Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor meribel » 24 aug 2013 20:58

Hier met zes jaar, eerder deed de juwelier het niet.
Ik ben met vier samen met haar wezen vragen, toen die mw zei ' met zes' was de kous af en toen begon ze er zelf opnieuw over toen ze zes was.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2013 21:37

hier met elke leeftijd... wel onder eigen verantwoordelijkheid, kan zijn dat ze na 1 oor niet de tweede willen, ze schieten nl per oor, niet tegelijk.
Hier geen geneuzel met oorbellen, gelukkig, heb ze zelf wel, maar als ik ze niet had had ik eht ook meer dan prima gevonden.

AG: J zit idd ook in groep 3, jullie meiske is ook van januari toch? of van febr? Ze kan al lezen, maar vond het wel spannend of ze daadwerkelijk ook nu beter ging lezen. En idd.. nu ze net een boekje pakt van heel kern 1, kan ze hem helemaal lezen.
Ik ben heeel blij met deze leerkrachten! Ik hoop dat ze het volhouden!! deze groep is neit maar zo wat... We wachten het wel af. Ik zie wel dat ze wel heel onzeker is, terwijl ze op school allemaal haar zooo zeker vinden van zichzelf en dat is ze dus echt niet.

leuke is dat juffrouwtje spelen nu helemaal hot is hier :)

Met het niet schoolgaande ventje gaat het gewoon zoals het altijd gaat... haha.. ga maar niet verder in detail....haha! hij blijft orgineel en intensief :)

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Merisja » 25 aug 2013 22:10

De oudste heeft hier bij vier jaar gaatjes gekregen. De meeste juweliers doen het niet op de leeftijd, maar er was er toch 1 die het wel deed. De jongste is nu vijf en heeft ook sinds kort oorbellen. Ze wilde het zó graag. Wel duidelijk gezegd dat het even flink pijn doet. Maar ze ziet het elke dag bij grote zus en dat vindt ze zo leuk, dat ze het toch wilde doen. Heb haar tijdens het schieten op schoot gehouden, twee gaatjes tegelijk geschoten. Ze heeft even flink gehuild maar dat koppie toen ze na het schieten in de spiegel keek...zó ontzettend trots op zichzelf!! Echt gaaf. Zo van: het deed echt wel pijn, maar ik heb nu tóch oorbellen :D

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 26 aug 2013 09:50

Hier heeft C nog geen oorbellen en voorlopig wil ik het ook niet hebben. Als zij een aantal jaar op school zit, vind ik het een ander verhaal, maar bij die kleintjes vind ik het niet zo mooi.

Hier ook nog vakantie, maar zal blij zijn als ze weer naar school en het kdv gaan. Zes weken thuis begint ze toch wel te vervelen en ik kan ook niet zo veel kanten op met een kleintje van 8 weken. Vorige week een paar dagen naar mijn schoonouders geweest en een bruiloft gehad. Hij slaapt al twee dagen. HIj doet het trouwens erg goed, komt nog maar 1 keer per nacht ( tussen 4-5 uur) en is de 6 kg inmiddels gepasseerd. De kleertjes maat 62 beginnen alweer te kort te worden :D

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor meribel » 26 aug 2013 10:04

Nog een week zeker,
Heb je nog een paar weken pm echt van je zwangerschapsverlof te genieten ;-)

Vliegt de tijd zeg, hier is de jongste alweer zes maanden.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor liefie » 26 aug 2013 12:33

De tijd vliegt zeker... Hier zijn de scholen al weer een paar weken aan de gang terwijl wij over 2 weken nog op zomer vakantie moeten gaan heerlijk 2 weken naar Italie.

Vanaf 1 oktober krijg ik een nieuw contract ik werkte eerst op papier 16 uur maar dat worden er nu 21 uur. Eerst zou Nina 1 of 2 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal geworden maar daar vond ik de tijden niet heel fijn.
Afgelopen zaterdag zijn wij naar het christelijk kinderdagverblijf hier op dorp geweest en daar gaat Nina vanaf 1 oktober 2 dagen in de week heen (08.00 tot 13.00)
Zijn heel flexibel en veel goedkoper dan de peuterspeelzaal erg fijn.
Nina vond het direct geweldig en wilde er niet meer weg :lol:

AJl Jullie jongste alweer 8 weken oud gaat vlug :shock:

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor gempa » 26 aug 2013 21:27

Hier ook nog vakantie, we zijn niet weg geweest maar wel lekker dagjes uit, Abel sliep lekker in de draagdinges als hij moe was
Afbeelding

al gaat hij inmiddels niet elke dag meer slapen, we hebben gister alweer zn 2de verjaardag gevierd, wat vliegt de tijd toch
Afbeelding
zal toch ookmaar eens op zoek gaan naar een peuterspeelzaal, hij geniet erg van ander kinderen om zich heen, het zal erg hard zijn volgende week zonder grote broers en zussen diemet hem spelen

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor lammetje » 27 aug 2013 08:33

Haha hier is het juist andersom, hij zal blij zijn als zn zussen zich niet meer met hem bemoeien... :lol:
heerlijk hé, zo'n slapend kereltje zo dicht bij je! Wij dragen hem ook nog steeds, maar had laatst ook de wagen bij me (met name voor de spullen).
Nog gefeliciteerd!!

Over oorbellen, ik heb ze zelf maar mijn kinderen moeten er echt zelf om gaan vragen en ik verwacht die vraag voorlopig niet. Van mij hoeft het ook niet, als ze het willen prima, maar als ze het liever niet doen zal ik de laatste zijn die ze gaan aanmoedigen.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor AikonGirl » 27 aug 2013 09:11

Gempa, nog gefeliciteerd!

Mijn jongste van 2 jaar, 4 mnd slaapt gelukkig nog wel s middags,
2.5 uur gemiddeld zelfs. Wordt s ochtends wel vroeg wakker, maar dat is
niet zo erg, gezien ik toch ook zelf er vroeg uit moet.

Ik heb zelf twee gaatjes in ieder oor, had er zelfs een boven in mn oor.
Maar ik zeg tegen Ilona dat t schieten heel pijnlijk is, en daarom wilt ze het (nog?) niet.
Gelukkig maar, want vind haar nog wel erg jong. (5 jaar, 7 mnd)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2013 09:21

Gempa, wat een mooie foto's. Nog gefeliciteerd. Niet slapen 's middags, dat komt hier amper voor. Ook al is het maar een uurtje. Als hij niet slaapt is hij om 4 uur enorm moe en niet te genieten.
Hij slaapt wel uit (rond 8 uur half 9). Vanochtend was hij vroeg wakker, niet te genieten.

We zijn nu met de keuken bezig (nieuwe keuken). Overal staat wat, dus reuze interessant. Roep de hele tijd, niet aankomen, nee niet pakken,... ppff. En hij klimt werkelijk waar over al op.
Sinds vorige week de ene helft van z'n ledikantje verwijderd en nu kan hij zelf uit bed komen, maar blijft nog wel in z'n kamer (gaat de kamer nog niet uit).

Hier nog een paar weken en dan is hij 2.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor gempa » 27 aug 2013 13:06

Zou wel fijn zijn als hij nog steeds sliep, elke dag, maar helaas, ik heb nooit van die slapers. Want een handenbindertje is het wel, overal in en op klimmen en alles open trekken, en over de vloer gooien.
Wij hebben ook net een nieuwe keuken geplaatst, we zijn er nog mee bezig, gelukkig konden we grotendeels naar de camping terwijl mijn man kluste

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor liefie » 27 aug 2013 13:33

wat een leuke foto's weer :-D

Nina slaapt ook weinig meer overdag en vind het ideaal... Dan ligt ze er 's avonds om uiterlijk 19.00 uur in en slaapt sinds een weekje tot ongeveer 08.30.
Met middagslaapje kan ook maar dan slaapt ze pas rond 21.30 en is ze rond 07.00 wakker... Dan vind ik zonder middagslaapje ideaal haha.
Nu ligt ze wel even een uurtje plat (dan vraagt ze er echt zelf om zo schattig)

Voor de rest ook veel boeven streken (poort open maken met een pollepel) hard wegrennen als we ergens zijn enz en dan alleen dat guitige kopje kan je amper boos op worden :lol:

Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2013 18:10

Geweldig... met de pollepel de deur openen. Dat zie ik hier ook nog wel gebeuren.
Wij zijn dan ook geregeld iets kwijt.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 27 aug 2013 18:42

Kan me voorstellen dat je niet boos kunt worden op zo'n koppie, Liefie :D
gefeliciteerd Gempa met je knul! Wat gaat het snel he

sinds gister slaapt Frederiek in een 1 persoonsbed. Was helemaal nog niet de bedoeling, want ze klimt niet uit haar ledikantje. Jurian deed dat met 1,5 echt wel, met slaapzak en al, maar ze slaapt zonder slaapzak, maar als ik zeg:' Kom er maar zelf uit' dan moet ze lachen en zegt ze:' Kan helemaal niet he'. alsof ik een grapje maak.
Maar sinds een poosje weigert ze in te slapen in haar ledikantje. Pas als ze in mijn bed ligt is het goed, en slaapt ze binnen 5 minuten. Daarna leggen we haar altijd over, maar tijdens de vakantie lag ze 2 weken lang op een luchtbed, en ze riep elke ochtend netjes dat ze wakker was, en kwam er niet zelf vanaf.
Dus heb ik Jurians oude 1 persoonsbed maar van zolder gehaald gister. Vannacht om 12 uur werd ik wakker van een bonk, lag ze op haar buik op de grond, gevallen :oops: maar daarna heeft ze heerlijk geslapen.
Pff, het was toch echt mijn bedoeling lang een kleintje te hebben, maar nu ligt ze zo in dat grote bed, dan is het een hele meid :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Em. » 28 aug 2013 09:37

Grappig is dat. Hier slaapt J nog steeds in het ledikantje. Hij is niet zo groot en vindt het heerlijk. Hij kan er wel uitklimmen maar doet het nooit. Binnenkort als de baby er is en uit het wiegje gaat zal hij toch echt naar een groot bed moeten :).
Verder slaapt hij zowiezo heel veel, savonds om 19.00 uur a 19.30 erin, smorgens 7.30 weer wakker en dan slaaptie smiddags ook rustig nog dik 2,5 uur. Niet altijd, maar vaak wel....
Het schijnt dat ik dat vroeger ook deed, dus dat zal wel in de genen zitten ;)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten