Versterking in Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2012 06:30
Contacteer:

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor ellentje1971 » 25 nov 2012 20:32

xsidd schreef:Aan alle mensen hier op Refoweb.

Ik ben Cees. Ik ben geboren in Boskoop, en opgegroeid daar tot mijn 14de levensjaar. De Gereformeerde Gemeente in Boskoop was de kerk waar ik heen ging. Na mijn 14de levensjaar ben ik verhuisd naar Veenendaal, en woon daar op dit moment ook.

Wat is mijn levensverhaal in het kort.

Zoals ik al eerder benoemde ben opgegroeid in Boskoop, en daarna naar verhuisd naar Veenendaal. Tot mijn 15de levensjaar mee gegaan naar de kerk, en daarna wilde ik niet meer mee. Ik ging niet meer mee. Ja, af en toe om mijn lieve ouders, die kinderen van God zijn, en die mijn hele leven voor mij hebben gebeden, en er verdriet van hadden dat ik niets meer van de kerk ging en Jezus Christus niet kende, en mijn eigen leven leefde. Mijn ouders bleven echter bidden voor me. Vooral mijn moeder.


Ik brak los, en ging de wereld in. Ik begon bier te drinken, en dan heb ik het niet over 1 flesje maar een rugtas vol. Ook begon ik met blowen. Op het eerste trance feest nam ik een half pilletje xtc. Dat ging door, en werd ook andere drugs. Ik werd op een gegeven moment drugsdealer. Dat heeft echter heel kort geduurd gelukkig van God stak daar een Stok voor. Ik ging naar Houseparty's toe. Ik leefde in de wereld. Toen ik na 4 maanden in Lorret Da Mar in Spanje als medewerker had gewerkt kwam ik terug in Nederland, en mocht bij mijn ouders wonen.

Toen stond de kar van mijn leven stil. En de Genadige Vader van Heere Jezus Christus liet mij mijn zonden zien, wat ik gedaan had. Ik werd bang, en dacht bij mijzelf : Wat als nu als ik sterven ga? Dan zal ik voor een Rechtvaardige Rechter staan, en wie zal er dan instaan voor dat wat ik gedaan heb in mijn leven?

Ik wist niets anders te doen, dan elke keer als ik ontdekt werd aan een zonde, op mijn knieen te gaan en God te vragen om vergeving voor die zonde. Dit ging maanden achter elkaar door. Het werd steeds donkerder en duisterder in mijn ziel.

Op een dag, was de druk zo groot geworden, en ik stond in de keuken. Iemand zei wat, en ik ervoer dat als een steek in mijn hart. Ik voelde een enorme boosheid opkomen en pakte een stoel omdat ik mijn boosheid niet wilde uiten op diegene.

De stoel ging aan stukken, en daarna gaf ik ik een lange luide schreeuw. Toen ik wat zei daarna tegen mijn broertje, klonk mijn stem helemaal verwrongen. Als een aangeschoten stuk wild dat in doodsnood is. Mijn hart was gebroken.

Ik ben naar boven gerend, en begon te huilen. Ik smeekte Jezus in mijn leven te komen.

Die dag zelf, of de dag erop voelde ik zoveel liefde. Ja zuivere liefde. Liefde van Jezus Christus. Ik dacht, dit was HET waar ik heel mijn leven naar heb gezocht in alles wat niet goed was. Ik wist dat al mijn zonden me vergeven waren. Ook mocht ik weten dat als ik zou sterven dat ik naar God mocht gaan. Het was geen hoop, maar zekerheid geworden.

Wie Jezus Christus persoonlijk voor mij is door genade alleen?

Hij is mijn Hoop, Rots, Behoud, Heiland, Heer, Zaligmaker uit genade alleen. Hij is de grond van mijn bestaan uit genade alleen. Hij is Hoogverheven en heeft alle Macht in de Hemel en op Aarde.

Aan alle ouders hier die hun kind zien verdwalen in de wereld.

U ziet wat de Heere heeft op het gebed van mijn ouders. Mijn ouders hielden vast, en na de Heere ben ik ze enorm dankbaar daarvoor.

Hartelijke groet,

Cees


Indrukwekkend verhaal Cees!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 25 nov 2012 21:36

Ellen,

Je bent de eerste bent die in het openbaar blij bent, met wat er geschreven word en is.


Ik neem afstand van eer naar mij toe. Niet ik behoor eer te krijgen, maar Hij die Eeuwig leeft! Hem is alle Eer Lof Glorie en aanbidding.


Dat dit in mijn leven heeft plaatsgevonden is pure Genade.


God is het, en was het die Zich over mij heeft ontfermd. Dat kwam niet uit mij.

Hij was, en is mij genadig, en alles wat opbouwend is hier, is ook genade.



Ik hoop dat er meer mensen zijn die er wat aan hebben?

Dit topic is meer dan 3300 keer gelezen.



Waarom is hier schaamte op Refoweb, om dingen te zeggen tegen elkaar die positief zijn?


Wat mij betreft. Weg met alle angst, schaamte, laster, achterklap, nijd, haat, onenigheid, en jaloezie onder de mensen hier op Refoweb. Dit is een Christelijk Forum!


Wat hebben we aan al die dingen die ik hier net boven benoemde? Toch niets?

Ja mensen worden er door gebonden, verlamd, en durven als christen niet eens meer goed voor hun mening uit te komen, of anderen te bemoedigen omdat ze anders een uithaal, of uitbrander krijgen van een andere christen.

Is dat soms de bedoeling?

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 25 nov 2012 22:24

Aan allen die Jezus Christus Persoonlijk kennen als Redder voor hun ziel..


Markus 13 vers 11 t/m 13 (Herziene statenvertaling)
11 En wanneer ze u zullen wegleiden om u over te leveren, wees dan van tevoren niet bezorgd wat u spreken moet, en bedenk het niet; maar wat u op dat moment gegeven zal worden, spreek dat, want u bent het niet die spreekt, maar de Heilige Geest.
12 En de ene broer zal de andere overleveren tot de dood en de vader het kind; en de kinderen zullen opstaan tegen de ouders en zullen hen doden.
13 En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam, maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.



Jezus Christus spreekt hier in het Woord. We hoeven niet bezorgd te zijn over wat we mogen spreken tegenover anderen, want Gods Geest zal ons de woorden geven.

Hoe gaat dat dan?


Als u of jij of ik in een situatie ben, en ik weet niet wat te zeggen of hoe te getuigen op dat moment, Dan bid ik in mezelf tijdens het spreken met die ander. Ik vraag God dan om Licht, en of Hij de deuren wil openen. En of Hij de woorden geven wil.


Zijn Zoon word verheerlijkt door het getuigen over Hem. De Heilige Geest die in u mag wonen door Genade, word aangewakkerd als de Kinderen van God gaan getuigen over De Heere Jezus Christus.



De Heere Jezus Christus zegt dat broers elkaar zullen doden. Vaders hun kinderen. En kinderen hun ouders.

Ergens anders zegt Jezus Christus. Denkt u dat ik ben gekomen om vrede te brengen? Nee veel eerder verdeeldheid.


Als iemand door Genade een Kind van God mag worden door Jezus Christus, komt de Heilige Geest van God in diegene wonen. De Geest van de Waarheid. Alles veranderd dan. Je geweten spreekt weer. Je kan niet over de waarheid zwijgen, en wil alles en iedereen vertellen over Jezus Christus. Je ziet het lot van hen die Jezus Christus niet kennen als Verlosser voor hun ziel en het grijpt je aan.


Ik word gehaat. Om wat ik zeg, om wat ik denk, om wat ik doe. Maar vooral dat ik getuig. Ja getuig in het openbaar. Echter, dan ben ik maar de pispaal, en draag ik de schande maar. Beter de schande, en hier het leed op aarde, dan voor eeuwig verloren gaan, en het goed hebben in dit leven. Ik weet ook voor wie ik de schande mag dragen! Hij ging aan het kruis, droeg de angst der hel, alle zonden, ziekten, ja alles wat als gevolg van de zonde was gekomen nam Hij op Zich.


Jezus zegt tegen Zijn dicipelen in het Nieuwe Testament, dat Hij drie dagen en nachten in het hart van de aarde zou zijn.
satan kon Jezus niet veroordelen in de hel. Hij was zonder zonden! Toen kreeg Jezus Christus de sleutels van de hel en de dood. Ja de angel van de dood was eruit getrokken. Hij is opgestaan op de derde dag, en Hij zit nu aan de Rechterhand van de Vader.


Zo veel liefde door Jezus Christus, voor ons mensen is nooit ten toon gesteld door niemand in de hele wereldgeschiedenis niet.



Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn Enig Geboren Zoon Gegeven heeft. Opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat maar eeuwig leven hebbe!


Wie volharden zal tot het einde, die ZAL Zalig worden.


Dat de Vader u kracht en moed mag geven broeders en zusters. Moed en kracht toe om te getuigen over de Heiland Jezus Christus.

Amen

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 25 nov 2012 22:35

Wie volharden zal tot het einde, die ZAL Zalig worden.


