Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor bakvis » 12 jun 2013 14:57

Hier gene allergie, maar een intolerantie, want een allergie gaat niet over en een intollerantie wel.

Dit is niet juist.
een intolerantie komt niet uit de allergie test maar geeft wel allergische klachten, vaak dezelfde als een allergie.
Kinderen met allergie, zeker de koemelk-achtigen, overgroeien dat heel vaak. Zelf had ik het als kind, overheen gegroeid maar na m'n 30ste wel weer terug gekomen met meerdere allegiën/intoleranties.
Bij 1 van mn kinders kwam de koemelk niet uit de allergie test, terwijl ze er wel degelijk veel last van had. Volgens de dietiste is dat dan dus een intolerantie. Vaak verdraag je bij een intolerantie ook wel een bepaalde hoeveelheid, heb je een soort grens, zeg maar, en kom je daar overheen heb je er last van.

Lastig hoor TJ,maar zo lang hij levendig is.....Even bellen kan natuurlijk altijd, al is het maar voor je eigen rust! Wil hij ook geen ijs ofzo? Of vla,appelmoes o.i.d.? Toen 1 van ons 5-tal in het ziekenhuis lag en ook helemaal uitgedroogd was, was hij dol op jelly pudding. Ken je dan? Dan hebben ze aardig vocht binnen en ze hadden het idee dat ze een taartje aten :wink: In een leuk vormpje maken...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 12 jun 2013 20:18

Hier de afgelopen dagen een heel ziek mannetje gehad. Meer dan 40C koorts die niet naar beneden te krijgen was. Vanaf maandagmiddag heeft hij op mijn schouder gebivakkeerd. Gisteravond de HAP gebeld, bleek een dubbele oorontsteking en een keelontsteking te zijn. Gestart met AB en nu knapt hij gelukkig al op.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2013 20:32

beterschap!!


vandaag is er 375 ml in gegaan :(

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor christien » 12 jun 2013 20:57

@TJ, ik wil me er niet mee bemoeien maar dit lijkt niet goed te gaan. Een kind heeft gemiddeld 1 Liter vocht nodig per 24 uur. Je schrijft dat hij al een aantal dagen dit niet haalt. Ik zou persoonlijk even bellen met de kinderafdeling wat zij adviseren.

Als je te lang wacht duurt het alleen maar langer voordat hij er weer opknapt! Sterkte

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2013 20:59

ja ik bel morgenochtend even! eergister ook gebeld.. ze zeiden dat de eerste dagen de 500 moest halen.. maar ja dat haalt hij ook niet.. dus maar even overleg..

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor christien » 12 jun 2013 21:02

Fijn dat je wel direct kan overleggen met de afdeling, sterkte hoor! En volg vooral je moedergevoel, bel liever een keer te veel dan te weinig.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jun 2013 21:07

christien schreef:Fijn dat je wel direct kan overleggen met de afdeling, sterkte hoor! En volg vooral je moedergevoel, bel liever een keer te veel dan te weinig.


ja dat is wel fijn! ze zeiden de huisartsen hebben er toch geen verstand van... en zolang we nog niet weten wat het is, willen ze het zekere voor het onzekere nemen

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2013 21:22

bakvis: M is neit op bloed geprikt om te kijken of er een allergie te vinden was, hij heef teen dubbele blindtest gedaan met voeding. Twee dagen in het ziekenhuis bivakkeren en telefonisch uitslag. Bloedonderzoek zou alleen nodig zijn als de reactie nog zo heftig is als toen, nou jah, dat is mijns inziens niet nodig..... want het is prima te redden nu.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jun 2013 07:11

hier kwam niet uit de test dat hij koemelkallergie had of lactose-intolerantie... Maar als wij hem melk of dingen met melk erin geven, krijgt hij ontzettend last van zijn darmen en benen... en hij plast dan in zijn broek... Dus hij krijgt natuurlijk geen melk...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor liefie » 13 jun 2013 09:45

tj wat heftig joh sterkte! hopelijk knapt M snel wat op.

Afbeelding
Ons lieve meisje :D

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Jannoek » 13 jun 2013 09:49

Leuk liefie! Wat een grote meid ook al weer!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 13 jun 2013 11:45

leuke foto liefie!

christien schreef:@TJ, ik wil me er niet mee bemoeien maar dit lijkt niet goed te gaan. Een kind heeft gemiddeld 1 Liter vocht nodig per 24 uur. Je schrijft dat hij al een aantal dagen dit niet haalt. Ik zou persoonlijk even bellen met de kinderafdeling wat zij adviseren.


Dat is wel de norm, wordt door veel kinderen niet gehaald. Mijn dochter haalt ongeveer de helft en dat eigenlijk al vanaf haar geboorte. Kinderarts maakte hier ook niet zo'n probleem van.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jun 2013 12:19

Leuke foto liefie!

Manoël haalde die norm eigenlijk altijd wel.. hij was een goede drinker. Nu gaat er bij hem ook veel uit.. maar goed, zolang hij levendig blijft moeten we gewoon zo doorgaan..

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 13 jun 2013 12:28

Wat een grote meid alweer zeg!
Ik denk ook niet dat mijn kids dat halen! Zeker de meiden niet...die eten en drinken niet supergoed. Maar ze zijn alert, groeien en ontwikkelen goed dus ik maak me er geen zorgen over. Zolang ze de keuze hebben om wel of niet te drinken (dus zolang ik het blijf aanbieden) vind ik het prima eigenlijk...

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor christien » 13 jun 2013 16:05

christien schreef:@TJ, ik wil me er niet mee bemoeien maar dit lijkt niet goed te gaan. Een kind heeft gemiddeld 1 Liter vocht nodig per 24 uur. Je schrijft dat hij al een aantal dagen dit niet haalt. Ik zou persoonlijk even bellen met de kinderafdeling wat zij adviseren.

Ajl
Dat is wel de norm, wordt door veel kinderen niet gehaald. Mijn dochter haalt ongeveer de helft en dat eigenlijk al vanaf haar geboorte. Kinderarts maakte hier ook niet zo'n probleem van.


Ajl, dat klopt veel kinderen hebben wat drinken betreft niet de intake van 1 Ltr maar komen vaak inclusief toetje een heel eind. De ervaring die ik vanuit het ziekenhuis heb is dat er gekeken word wat een kind in de ´normale´situatie altijd tot zich nam ten opzichte van de intake nu.
Dit mocht niet meer dan maximaal 20 % afwijken en niet onder de 500cc uitkomen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten