Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Dippie » 26 mei 2013 20:19

Inderdaad, de rapporten moet je in kunnen zien. Sommige staan ook op de sites, kan je an te voren al kijken. Kan je ook de eerdere rapporten bekijken.
Afbeelding

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sterretje » 29 mei 2013 15:24

Ik lees van alles over KDV...
Ga ik even iets roepen :mrgreen:
Wij hebben oppas aan huis en dat is heerlijk! Ze komt, we praten even en ik vertrek naar mijn werk.
Ze brengt AJS naar school, haalt haar op enz. De kinderen spelen en slapen in hun eigen huis, in de eigen straat en met eigen vriendjes enz. Ze dweilt en zuigt beneden. Meestal werkt ze nog wel een strijk weg en als ik het vraag doet ze ook een was. Ik vind het echt heel fijn. Het is voor de kinderen veel rustiger. Mochten wij om de een of andere reden heel laat thuis zijn. (bv gisteren extra vergadering) dan eet ze tussen de middag warm met de kinderen zodat ik ' s avonds niet hoef te koken en wat meer tijd met de kids heb voor ze naar bed gaan.

Oftewel: ik kan het alleen maar aanraden!

.. wow... nooit geweten dat je conditie kunt krijgen van het achterna hollen van je kind :lol: Denk ik dat alles veilig is, en alles weg is gezet haalt meneer wel een stapel boeken uit de kast en wipt zo op de tafel, of via het raamkozijn enz.. En holt de hele tijd achter mij of zijn zus aan om ons dan schaterend van het lachen een knuffel te geven. We hebben een vrij hoge glijbaan in de tuin, zit hij in een wip op en glijdt voor je het door hebt. Oftwel.. ik kan niet eens met mijn ogen knipperen, dat is al niet veilig :roll: Ik geloof niet dat hij de afgelopen 2 maanden bult/schramvrij is geweest ](*,) ](*,)
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 29 mei 2013 15:36

Leuke foto's Sterretje!

Dan moet je wel geluk hebben met je oppas. Een aantal collega's van mij hadden ook een gastouder/oppas aan huis, maar waren er niet zo blij mee. Zij wilden niets/nauwelijks wat in huis doen. Kinderen mochten uit school geen vriendjes meenemen, was te druk. Een oppas liet het zoontje van mijn collega een enorm drukke weg alleen oversteken. Dat werd gelukkig gemeld door hun buren. De bekers en broodtrommels en eventuele werkjes zaten standaard nog in de tas als zij thuis kwam. Vuilniszakken werden niet geleegd etc. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik denk dat je vooral moet kijken naar welke sfeer er op een kdv hangt of dat je een persoonlijke klik hebt met de oppas.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 29 mei 2013 15:56

Wij hebben het ook wel eens overwogen, een gastouder aan huis, maar het is voor ons veel te duur. Nu betalen we alleen voor Frederiek, en ook nog eens weinig, doordat de gastouder niet veel vraagt en het gastouderbureau alleen een euro per uur extra vraagt, en niet enorme bedragen die er soms bovenop gegooid worden. Jurian is nu gratis, mijn schoonzus doet het voor niks. Als een oppas aan huis hem wel zou halen en brengen, dan nog is het een stuk duurder voor ons. Het is pas rendabel met meer kinderen, hadden wij berekend.

Over kdv, Jurian zat op een flexibel kdv, we betaalden per halve dag. De babygroep was geweldig, de peutergroep was achteraf ronduit slecht. Toen kregen we een gastouder, en die is onbetaalbaar. We kenden haar al, dus het is al snel vertrouwd. Frederiek hoort er daar helemaal bij. Nadeeltje vind ik dat ze de enige is momenteel, de jongste van de gastouder is 10. Omdat de gastouder max 2 dagen wil oppassen en ik 3 dagen werk, gaat ze nu 1 dag naar het andere kdv, die niet flexibel is. In de groep bij een vriendin, dus ook dat is heerlijk. Verticale groep. Ze geniet daar enorm. Voor een baby zou ik niet kiezen voor verticaal, maar nu ze wat ouder is, heeft het vooral veel voordelen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
sis
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2009 08:15

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor sis » 29 mei 2013 16:46

Ik kom uit het KDV en ben nu gastouder aan huis!
heb twee gezinnen en ouders zijn erg tevreden. (zeggen ze tegen mij in ieder geval :))
Kids vinden het fijn thuis, en vriendjes mogen altijd komen spelen.
Ik kook, doe gerust een vuilniszak weg en laat ze absoluut niet alleen.
Je moet het treffen, maar je moet ook gewoon goed kijken wie je in huis haalt. Referenties opvragen, naar de kids kijken, en naar je gevoel luisteren. Goeie afspraken maken, en ook kritiek kunnen geven.

Het is rendabel vanaf drie kinderen, hoewel je dan ook rekening moet houden met het feit dat er dan één naar school gaat en je dan weer minder toeslag krijgt.

Ik vind het een topbaan, je bent echt met de kids bezig en bouwt een goeie band met ze op. En heel fijn voor de ouders dat de kids nog in pyjama aan de ontbijttafel zitten en je 's avonds thuiskomt terwijl de kids gedoucht zijn en het eten klaarstaat. Lijkt me heerlijk!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Sterretje » 29 mei 2013 17:02

@AJL.
Snap wat je bedoeld. Hier gelukkig geen problemen. We kenden haar al een beetje. Moeder van een vriendin van mijn man. Ze werk voor een flexpool als verpleegkundige en het leek haar heel leuk om op kinderen te passen. Dus heeft ze de dagen van ons gewoon geblokt in het rooster voor haar werk. Ideaal.
Ze hoeft van mij officieel niets te doen in huis behalve de benedenverdieping zuigen en dweilen. Dat doe ik standaard iedere ochtend. Maar ze doet vaak nog wel dingen. Ik vind het vooral belangrijk dat ze er is voor de kinderen. Ze volgt precies onze gewoonten en regels. En ik merk ook dat de kinderen eigenlijk niet heel erg moeten omschakelen als we thuis komen. Dat het meer kost maakt ons niet uit, ik vind dit het beste voor de kids.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Jannoek » 29 mei 2013 20:05

Een klik met de opvang (welke vorm dan ook) vind ik sowieso heel belangrijk!

Ik wilde liever niet kiezen voor een kdv, maar voor een gastouder. We hebben een aantal gastouders bezocht, maar vonden steeds niet 'de' klik.
Een gastouder uit de kerk wilde liever geen kindjes uit de eigen gemeente, omdat het dan zo dichtbij komt. Maar toen we nog niks hadden en ik al bijna weer moest werken, heeft ze ons uit de brand geholpen.
Dat zou tijdelijk zijn, maar F is gebleven. En daar is zij heel enthousiast over, en wij ook :)
F is helemaal gék van haar! Op dinsdag roept hij al dat hij bij haar mag spelen. Heel leuk!
Zij heeft nu 4 kindjes op de dag dat F er is. Helemaal prima!

Andere dag passen m'n ouders op, nog makkelijker ;-) Die komen bij ons thuis, en als ik dan uit m'n werk kom is het huis brandschoon :-oo en staat er eten op tafel.

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor hieke » 02 jun 2013 17:44

Een goede klik is inderdaad heel erg belangrijk.

