we op afstand met elkaar verbonden zijn. Nog steeds heel fijn. Dat gaat soms zo ver dat ik voel dat de ander zich minder prettig voelt, en ook andersom. Dat roept wel wat vragen bij me op.. kan dit? Kun je zo met elkaar verbonden zijn dat je elkaars vreugde en verdriet voelt in je lijf en gedachten?

Hoe kijken jullie hiernaar?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Re: Op afstand met elkaar verbonden zijn

Berichtdoor Lichtzwaard » 02 jan 2013 01:16

Met onze broeders en zusters in de Heer Katholiek,Anglicana, Lutherana,Orthodoxie, en Calvana zijn wij verbonden voor tijd en eeuwigheid. zon6 zon6 zon6 zon6 zon6
VERITAS VOS LIBERABIT.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2013 08:31

wat is.die.afstand?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 02 jan 2013 14:05

Nee hoor, dat is helemaal niet zo vreemd. Ik heb het ook met een vriendin. Lang niet altijd hoor, maar soms voel ik echt dat ze bijv. gebed nodig heeft, even een smsje/mailtje/telefoontje. En daarnaast komt het zeer regelmatig voor dat ik haar net aan mailen ben en haar mail net binnenkomt bijvoorbeeld. :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Kroko
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kroko » 02 jan 2013 18:07

is dat relevant, te weten wat die afstand is? Van noord naar zuid Nederland.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 jan 2013 20:01

Kroko schreef:is dat relevant, te weten wat die afstand is? Van noord naar zuid Nederland.

jah.. t had ook kunnen zijn van nederland naar australie! oid!!

Kan je zeggen, dat werkt prima! manlief komt uit het westen, ik uit het oosten, reistijd ruim twee uur :) en we zijn zeven jaar getrouwd :) :)

Vriendinnen op afstand heb ik ook, maar nu we kinderen hebben moeten we wel goed bellen, anders verwaterd het wel wat sneller. Maar dat is gewoon tijd nemen en bellen! Tis wel tof.. overal vriendinnen, maar het is wel altijd investeren!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 jan 2013 11:54

@ppm: Kroko heeft het niet zozeer over het overbruggen van de fysieke afstand, maar over of het mogelijk is dat je -ook al is iemand niet bij je in de buurt- aanvoelt hoe die persoon zich voelt. Zie ook de reactie van Mw.
(Ik heb daar zelf niet zo'n ervaring mee.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 03 jan 2013 20:23

Je zegt zelf dat je dat voelt, dus geef je zelf ook al antwoord.

Het kan blijkbaar :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jan 2013 21:23

Ik ben, zoals met alles, skeptisch, al heb ik ook wel bijzondere verhalen gehoord.

Juist omdat het gevoel niet consequent betrouwbaar is, mag je de kans dat het gewoon toeval is niet uitsluiten. Je denkt aan iemand en net op dat moment belt hij of zij... Daar lijkt wat achter te zitten... maar hoe vaak denk je aan iemand en belt ze niet. Of belt ze terwijl je niet aan haar dacht.

Maar diep van binnen ben ik dan toch te wetenschappelijk. Als er een connectie is, hoe ziet die er dan uit, qua informatie-overdracht. Welke golven komen daarbij kijken en waarom kunnen we die golven niet meten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2013 22:09

LeChat schreef:@ppm: Kroko heeft het niet zozeer over het overbruggen van de fysieke afstand, maar over of het mogelijk is dat je -ook al is iemand niet bij je in de buurt- aanvoelt hoe die persoon zich voelt. Zie ook de reactie van Mw.
(Ik heb daar zelf niet zo'n ervaring mee.)

t lijkt me dat we in die afstand ook regelmatig niet bij elkaar waren dus ook toen begrepen we elkaars gevoel. Tegenwoordig is een appje zo gestuurd in mijn tijd waren dat nog dure smsjes!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 jan 2013 23:55

Ook in de zin van, midden op de dag - gewoon aan het werk, op dat moment geen enkel contact (geen sms ofzo gehad) en dat je wéét dat die ander op dat moment verdrietig is (zonder dat je wist dat hij/zij bij z'n zieke tante op bezoek ging ofzo)? Daar gaat het Kroko om, om telepathie.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 04 jan 2013 20:49

En wij hadden nog geen eens sms-jes maar 2x aan de telefoon in de slaapkamer van de ouders omdat er ook nog geen draagbare foons waren! :lol: en we hoopten dat er niemand aan de andere kant van de deur zat mee te luisteren.

Wij woonden ook 150 km bij elkaar vandaan daar dat was niet altijd bevordelijk voor de relatie.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jan 2013 20:52

ik geloof dat het kan. Ik heb 2 vriendinnen die ver weg wonen. ! zelfs aan andere kant van de aardbol. Toch weten we elkaar steeds weer te vinden. Stuur ik haar dingen op en dan blijkt het aan te komen op momenten dat zij het hard nodig heeft, net op het goede moment elkaar bellen, soms heb je een gevoel dat je diegene ff moet bellen, sms'en of mailen en dan blijkt dat die ander dat op dat moment nodig had. Geniet van zo'n bijzondere band.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 04 jan 2013 22:22

Ach telepathie is niets bijzonders alleen mensen moeten er gewoon gebruik van maken en meer niet. :D :D :D :D
VERITAS VOS LIBERABIT.

Kroko
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kroko » 05 jan 2013 00:06

Lichtzwaard schreef:Ach telepathie is niets bijzonders alleen mensen moeten er gewoon gebruik van maken en meer niet. :D :D :D :D

Gebruik van maken? Leg uit..?

Terug naar “Archief”