Een belofte die niet geldt voor de gelovigen van nu want wij zijn al zalig geworden.
De tekst staat in Mattheus 24 en 25 waar het gaat over de Grote Verdrukking en de mensen die tijdens de grote verdrukking tot geloof komen, ( de Gemeente is dan al weggenomen van de aarde) die mensen die tijdens de verdrukking volharden in het geloof tot aan het einde van de verdrukking die mensen zullen alsnog het koninkrijk binnen gaan.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor schaapje » 25 nov 2012 22:47

Mat.10:22
Wie volharden zal tot het einde die zal.......

Weer te vroeg met een mening :shock:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 25 nov 2012 23:12

Ja daar staat het ook, maar ik bedoelde Mattheus 24 vers 13. De Bijbel is wel voor ons geschreven , maar gaat niet altijd over ons en Mattheus 10 moet je evenals Mattheus 24 in zijn geheel en verband lezen om te begrijpen waar het over gaat.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 25 nov 2012 23:21

xsidd schreef:
Ik ben niet onder de indruk van de dingen die gericht zijn naar mij toe... Ik heb juist gehandeld, en dat zal ook
blijken. Ik stoot jullie niet af, maar als jullie zelf gaan is dat jullie eigen keus. Ik respecteer dat.
Schaapje...
Je weet dat ik je gewaarschuwd heb voor haar. Dat is niet omdat ik haar haat. Toen ze verdrietig was dat ik haar negeerde heb ik in liefde mijn hart opengesteld voor haar. Kijk maar terug in het Topic hier. Ze vond het verdrietig dat ze genegeerd werd, maar dat heeft ze later weg gehaald.
Ik waarschuw je voor haar, omdat ze jou ook zal verwonden in woorden als je geen afstand neemt.
Geloof je me niet?
Je zult het zien, en ook merken als je geen afstand neemt van haar.
Voor hen die het niet goed snappen hoe dit nu zo kan het volgende.
Ik kwam hier op Refoweb, en na het eerste bericht reageerde Willsophie smalend op mij. Ik had en heb geen kwaad in de zin, en ik antwoorde haar met lieve Willsophie. Ik heb haar mails gestuurd, en ook gevraagd om niet te vechten met me. Ik heb haar gezegd dat ik niet wil vechten. Keer op keer werd ik besmaad, bespot, uit de kast gelokt, veroordeeld, beklad, besmeurd en ze trok dingen uit de contekst die ik zei in het openbaar. Keer op keer vergaf ik haar wat ze deed. Het ging maar door, en door. In dit topic zijn dingen weg gehaald maar anders had u het kunnen nazien. Ik was liefdevol en eerlijk tegen haar. Ook zachtmoedig. Maar het bleef maar door gaan. Ik werd aangevallen door haar. Keer op keer. Dan openlijk, en dan weer met een vraag om me te verzoeken. Het stopte niet. Ze deed ze zich voor op allerlei manieren aan me. Ze betichte me van het feit dat ik geen goed Nederlands kon. Ook kreeg ik te horen in het openbaar dat ik vreemde mails stuurde. De bedoeling daarmee was om me openlijk ten schande te maken. Ik ben gekwetst door haar, bespot, belasterd, gesmaad, beschimpt, verzocht, gekleineerd, en ze heeft me getracht kapot te maken van binnen met haar woorden.

Alles is haar bij deze in het openbaar van harte vergeven.


Ik moest en ben heel open geweest tegen haar, en toen heb ik gezegd tegen haar dat ik niet geloof dat ze een kind van God is. Ik had dit niet willen doen, want ik wil niemand kwetsen. Ik kon niet anders want ze liet me niet los, en viel me aan. Keer op keer. Nu is het over.


De deur blijft en is gesloten tussen mij en haar.


1a2b3c, Pcrtje, en Schaapje.

Hebben jullie deze situatie al aan de Heere voorgelegd? Hij zal jullie niet loslaten, en mij ook niet.


De Heere beoordeelt mij en kent mijn hart.

Hij weet de waarheid.

Ik ga verder met het Topic en richt me daar ook verder op.

Hartelijke groet,

Cees



Beste Cees, je bent je misschien niet helemaal bewust dat je hier op een forum zit waar je ook tegengas kunt verwachten zeker als het om geloofszaken gaat.
Je bent vrij om te zeggen over je geloof wat je wilt en ik ben vrij om te weerleggen of het dat is wat de Bijbel ons leert. Dus je zult moeten leren om daarmee om te gaan.
Op alle forums gelden de regels dat men niet op de persoon moet spelen en dat doe je nu in hoge mate.
Dat is jammer!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2012 09:05

Wilsophie schreef:Ja daar staat het ook, maar ik bedoelde Mattheus 24 vers 13. De Bijbel is wel voor ons geschreven , maar gaat niet altijd over ons en Mattheus 10 moet je evenals Mattheus 24 in zijn geheel en verband lezen om te begrijpen waar het over gaat.