Wij hebben nu fulltime een oppas aan huis, en dat werkt voor ons het beste. Ik zou mijn kinderen nooit meer wegbrengen naar een opvangplek waarover ik niet 200% tevreden ben. In het verleden wel gedaan, maar nu we het op deze manier kunnen doen voelt dat echt veel beter, en ik merk het ook aan de kinderen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 03 jun 2013 07:22

Onze zoon gaat vanaf deze maand naar een kleinschalige KDV. Voorheen ging hij naar een vrij grote. Ik ben blij dat we hem daar weg hebben nu. Bij het kleinschalige KDV slaapt hij wel op het andere KDV dus niet (of amper, 20 min.). Daar sliepen ze allemaal op 1 slaapzaal. Bij deze KDV slapen ze hooguit met z'n tweeën op de kamer en slaapt hij gerust 2 uur. Daar ben ik echt super blij mee.

Hier overigens een jongetje dat zich steeds vaker zelf kan vermaken heerlijk en het mooie weer. Die staat het liefst 's ochtends in z'n pyjama al buiten te spelen, zo heerlijk.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 03 jun 2013 08:04

Fijn dat je tevreden bent Evelien!

Wij zijn vorig jaar ook overgestapt en zijn ook helemaal blij met het huidige kdv. Het vorige kdv was echt een stadskdv met alle problematiek van dien. Onze kinderen pasten daar helemaal niet. Nu zitten ze op een landelijk, duurzaam en chr kdv ( wat wil je nog meer) en komen helemaal uit de verf daar. Onze jongste sliep ook altijd enorm slecht, maar zij probeerden ook val alles. Zij liggen wel op slaapzalen, maar ze hebben de bedjes zo neergezet dat hij niemand ziet :wink: Het grappige is dat ze ook kinderen uit de kerk tegenkomen, van school etc. Dus overal herkenning.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 03 jun 2013 09:04

Wat een verschil zit er dan tussen de KDV's he.

Hier moet ik wel lachen, de leidster van het KDV vond het helemaal geweldig zo'n jongetje als S. Ze was alleen meiden gewend en hele brave jongetjes. Nu moet je niet denken dat mijn zoon niet braaf is maar het is wel een banjer en nergens bang voor. :roll: :roll: :wink:
Als ik zie hoe ze met haar oppaskinderen om gaat. Super.

En het voordeel van deze opvang is dat je per opvang uur betaald, voor ons in het voordeel. Want op het andere KDV betaalden we per dagdeel. Nu betalen we voor anderhalve dag net zoveel als voor 1 dag bij het andere KDV.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jun 2013 09:48

Manoël is gister geopereerd.. zijn keel- en neusamandelen zijn eruit gehaald.. Alles is goed gegaan! maar hij is er nu welgoed ziek van! drinken gaat ook niet zo goed.. vanmorgen toen hij uiteindelijk weer ging drinken, kwam het er net zo hard weer uit.. zo sneu :(
vanmorgen zijn milan en matteo maar alleen naar school gegaan en vanmiddag komen ze samen weer thuis, want ik vond het te zielig om Manoël mee te moeten nemen...

Dit is vlak voor de operatie:
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor schelpje3 » 04 jun 2013 09:50

Hij ziet er een beetje ziekjes uit TJ :?
Van die ingezakte walletjes onder zijn oogjes.
En hij kan wel wat spek op zijn botjes gebruiken zeker, of lijkt dat zo?
Heb je geen waterijsjes in huis?
Beterschap :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jun 2013 10:03

klopt, dat is onder andere 1 van de redenen waarom hij geopereerd is.. hij groeit heel slecht..

ijsjes heb ik in huis, maar zelfs dat wil hij niet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 04 jun 2013 10:05

Ik neem aan dat hij onder een roesje is geweest? Daar kan hij ook behoorlijk misselijk van zijn geweest en uiteraard bloed in z'n maagje?
Sterkte, hopelijk knapt hij wat op en gaat hij weer drinken.

Hier nu een mannetje dat overdag amper drinkt en 's avonds en 's nachts continu wakker word om te willen drinken omdat hij dorst heeft. ppff En z'n urine stinkt enorm (komt omdat hij dan zo weinig drinkt).
Ik ga maar eens wat smoothies maken en proberen dat hij dat wil drinken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten

cron