Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 24 jan 2013 14:00

Ik zelf heb wel het idee dat er iets met hem aan de hand is. Hij is ook erg druk en onrustig. Ondanks dat hij gezond eet en er structuur is. Binnenkort naar het CB en dan wil ik het eens aan gaan kaarten, al ben ik bang dat ze weer zeggen dat het zijn karakter is.
Mij valt ook op dat hij vaak/veel valt. Terwijl hij sinds zijn 1e verjaardag loopt (en hij is nu 16 maanden).
Hoop dat hij vannacht wel goed gaat slapen.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 24 jan 2013 19:38

Nou, dat hoop ik ook voor je!
Ben je wel eens bij osteopaat, chiropractor, manueel therapeut, kinderfysio oid geweest? Misschien het proberen waard?

Ik herken je verhaal wel. Hier was de jongste ook heel onrustig, claimend, heel slecht slapen, huilerig. Weet nog nooit wat de oorzaak hiervan was maar ik heb altijd het idee gehad dat hij ergens last van had. Heel vervelend en je bent zo machteloos! Hier ging de meeste onrust weg tussen 1,5-2jaar. Na de 2 jaar werd het een ander mannetje. Het slechte slapen bleef maar er was geen onrust/ ontevredenheid enzo meer te zien. Toen ben ik op een gegeven moment gestart met een lampje met tijdschakelaar (heel consequent/ streng geweest en heel positief beloond) en sindsdien slaapt hij door. Dan veranderd het leven van ieder gezinslid ;-)...

Sterkte!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Jannoek » 24 jan 2013 21:11

Is het geen frustratie omdat hij zich nog niet goed kan praten? Daar had floris veel last van naar mijn idee.. nu hij al behoorlijk goed duidelijk kan maken wat hij bedoelt, is de frustratie weg...
Hij slaapt overigens ook nog steeds lang niet elke nacht door, maar inmiddels zijn wij er wel aan gewend ;-) maar kan me voorstellen als het echt onrust is snachts dat dat heel pittig is. Succes en sterkte evelien!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Dippie » 24 jan 2013 21:41

Hier vannacht ook een onrustige nacht gehad, V was aan het spoken van 23.00 tot 01.45. Ook geen idee wat er was, alles geprobeerd maar niets hielp en ze bleef maar huilen... Soms heb ik ook het idee dat ze ons al aan het testen is, maar ze huilt zo overstuur, dat je er wel naar toe gaat. Vanmiddag ook maar een half uur geslapen, dus ik hoop echt dat ze deze nacht weer lekker doorslaapt!

Vanmorgen is ze trouwens voor het eerst zelf in haar bedje gaan staan :)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2013 10:05

Jannoek, heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn. Misschien is dat het wel, frustratie misschien. Heb wel het idee dat hij zijn papa nu mist, misschien is het dat wel. Je kunt er niet echt helemaal achter komen wat het is. Ga straks zijn bedje naar de andere kant zetten (staat nu tegen de buitenmuur aan, is erg koud). Misschien werkt het wel.

Hier is S. nu echt van het na doen. Zo grappig.

Dippie, loopt V. al?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor schelpje3 » 25 jan 2013 11:58

Mijn kinderen slapen gelukkig meestal goed, inmiddels, maar deze mamma loopt nogal eens te spoken. Ik lig in het donker te staren, af en toe op de wekker spieken (moet ik niet doen) en zet tenslotte meestal de radio heel zachtjes aan of ik pak mijn MP3 speler.
Maar ik kan dat zelf doen, ik kan eruit, ik kan iets pakken. Als ik dorst heb ga ik een glas water drinken. Een kind(je) kan dat niet. Dus al is het maar dorst, een irritant zoemende mug, te warm, te koud, het kind kan het zelf niet veranderen.
Dus Evelien, zou best kunnen dat hij zn pappa mist, of het toch te koud heeft. Het enige dat hij nog kan doen, is huilen, want dan kom jij en lost het probleem op. Hoopt hij. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2013 12:20

Hou op schei uit, dat ken ik zoo enorm. Ik draai me suf. Daar had ik vroeger nooit last van, ik had mijn kussen nog niet aangeraakt of ik sliep al.
We zullen zien wat het vannacht gaat doen, heb nl. z'n bedje verplaatst. Nog 1 nacht alleen te gaan. Heb echt respect voor moeders die er alleen voor staan of door de weeks of altijd.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Dippie » 25 jan 2013 12:28

Evelien, nee V loopt nog niet hoor ;-) Gaat nu pas een beetje staan.
Ze heeft vannacht overigens geslapen van 19.45 tot 07.45 :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor *Annet* » 25 jan 2013 19:11

Happy birthday voor Michael!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor MissF » 26 jan 2013 08:21

Gefeliciteerd Michael!

Hier verschilt het per nacht hoe het gaat. Nu is het weer 'in' om 's avonds te huilen als ze in bed ligt. Ze lijkt dan totaal overstuur, stikt bijna van het huilen. En zodra ze eruit gehaald wordt is er niks meer te zien, geen traan, geen snik. Gewoon boosheid dus. Maar gister was het na een uur nog niet over, toen heb ik haar er toch maar weer uitgehaald. al weet ik dat we het dan vandaag weer moeten bezuren, want dan gaat ze het vanavond ook doen.
's Nachts gaat wel weer goed, ze slaapt nu wel weer aardig door.
Bij Frederiek is het allemaal frustratie volgens mij. Ze kan nog niet goed praten, ze wil van alles wat wij niet goed vinden, en dat geeft zo'n boosheid. Ik vind het wel gaaf om te zien, wat een verschillende kinderen we hebben. Jurian is heus wel eens boos geweest maar zo'n drammer echt niet ;) Die was veel sneller tevreden. Ja, dat is zij ook, maar alleen als ik de hele morgen 'Bobbo' (Bobbi) boekjes voor ga zitten lezen. En 1 x allezes de boekjes is prima, maar niet vier keer achter elkaar ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor ajl » 26 jan 2013 09:32

:D
Laatst gewijzigd door ajl op 27 jan 2013 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 26 jan 2013 15:47

Annet, je bent er op tijd bij :P Dinsdag hoopt 'ie 5 te worden, vandaag was zijn kinderfeestje. Was wel grappig want ik ben hulpmoeder op school dus de kindjes kennen mij als Mrs (mevrouw) Coggins ipv Michaels mama ;) Dan heb je ook wel meteen overwicht in zo'n feestjessituatie want ze zien je toch als een soort juf :mrgreen:

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor cornelia77 » 26 jan 2013 16:21

Ajl, ben jij weer helemaal op de been?

LauraC, was dit feestje je vuurdoop? Op die leeftijd luisteren ze meestal nog wel goed, behalve je eigen kind. Daar ben ik dan altijd het drukst mee...

Vandaag de laatste dag genieten van sneeuw en ijs. De kinderen vinden het nog steeds heerlijk! Heelaas kan ik niet meedoen...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor LauraC » 26 jan 2013 16:53

@cornelia77: eerste feestje dat M zich kan herinneren. Toen hij 2 werd had ik een groot feest georganiseerd in de dorpshal, maar toen bleven de ouders erbij ;)M was inderdaad het bewerkelijkst, kon moeilijk de controle uit handen geven (noem het gerust bazig!) maar goed, het is weer achter de rug. Manlief had de meiden naar de buren gebracht en was daar zelf ook blijven schuilen hahaha :mrgreen: Ik zei tegen hem dat ik eigenlijk hem het feestje had moeten laten doen volgende week terwijl ik dan heerlijk in bed lig te herstellen 8-[

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor *Annet* » 26 jan 2013 20:36

Zo Lau, dus jij grijpt vooruit? :wink:

ik dreig altijd tegen het jarige kind: als je gaat huilen of schreeuwen of what ever dan doen we volgend jaar geen feestje. Dreigt het toch uit de hand te lopen hoef ik het maar beetje te fluisteren en het is heeeeel duidelijk. We hebben nl. een x gehad dat het helemaal fout ging.
ja, dat is mijn mening dan he.....


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 89 gasten