Omdat de reply van xsidd een drietal vragen aan mij persoonlijk bevat, zal ik proberen die te beantwoorden
xsidd schreef:Nou nee... Dat is mijn doel totaal niet... Ik wilde en wil degene die het topic wijzen op het feit dat ze wel weet wat ze kiest...
Maar dat snap je vast zelf ook wel?
Ik snap nu wel dat je haar wilt vragen of ze wel weet wat ze kiest. Maar waarom zeg je dat dan niet met die woorden en vergaloppeer je jezelf met scherpe en laatste oordelen over andere christenen waar jij je niet bij thuisvoelt? Er moet toch een modus gevonden worden waarbij je zowel van mening verschilt alsook respectvol en fatsoenlijk blijft?
xsidd schreef:Het lijkt me duidelijk toch?
het is me duidelijk, dat je enorm uit je slof kunt schieten tegen christenen die het anders doen en zeggen dan jijzelf. Wat hebben deze 'Samaritanen' jou aangedaan, dat ze zo makkelijk door jou betiteld kunnen worden als mensen die een straf van God zullen ondergaan (en die kennelijk verdienen)? Zou God hun zonden (zo die er zijn volgens jou) niet willen vergeven?
xsidd schreef:En dat ik bid, is dat een probleem?
Bidden kan een probleem zijn, als het gebeurt zoals het voorbeeld van de trotse en zelfvoldane Farizeeër op de hoek van de straat. Niet een ieder die roept "Here, Here" zal het Koninkrijk Gods ingaan. Wie Hem aanbidden moeten Hem aanbidden in Geest en waarheid. Ons gebed mocht maar zijn: "Here, leer ons bidden". Jezus heeft ons geleerd als volgt te bidden: "Onze Vader......."
gravo