Religie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Religie...

Berichtdoor xsidd » 22 dec 2012 23:29

Hoi,

Voor mijzelf, als ik aan religie denk... Denk ik aan dode zaken. Geen leven... Wel de uiterlijke vorm, maar het hart is anders dan men beleid te zijn in woorden...

Ik heb last van religie... Ja, mijn vlees wil elke keer religie volgen zodat het zichzelf goed zou voelen.

Maar je hebt er niets aan is mijn mening...

Wat is volgens jullie religie, en wat houd het in volgens u?

Ik ben benieuwd naar hoe anderen dit beleven en zien...:)

Hartelijke groet
Laatst gewijzigd door xsidd op 23 dec 2012 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Re: Reliegie...

Berichtdoor Pcrtje » 22 dec 2012 23:49

xsidd is duidelijk aanhanger van dit. :)
"Een libelle zweeft over het water..."

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 22 dec 2012 23:51

Pcrtje schreef:xsidd is duidelijk aanhanger van dit. :)

Hoi,

Dankjewel:) Ik geef je liefde, en zegen je!

Hartelijke groet

P.s Waar ben jij aanhanger van?

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 22 dec 2012 23:55

xsidd schreef:Voor mijzelf, als ik aan religie denk... Denk ik aan dode zaken. Geen leven... Wel de uiterlijke vorm, maar het hart is anders dan men beleid te zijn in woorden...

Ik heb last van religie... Ja, mijn vlees wil elke keer religie volgen zodat het zichzelf goed zou voelen.

Maar je hebt er niets aan is mijn mening...
Ik ben wel benieuwd naar je mening. Waarom denk je dat zo? Waarom vind je dat? Ik kan heel wel wat hebben aan je mening! :)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 22 dec 2012 23:59

@Pcrtje

Wat wil je nog meer weten dan?:)

Mijn mening staat toch omschreven?

Groet:)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 dec 2012 00:03

Meer mening?:)

Ik meen dat religie om zichzelf aanstootgevend is voor de omgeving, en niet als kern liefde heeft... De liefde van Jezus Christus is de Bron, en niet de uiterlijke maatstaven die men oplegt aan anderen door religieuze te hanteren als wet. En dat om er zelf beter van te worden....

Religie veroorzaakt op zichzelf opstand tegen God is mijn mening. Het denkt zich door allerlei regels en geboden te schikken naar wat God verwacht van de mens... Nee, Jezus Christus is de Bron, door de Kracht van de Heilige Geest.

Dit is meer mijn mening hoe ik het zie...
Laatst gewijzigd door xsidd op 23 dec 2012 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 23 dec 2012 00:09

xsidd schreef:@Pcrtje

Wat wil je nog meer weten dan?:)

Mijn mening staat toch omschreven?

Groet:)

Het klinkt misschien een beetje flauw, maar geef eens een uitgebreide uiteenzetting wat je mening precies is en waarom 'ie zo is. Wat je tot nu toe hebt verwoord is alleen maar in een aantal korte oneliners... En ik ben wel benieuwd naar je mening.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 dec 2012 00:11

@Pcrtje

Vraag me maar, waar je precies mijn mening over wil weten ,qua religie, als je wilt...?:)

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 dec 2012 00:29

Meer?...

Ik zie religie als werken van de mens die zich met alle macht uit eigen kracht zich aan de wetten en geboden en regels van God wil houden... Echter, de bron ontbreekt naar mijn mening. Jezus Christus. Hij is de bron, en er komt liefde uit Hem!

De wet prikkelt tot zonde... Wandel door de Geest en volbreng de werken van het vlees niet... Is er dan geen wet meer? Jazeker wel. Paulus benoemd het zo... Hierin word de gehele wet vervuld. Heb de naaste lief als jezelf...

De wet van de Geest die ons vrijgekocht heeft van de wet van de dood en de zonde...

Wat een heerlijke wetenschap!

Ik hoef niet meer te zondigen want ik ben vrijgekocht! Zondig ik dan nooit meer? Ik hoop het niet, maar mijn vlees blijft bij mij tot mijn dood... Ik zal de strijd houden... Tegen de wereld, duivel, mijn eigen vlees, EN mijn hart...

Niets is gewillig uit mijn vlees, en het is Genade van God alleen, dat Hij door Zijn Liefde mij opzocht..

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 dec 2012 09:58

Nog meer religie?

Als iemand zonder hoed de kerk binnenkomt, diegene de ingang weigeren. De ziel van de mens die onder het gehoor kan komen, word lager geacht als de hoed.

Is dit niet pure religie? Het gebod van heb je naaste lief als jezelf word ontkracht door het "gebod" over de hoed.

Of dat je iemand met een broek, maar zonder rok weigert in de kerk... Terwijl de vrouw die een broek aan heeft voor eeuwig verloren kan gaan, en misschien juist die ene keer onder dat gehoor bij die dominee ze tot bekering kan komen?

Jezus Christus ging naar de hoeren en tollenaren TOE!!! Dat is Jezus! Hij is gekomen voor zondaren... Hij wacht in liefde tot het moment komt dat je en je hart opent voor Hem!

Nog meer religie?

Zelf wetten maken... Op zondag mag je niet foto graveren, want dat is arbeid zegt men... Ik bedoel dan gewoon een foto maken en meer niet.. Van iets leuks dat in de tuin staat.

Of dat je zondags niet met de auto mag, maar lopend naar de kerk moet?

Wat is dat dan?...

Ik ben niet tegen hoeden, rokken, of lopend naar de kerk gaan... Nee, als iemand dat graag doet laat ik hem of haar wel in haar of zijn waarde. Als het maar niet in de weg komt te staan voor het heil van de ziel van de mens. En dat maakt me boos.

Er gebeurd excakt hetzelfde als toen Jezus de farizeeën en schriftgeleerden in Zijn tijd vertelde wat ze deden en wat hun werken waren.. Ze legden mensen wetten en regels op... Die naar hun mening oorsprong vonden in de wet. Ze voelden zichzelf beter doordat anderen hun wetten en regels volgden... Ze dachten ook gerechtvaardigd te worden door de wet, ook al erkenden ze dit niet openlijk...

Op dit moment zijn er farizeeën en schriftgeleerden in de reformatorische kerken... Word wakker! Waarom denkt u dat vele kerken ziek zijn? Oorspronkelijk was Gods Gemeente in het begin zuiver. Als Paulus schrijft, of de apostelen schrijven, schrijven ze aan de Kinderen van God. De Heiligen, of geliefde broeders en zusters...

Voor mensen die uit de besnijdenis denken zalig te worden is Paulus hard. Tegen Timotius zegt hij. Snoer hen de mond, want ze brengen hele huisgezinnen in verwarring... Paulus noemt hen die door de besnijdenis gerechtvaardigd denken te worden, met een onprettig woord...

Als u het niet gelooft dan zoek ik het op in de Herziene Statenvertaling voor u.

Begrijpt u het?

Ik zal u even wakker schudden als dat mag?

Nooit kan een mens zichzelf rechtvaardigen door de wet uit eigen kracht te houden tot zaligheid van zijn of haar ziel. Onmogelijk. In het oude Testament moest er geofferd worden voor de zonden die men deed buiten de wet... En dat was ook niet voldoende. Bij de mensen van God, in het OT zie je ook dat Gods Geest daarin werkt door genade, en Abraham en velen anderen zijn door hun geloof gerechtvaardigd in Jezus Christus de Heere, die toen nog komen moest.

Het geloof is een gave van God. Maar mag ik u zeggen, dat als we oprecht met een open hart bidden tot God, en vragen aan Hem wat naar Zijn Wil is, in de Naam van Zijn Zoon Jezus Christus, Hij u dat zal geven uit genade!

Niet omdat ik het zeg, maar het staat in het Woord van God.

Ja ook als je nu twijfelt of je wel op het goede spoor bent... Breng het naar Jezus Christus toe, en open je hart daardoor tot Hem! Hij zal het doen... Niet ik... Ik geef het ook over aan Hem!

Hij is Hoogverheven en Hem is Alle Eer, Lof, en Aanbidding!

Hartelijke groet
Laatst gewijzigd door xsidd op 23 dec 2012 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 23 dec 2012 11:22

Religie zie ik zelf als afgoderij; alles wat een mens in plaats van God stelt en daar zijn geloof en hoop op vestigt.
Het ware geloof is daar de tegenhanger van.
Ik geloof dat we als mens allemaal geneigd zijn religie aan te hangen die ons ten diepste van Gods Woord af willen houden, het is het werktuig van de satan.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Re: Religie...

Berichtdoor Jozo » 23 dec 2012 14:41

Wat is volgens jullie religie, en wat houd het in volgens u?

Religie is voor mij de vorm/ het middel om je tot God te richten. Hem centraal te stellen. Zolang dat gebeurt maakt het mij niet uit d.m.v. welke vorm dat gebeurt.

Geloof kan niet zonder religie en religie kan niet zonder geloof.

Is dit niet pure religie?

Nee

Oorspronkelijk was Gods Gemeente in het begin zuiver. Als Paulus schrijft, of de apostelen schrijven, schrijven ze aan de Kinderen van God. De Heiligen, of geliefde broeders en zusters...

Dat vind ik juist zo knap van Paulus: Hij schrijft aan de Heiligen, geliefde broeders en zusters, etc... Maar als je dan verder leest zie je dat hij vaak misstanden aan de kaak stelt en dat die gemeente eigenlijk helemaal niet zo heilig en broederlijk is...
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 dec 2012 16:24

Hoi,

Mag ik je vragen hoe je dan dat ziet met een hoed?

En ik zeg niet dat Kinderen van God Zich altijd voorbeeldig gedragen... Als ik naar mezelf kijk! Maar de mogelijkheid om dingen aan te kaarten, en verandering is ook niet heel groot is mijn mening binnen kerken...

Open staan voor anderen houd het proces gaande, van ontwikkeling is mijn mening. Ontwikkeling in de mens, en ook in de Kerk.

Bij Paulus stonden de Kinderen van God nog open voor wat Paulus zei... Maar nu, in deze tijd? Nu, als er iets veranderd dreigt te worden komt de stabiliteit, of lering van de mens in het geding naar mijn mening. De Grond en Rots van de Gemeente is toch Christus Zelf?

Groet

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 23 dec 2012 22:10

Mag ik je vragen hoe je dan dat ziet met een hoed?

Ik zou hem binnen afzetten.

Bij Paulus stonden de Kinderen van God nog open voor wat Paulus zei..

Zuiver waren ze dus netzomin. En ik hoor nog regelmatig de woorden van Paulus, jij niet?

Maar nu, in deze tijd?

Waarom niet?

Nu, als er iets veranderd dreigt te worden komt de stabiliteit, of lering van de mens in het geding naar mijn mening

Heb je een praktisch voorbeeld?
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 24 dec 2012 09:30

Hoi,

Waarom zou je de hoed binnen afzetten?

Ik doel met het woord zuiver, dat het ondanks hun dingen die niet konden, ze wel Kinderen van God waren. Maar als je de brieven leest, dan zal je ook zien dat Paulus zich vooral richt op zaken waar die mensen vroeger in leefden, en wat opnieuw de kop op dreigt te steken. Los daarvan wijst hij in Kollossenzen 3 over wat wel de bedoeling is..

Paulus zegt tegen de Gemeente... Waak voor hen die uit de besnijdenis zijn. Degenen die uit de besnijdenis zijn willen door de wet gerechtvaardigd worden. Vroeger uitte zich dat in besnijdenis als zijnde de uitkomst. Nu besnijd men niet meer letterlijk...

Maar men tracht het wel geestelijk te doen binnen de kerken.. Door anderen geboden en wetten en regels van mensen op te leggen, die men haalt uit het Woord.

Ja, waarom niet in deze tijd? Heel simpel. Elke kerk denkt het bij het rechte eind te hebben. Ik heb het nu over alle kerken van God. Echter ik bemerk een enorme starheid in de reformatorische kerken. Want o wee, als men iets tegen het licht zou houden waaruit zou blijken dat men het mis heeft... Dan storten de pilaren van de leer in. Dan zou men misschien moeten veranderen, en niemand wil dat als men "veilig" zit....

Waar is de openheid?

Ja heel praktisch hier een voorbeeld.

Als ik zou zeggen tegen de Ger.Gem dat verhaal over een hoed, en dat iemand de kerk daardoor niet in mag word dat genegeerd.
Men doet er niets mee.... Toch is die vrouw zonder hoed niet onder het gehoor geweest.

Maar dat die vrouw niet onder het gehoor is geweest is voor sommigen veel minder belangenrijk als de hoed..N.B Paulus zegt aan het eind van het hoofdstuk over het hoofddeksel... Maar wij willen niet twisten, en de Gemeente van God evenmin...

Veel zaken uit het N.T zijn tot een abstrakt, absoluut gebod verheven, terwijl de kern word gemist...

Nog een voorbeeld?

De broek.... In het O.T staat dat een vrouw niet op een man mag lijken... Dat is het O.T. Paulus zegt duidelijk. Wij dienen in de nieuwheid van Geest, en niet in de oudheid van letter...

Terug naar “Archief”