Voor velen hier op dit web.
merry merry merry

Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:http://www.cip.nl/artikel/32729/Dump-de-mythe
Voor velen hier op dit web.
merry merry merry
boer schreef:Dat Jezus' volgelingen en de apostelen zich stuk voor stuk hebben laten onthoofden, stenigen, kruisigen en voor de leeuwen hebben laten gooien, laat toch wel heel duidelijk zien, dat Zijn existentie echt geen mythe was.
Who would die for a lie?
Mortlach schreef:
Slecht argument, want er sterven wel meer martelaars voor zaken die we niet als waarheid accepteren. Dat jij DENKT dat iets waar is, volledig overtuigt bent dat het waar is, maakt het nog niet waar.
schaapje schreef:Slechte vergelijking Mortlach, die jij noemt kiezen zelf voor de martelaarsdood, uit haat of hysterie!
De gelovigen die boer noemt werden gedood uit haat.
boer schreef:Dat Jezus' volgelingen en de apostelen zich stuk voor stuk hebben laten onthoofden, stenigen, kruisigen en voor de leeuwen hebben laten gooien, laat toch wel heel duidelijk zien, dat Zijn existentie echt geen mythe was.
boer schreef:Who would die for a lie?
boer schreef:Maar goed, je gelooft dan wellicht ook niet dat Napoleon bestaan heeft.
Daar zijn nl minder bewijzen voor.
Mortlach schreef:
Dan mag je toch je geschiedenis er wel eens op naslaan, schaapje, want zo simpel was het natuurlijk niet. Er zijn gevallen bekend waarbij het stadsbestuur van bijvoorbeeld een Islamitisch spaanse stad meerdere pogingen heeft gedaan een vervelende christen op vriendelijke en vredige wijze tot bedaren te brengen. De christen bleef echter maar terugkomen totdat het stadsbestuur uiteindelijk gedwongen werd een martelaar van hem te maken. Met haat had dat in ieder geval niets te maken.
Of wat dacht je van monniken die zichzelf in brand steken als protest tegen onrecht? Waar komt haat daarbij kijken?
schaapje schreef:Ik geef je helemaal gelijk Mortlach w.b. de vervolging die z.g. christenen op de islam heeft gedaan, voor mij zijn dat nooit bekeerde christenen geweest.dikke punt!
En een monnik die zichzelf in brand steekt zie ik als hysterie en een grote zonde.
Sjaak84 schreef:...Ik geloof helemaal niet dat Jezus echt heeft bestaan...
Boekenlezer schreef:Ik moest ineens denken aan iets, wat ik vorige week las. 'k Heb het even opgezocht:
Er zijn nog steeds mensen die zich afvragen of Jezus wel echt heeft geleefd. Het is echter gewoon dom en onwetenschappelijk om te ontkennen dat Hij een historisch persoon is. (Bron: RD-artikel)
Jij hebt wetenschap toch zo hoog zitten? Of heb ik dat mis?
Sjaak84 schreef:...Ik geloof helemaal niet dat Jezus echt heeft bestaan...
Boekenlezer schreef:Ik moest ineens denken aan iets, wat ik vorige week las. 'k Heb het even opgezocht:
Er zijn nog steeds mensen die zich afvragen of Jezus wel echt heeft geleefd. Het is echter gewoon dom en onwetenschappelijk om te ontkennen dat Hij een historisch persoon is. (Bron: RD-artikel)
Jij hebt wetenschap toch zo hoog zitten? Of heb ik dat mis?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten