Berichtdoor xsidd » 23 dec 2012 09:58
Nog meer religie?
Als iemand zonder hoed de kerk binnenkomt, diegene de ingang weigeren. De ziel van de mens die onder het gehoor kan komen, word lager geacht als de hoed.
Is dit niet pure religie? Het gebod van heb je naaste lief als jezelf word ontkracht door het "gebod" over de hoed.
Of dat je iemand met een broek, maar zonder rok weigert in de kerk... Terwijl de vrouw die een broek aan heeft voor eeuwig verloren kan gaan, en misschien juist die ene keer onder dat gehoor bij die dominee ze tot bekering kan komen?
Jezus Christus ging naar de hoeren en tollenaren TOE!!! Dat is Jezus! Hij is gekomen voor zondaren... Hij wacht in liefde tot het moment komt dat je en je hart opent voor Hem!
Nog meer religie?
Zelf wetten maken... Op zondag mag je niet foto graveren, want dat is arbeid zegt men... Ik bedoel dan gewoon een foto maken en meer niet.. Van iets leuks dat in de tuin staat.
Of dat je zondags niet met de auto mag, maar lopend naar de kerk moet?
Wat is dat dan?...
Ik ben niet tegen hoeden, rokken, of lopend naar de kerk gaan... Nee, als iemand dat graag doet laat ik hem of haar wel in haar of zijn waarde. Als het maar niet in de weg komt te staan voor het heil van de ziel van de mens. En dat maakt me boos.
Er gebeurd excakt hetzelfde als toen Jezus de farizeeën en schriftgeleerden in Zijn tijd vertelde wat ze deden en wat hun werken waren.. Ze legden mensen wetten en regels op... Die naar hun mening oorsprong vonden in de wet. Ze voelden zichzelf beter doordat anderen hun wetten en regels volgden... Ze dachten ook gerechtvaardigd te worden door de wet, ook al erkenden ze dit niet openlijk...
Op dit moment zijn er farizeeën en schriftgeleerden in de reformatorische kerken... Word wakker! Waarom denkt u dat vele kerken ziek zijn? Oorspronkelijk was Gods Gemeente in het begin zuiver. Als Paulus schrijft, of de apostelen schrijven, schrijven ze aan de Kinderen van God. De Heiligen, of geliefde broeders en zusters...
Voor mensen die uit de besnijdenis denken zalig te worden is Paulus hard. Tegen Timotius zegt hij. Snoer hen de mond, want ze brengen hele huisgezinnen in verwarring... Paulus noemt hen die door de besnijdenis gerechtvaardigd denken te worden, met een onprettig woord...
Als u het niet gelooft dan zoek ik het op in de Herziene Statenvertaling voor u.
Begrijpt u het?
Ik zal u even wakker schudden als dat mag?
Nooit kan een mens zichzelf rechtvaardigen door de wet uit eigen kracht te houden tot zaligheid van zijn of haar ziel. Onmogelijk. In het oude Testament moest er geofferd worden voor de zonden die men deed buiten de wet... En dat was ook niet voldoende. Bij de mensen van God, in het OT zie je ook dat Gods Geest daarin werkt door genade, en Abraham en velen anderen zijn door hun geloof gerechtvaardigd in Jezus Christus de Heere, die toen nog komen moest.
Het geloof is een gave van God. Maar mag ik u zeggen, dat als we oprecht met een open hart bidden tot God, en vragen aan Hem wat naar Zijn Wil is, in de Naam van Zijn Zoon Jezus Christus, Hij u dat zal geven uit genade!
Niet omdat ik het zeg, maar het staat in het Woord van God.
Ja ook als je nu twijfelt of je wel op het goede spoor bent... Breng het naar Jezus Christus toe, en open je hart daardoor tot Hem! Hij zal het doen... Niet ik... Ik geef het ook over aan Hem!
Hij is Hoogverheven en Hem is Alle Eer, Lof, en Aanbidding!
Hartelijke groet
Laatst gewijzigd door
xsidd op 23 dec 2012 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.