:shock:
http://www.cip.nl/sector/16/christenvervolging
Wel eens van christenvervolging gehoord?
De tekst in Mat.10 is zeer actueel en zeker geschreven voor "ons".
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 26 nov 2012 09:42

Ja dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat Mattheus 24 niet over de grote verdrukking gaat.

De tekst die jij hanteert gaat zeker over smaad in de wereld, maar je kunt niet ontkennen dat vervolging en smaad niet altijd met het geloof te maken heeft.
Je kunt de tekst uit Mattheus 10 niet uit zijn verband halen om het op het heden toe te passen want juist in de tijd van de apostelen was er christenvervolging, immers Petrus is gekruisigd en anderen zijn vermoord.
En de Heer sprak specifiek tegen zijn discipelen.

Helaas zal ten tijde van de Grote Verdrukking de situatie zich helemaal toespitsen op Israël en de overige volkeren. En in de ergste vorm, er staat dat er een "benauwdheid van Jacob "zal zijn zoals er nog nooit geweest is.

Bovendien in beide teksten gaat het over "volharden tot het einde" wat is dat "einde" dan?
Kun je dat uitleggen?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2012 09:58

Wilsophie schreef:Ja dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat Mattheus 24 niet over de grote verdrukking gaat.

De tekst die jij hanteert gaat zeker over smaad in de wereld, maar je kunt niet ontkennen dat vervolging en smaad niet altijd met het geloof te maken heeft.
Je kunt de tekst uit Mattheus 10 niet uit zijn verband halen om het op het heden toe te passen want juist in de tijd van de apostelen was er christenvervolging, immers Petrus is gekruisigd en anderen zijn vermoord.
En de Heer sprak specifiek tegen zijn discipelen.

Helaas zal ten tijde van de Grote Verdrukking de situatie zich helemaal toespitsen op Israël en de overige volkeren. En in de ergste vorm, er staat dat er een "benauwdheid van Jacob "zal zijn zoals er nog nooit geweest is.

Bovendien in beide teksten gaat het over "volharden tot het einde" wat is dat "einde" dan?
Kun je dat uitleggen?

xsidd had het niet over "het einde" dat leg jij erin, hier wordt niet gesproken over de grote verdrukking.
Wij moeten volharden tot de dood, dat einde wordt er bedoelt.
En jij zegt dat "juist" in die tijd christenvervolging was, maar die zelfde vervolging is er altijd geweest.
Wie heeft het over Mat.24?

2 Tim.3:12
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 26 nov 2012 10:22

[quote="schaapje]xsidd had het niet over "het einde" dat leg jij erin, hier wordt niet gesproken over de grote verdrukking.
Wij moeten volharden tot de dood, dat einde wordt er bedoelt.
En jij zegt dat "juist" in die tijd christenvervolging was, maar die zelfde vervolging is er altijd geweest.
Wie heeft het over Mat.24?

2 Tim.3:12[/quote]

Wie volharden zal tot het einde, die ZAL Zalig worden.
is een tekst die hij citeert en die tekst staat in Mattheus 24 en in Mattheus 10 en specifiek gaat dit over de Grote Verdrukking.
Met het einde wordt daar de dood niet bedoeld, maar tot het einde van de Verdrukking in die dagen.
Daarna breekt immers het koninkrijk aan, het duizendjarig rijk genoemd door velen, en die volharders gaan het koninkrijk binnen. Zij sterven helemaal niet.

Nu haal je er een andere tekst bij waar staat dat "Allen vervolgd zullen worden die in Christus Jezus godzaliglijk willen leven. Dat is waar jij op doelt en dat is geschreven aan hen die het moeilijk zullen krijgen in het laatst der ddagen ook hen die godzaliglijk willen leven.
Paulus haalt dan voorbeelden aan die hem zijn overkomen in die dagen en ook Petrus en de andere apostelen.

Maar daar staat nergens "wie volhardt tot het einde zal zalig worden".

De teksten die je nu aanhaalt betreft vervolging van gelovigen in die dagen en zeker ook in onze dagen met een dieptepunt in de 7 jaar van verdrukking waar God al Zijn toorn zal uitstorten over Israël en de volkeren.

Uit het verband van de post van xsidd haal ik dat hij citeert uit Mattheus.
Wij zijn immers al zalig geworden. Of niet soms?
De dood is in de Bijbel nooit "het einde" in geen enkele context.
Als het over de opstandingen gaat en de volgorde wordt genoemd in 1 Kor. 15 dan staat er "en dan zal het einde zijn" dat is ook niet het einde van de wereld, maar het einde van de opstandingen.
En volharden tot het einde wil niets anders zeggen dan het einde van de beschreven gebeurtenissen.
De dood is immers niet het einde, ook niet het einde van leven. Dood is een einde aan communicatie en dat weet de wereld maar al te goed en soms beter dan de Christenen.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2012 16:23

schaapje schreef:

xsidd had het niet over "het einde" dat leg jij erin, hier wordt niet gesproken over de grote verdrukking.
Wij moeten volharden tot de dood, dat einde wordt er bedoelt.
En jij zegt dat "juist" in die tijd christenvervolging was, maar die zelfde vervolging is er altijd geweest.
Wie heeft het over Mat.24?

2 Tim.3:12

2 Tim 4:7
Hebr.13:7


Ik herhaal even wat ik gezegd heb, verder laat ik het hierbij.
Als jij over de eindtijd wil discussiëren dan is daar wel een topic over!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor learsi » 26 nov 2012 17:27

Lees eens Hebr.3

h.g. Learsi

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 26 nov 2012 17:50

Aan alle Heiligen in Jezus Christus de Heere.

Jezus zegt. In de wereld zult u verdrukking hebben, maar heb goede moed. Ik heb de wereld Overwonnen.

Paulus zegt in het Woord. Alles is mij mogelijk door Christus die mij kracht geeft.

Als de Engel des Heeren bij Abraham is, zegt Hij. Zou voor de Heere Iets te wonderlijk zijn?

Jesaja profeteert dat God de planeten hoed als schapen, en roept ze bij hun naam.

Jesaja 40 vers 26 (Herziene Statenvertaling)
Sla uw ogen op naar omhoog,
en zie Wie deze dingen geschapen heeft;
Hij is het Die hun leger voltallig tevoorschijn brengt,
ze alle bij name roept
door Zijn grote vermogen en Zijn sterke kracht;
er ontbreekt er niet één.


De Hoogverhevene, en Verheerlijkte Jezus Christus Zelf spreekt door Johannes in het boek Openbaring.


Openbaring 2 vers 11 (Herziene Statenvertaling)
Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Wie overwint, zal zeker geen schade toegebracht worden door de tweede dood.

Openbaring 2 vers 17 (Herziene Statenvertaling)
Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Aan wie overwint, zal Ik van het verborgen manna te eten geven, en Ik zal hem een witte steen geven met op die steen een nieuwe naam geschreven, die niemand kent dan wie hem ontvangt.

Openbaring 2 vers 26 (Herziene Statenvertaling)
En wie overwint en wie Mijn werken tot het einde toe in acht neemt, hem zal Ik macht geven over de heidenvolken.

Openbaring 3 vers 5 (Herziene Statenvertaling)
Wie overwint, zal bekleed worden met witte kleren en Ik zal zijn naam beslist niet uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor Mijn Vader en voor Zijn engelen.

Openbaring 3 vers 12 (Herziene Statenvertaling)
Wie overwint, hem zal Ik tot een zuil in de tempel van Mijn God maken, en hij zal daaruit niet meer weggaan. En Ik zal de Naam van Mijn God op hem schrijven en de naam van de stad van Mijn God, het nieuwe Jeruzalem, dat neerdaalt uit de hemel, bij Mijn God vandaan, en Mijn nieuwe Naam.

Openbaring 3 vers 21 (Herziene Statenvertaling)
Wie overwint, zal Ik geven met Mij te zitten op Mijn troon, zoals ook Ik overwonnen heb, en Mij met Mijn Vader op Zijn troon gezet heb.

Openbaring 21 vers 7 (Herziene Statenvertaling)
Wie overwint, zal alles beërven, en Ik zal voor hem een God zijn en hij zal voor Mij een zoon zijn.


Heiligen in Jezus Christus de Heere. De Genade zij met u allen!

Amen
Laatst gewijzigd door xsidd op 27 nov 2012 14:10, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 26 nov 2012 18:10

Jesaja profeteert dat God de planeten hoed als schapen, en roept ze bij hun naam.


O ja? Waar staat dit dat God de planeten hoedt als schapen en ze bij hun naam roept?
Graag een Bijbeltekst.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten