Versterking in Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 21 nov 2012 01:03

1 Petrus 5 vers 7 (Herziene Statenvertaling)

En werp daarbij al uw zorgen op Hem want Hij bekommert Zich om u.


Het is eerste woord uit deze tekst is werpen. Werpen is een aktieve daad. U kunt uiteraard ook vragen of de Heere u wil helpen, maar hier word duidelijk gesproken over werpen.

Iedereen heeft zorgen, en ik ook. Als er een zorg is in uw leven, werp het dan op Hem. Als u werpt dan is er ook veel minder kans dat u het weer deze zorg weer op pakt omdat de zorg naar de Heere geworpen is. Als er echter een situatie van zorg is die constant voort duurt dan is het ook zaak om te blijven werpen.

Dat we dit mogen doen is uit genade alleen.

Wat een prachtige belofte van God hier in deze tekst. Hij bekommert Zich om u. Bekommeren gaat verder dan denken, of gedenken. Bekommeren is dat Hij Zichzelf met u bezig houd, en voor u zorgt.



Matheüs 6 vers 27 t/m 32 (Herziene Statenvertaling)

27 Wie toch van u kan met bezorgd te zijn één el aan zijn lengte toevoegen?
28 En wat bent u bezorgd over de kleding? Kijk naar de lelies in het veld, hoe ze groeien; ze werken niet en spinnen niet;
29 en Ik zeg u dat zelfs Salomo in al zijn heerlijkheid niet gekleed ging als één van deze.
30 Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag is en morgen in de oven geworpen wordt, zo bekleedt, zal Hij u niet veel meer kleden, kleingelovigen?
31 Wees daarom niet bezorgd en zeg niet: Wat zullen wij eten? of: Wat zullen wij drinken? of: Waarmee zullen wij ons kleden?
32 Want al deze dingen zoeken de heidenen. Uw hemelse Vader weet immers dat u al deze dingen nodig hebt.


Maakt u zich zorgen over de aanvallen uit de duisternis? Ook daar staat een belofte in de Schrift.

1 Korinthe 10 vers 13 (Herziene statenvertaling)

Meer dan een menselijke verzoeking is u niet overkomen. En God is getrouw: Hij zal niet toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven om die te kunnen doorstaan.

Uit de laatste tekst blijkt dus heel duidelijk dat zelfs als u verzocht word door de tegenstander, God het niet toe zal laten dat u boven vermogen verzocht zal worden. Wat een diepe grond, en rust van Hem die alles in de hand heeft, en bestuurt. Een nog mooiere belofte uit deze tekst is dat Hij de uitkomst zal geven.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 21 nov 2012 15:02

Kun je dan een verschil aangeven tussen verzoeking en beproeving.
Want God verzoekt niet, maar stelde in de Bijbel menigeen op de proef.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 21 nov 2012 15:15

Werd Eva verzocht of beproefd in het Paradijs?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 21 nov 2012 16:14

Als je met wedervragen komt kan ik het ook.
Of het beproeving of verleiding was, waar kwam het vandaan?
Als Eva zonder zonde was hoe kan zij dan een verleiding of een beproeving niet weerstaan?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 21 nov 2012 16:17

Jouw post gaat over ons als gelovigen dus geredde zondaars.
Ik stel er een vraag over en je komt met een vraag over de tijd van Adam en Eva dus wel een heel andere tijd.
Sterker nog ....blijkbaar was Eva in staat om te bezwijken voor welke verleiding danook, dus de vraag is wel te beantwoorden, maar niet in relatie tot mijn vraag over beproeving en verzoeking, dus graag een antwoord.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Pcrtje » 21 nov 2012 16:53

xsidd schreef:Werd Eva verzocht of beproefd in het Paradijs?

Eva werd beproefd door God, en ze hielt het prima totdat ze werd verzocht door Satan. Correct?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor schaapje » 21 nov 2012 23:04

Verzoekingen

2 Houdt het voor enkel vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt, 3 want gij weet, dat de beproefdheid van uw geloof volharding uitwerkt. 4 Maar die volharding moet volkomen doorwerken, zodat gij volkomen en onberispelijk zijt en in niets te kort schiet.


12 Zalig is de man, die in verzoeking volhardt, want, wanneer hij de proef heeft doorstaan, zal hij de kroon des levens ontvangen, die Hij beloofd heeft aan wie Hem liefhebben.

13 Laat niemand, als hij verzocht wordt, zeggen: Ik word van Godswege verzocht. Want God kan door het kwade niet verzocht worden en Hijzelf brengt ook niemand in verzoeking. 14 Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. 15 Daarna, als die begeerte bevrucht is, baart zij zonde; en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort.



Dacht dat het wel duidelijk was dat een verzoeking komt door de dingen die in een mens kan leven.

Satan verzoekt ons.
En God beproeft ons geloof.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 22 nov 2012 00:01

@ Willsophie


Ik citeer "Kun je dan een verschil aangeven tussen verzoeking en beproeving.
Want God verzoekt niet, maar stelde in de Bijbel menigeen op de proef."

Ik citeer "Als je met wedervragen komt kan ik het ook.
Of het beproeving of verleiding was, waar kwam het vandaan?
Als Eva zonder zonde was hoe kan zij dan een verleiding of een beproeving niet weerstaan?"

Ik citeer "Jouw post gaat over ons als gelovigen dus geredde zondaars.
Ik stel er een vraag over en je komt met een vraag over de tijd van Adam en Eva dus wel een heel andere tijd.
Sterker nog ....blijkbaar was Eva in staat om te bezwijken voor welke verleiding danook, dus de vraag is wel te beantwoorden, maar niet in relatie tot mijn vraag over beproeving en verzoeking, dus graag een antwoord."


Je vraagd aan mij in citaat 1 of ik het verschil kan aangeven tussen verzoeking en beproeving.

In citaat 2 heb je het over beproeving en verleiding, wat iets heel anders is als je vraagd in citaat 1. Je vraagd in citaat 2 een vraag over het feit dat Eva zonder zonden was en verleid werd om te zondigen.

In citaat 3 komt er een onwaarheid aan de orde in de eerste woorden. Ik heb niet gezegd in een citaat de woorden "jou post gaat over ons als gelovigen dus geredde zondaars.

Als dit wel geschreven is door mij vraag ik je dit citaat te laten zien.


@Pcrtje


Op het moment dat de verzoeking begon, begon de beproeving voor Eva.

Verzoekt de Heere dan? Nee, Hij beproeft.


De beproeving is vanuit Gods kant, en de verzoeking is van de tegenstander uit en vanuit de mens zelf.


1 Jakobus 13 (Herziene Statenvertaling)
13 Laat niemand zeggen, als hij verzocht wordt: Ik word door God verzocht. God immers kan niet verzocht worden met het kwade en Hijzelf verzoekt niemand.


Waarom worden we dan beproefd door God?

Zodat het geloof wat we hebben mogen krijgen uit genade van God door Jezus Christus, gelouterd word als goud door het vuur heen.


Er zijn twee bronnen waardoor de mens verzocht word.

1 satan(verzoeker) met zijn trawanten.
2 De mens zelf.



Hieronder twee teksten uit het Woord over de verzoeker.

Matheüs 4 vers 3 (Herziene Statenvertaling)
En de verzoeker kwam bij Hem en zei: Als U Gods Zoon bent, zeg dan dat deze stenen broden worden.

1 Thessalonisenzen 3 vers 5 (Herziene Statenvertaling)
5 Daarom heb ik, omdat ook ik dit verlangen niet langer kon verdragen, hem gestuurd om ten aanzien van uw geloof te weten te komen of de verzoeker u misschien niet verzocht had en onze inspanning tevergeefs zou zijn geweest.



Hieronder twee teksten waaruit blijkt dat de mens door zijn eigen begeerte verzocht word.

Jakobus 1 vers 14 en 15 (Herziene Statenvertaling)
14 Maar ieder mens wordt verzocht, als hij door zijn eigen begeerte wordt meegesleurd en verlokt.
15 Daarna, wanneer de begeerte bevrucht is, baart ze zonde, en wanneer de zonde volgroeid is, baart ze de dood.


@Schaapje

Bedankt:)


Lieve broeders en zusters. Mag ik nog misschien nog iets op uw hart proberen te drukken?

Vertrouw op Jezus Christus, in alles wat u bent. In alles wat u doet. En door alles heen wat u meemaakt.

Hij zal ons leiden tot de dood toe.

Een innige groet en hartelijke groet,

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 22 nov 2012 02:28

Ik wil het doel van dit Topic van geloofsopbouw voor ogen houden.

Versterking in Jezus Christus.


Elbert heeft het volgende neergezet in het begin van dit Topic.


In dit topic zijn alle reacties weggehaald om de volgende redenen:
1. Er werd niet voldaan aan de doelstelling van dit subforum, namelijk geloofsopbouw
2. In plaats daarvan werd dit topic gekenmerkt door persoonlijke aanvallen
3. Er werd verder op een weinig respectvolle wijze gesproken over kerken en ambtsdragers
4. De topicopener heeft zelf middels een aantal reports ook aangegeven dat er posts waren die over de grens gingen en heeft verzocht om die te verwijderen

Dit alles overwegende, kon ik tot geen andere keus komen dan om alles te verwijderen, mede omdat het vanaf het begin al de verkeerde kant op ging.
Ik ben bereid om dit topic nog een laatste kans te geven.
Als het weer fout gaat, dan gaat dit topic definitief dicht.


Ik richt me weer op geloofsopbouw, en wil dat blijven doen.

Hartelijke groet

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 22 nov 2012 12:56

Vertrouw op Jezus Christus, in alles wat u bent. In alles wat u doet. En door alles heen wat u meemaakt.

Hij zal ons leiden tot de dood toe.


Nou ja.Lekker dan!!!
Ik ga vanzelf dood, daar heb ik geen begeleiding voor nodig en als dat het doel van God is in mijn leven, terwijl ik zing dat ik een levende Heiland heb, in wie al het Leven is en in Wie ik Eeuwig leven heb ontvangen, dan leidt Hij mij dus tot de dood en zegt dan ajuu parapluuu!
Weet je wie tot de dood leidt? Als je antwoord had gegeven op de vraag over Eva dan weet je waar de dood toe leidt.
De bezoldiging van de zonde is de dood, maar de genadegave Gods is het Leven.
Het is niet mijn God in ieder geval.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor elbert » 22 nov 2012 15:33

Wilsophie schreef:xsidd: Hij zal ons leiden tot de dood toe.

Nou ja.Lekker dan!!!
Ik neem aan dat xsidd erbij bedoelt: en door/over de dood heen ook.

Probeer een beetje met elkaar mee te denken...
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Pcrtje » 22 nov 2012 16:44

xsidd schreef:Vertrouw op Jezus Christus, in alles wat u bent. In alles wat u doet. En door alles heen wat u meemaakt. Hij zal ons leiden tot de dood toe.
Wilsophie schreef:Nou ja.Lekker dan!!!
Ik ga vanzelf dood, daar heb ik geen begeleiding voor nodig en als dat het doel van God is in mijn leven, terwijl ik zing dat ik een levende Heiland heb, in wie al het Leven is en in Wie ik Eeuwig leven heb ontvangen, dan leidt Hij mij dus tot de dood en zegt dan ajuu parapluuu!

Ik denk dat xsidd hier het aardse sterven bedoelt...
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 22 nov 2012 19:18

Door de dood heen..

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 22 nov 2012 23:12

@ Elbert

Je aanname is waar.

@Pcrtje

Klopt.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor xsidd » 23 nov 2012 00:50

Broers en zussen in de Heere.


1 Joh 5,6 (Herziene Statenvertaling)
Hij is het Die kwam door water en bloed: Jezus, de Christus; niet door het water alleen, maar door het water en het bloed. En de Geest is het Die getuigt, omdat de Geest de waarheid is.



De Heilige Geest is De Waarheid. De tekst hierboven geeft aan dat de Geest de waarheid is, en de tekst hieronder geeft aan dat de Geest de waarheid is.


Johannes 14 vers 17 (Herziene Statenvertaling)
Namelijk de Geest van de waarheid, Die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet, maar u kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.



De Heilige Geest zal met ons zijn, en blijven in ons. De Heilige Geest zal ons leiden in heel de waarheid staat er in het Woord van God geschreven hieronder.


Johannes 16 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
Maar wanneer Die komt, de Geest van de waarheid, zal Hij u de weg wijzen in heel de waarheid, want Hij zal niet vanuit Zichzelf spreken, maar wat Hij gehoord zal hebben, zal Hij spreken, en de toekomstige dingen zal Hij u verkondigen.





De Heilige Geest Troost de Kinderen van God, en geeft hun werkelijke vrede in hun hart.


Johannes 15 vers 26 (Herziene Statenvertaling)
Maar wanneer de Trooster is gekomen, Die Ik u zenden zal van de Vader, de Geest van de waarheid, Die van de Vader uitgaat, zal Die van Mij getuigen.





Het Woord van de Waarheid wat het Evangelie is tot zaligheid van uw ziel.


Efeze 1 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
In Hem bent ook u, nadat u het Woord van de waarheid, namelijk het Evangelie van uw zaligheid, gehoord hebt; in Hem bent u ook, toen u tot geloof kwam, verzegeld met de Heilige Geest van de belofte,






Jezus Christus is de Waarheid. De Heilige Geest is de Waarheid.Het Woord van God is de Waarheid.




We behoren te bidden in waarheid en in geest tot de Vader, in de Naam van Jezus Christus, door de Heilige Geest. We behoren te bidden wat naar de Wil van De Vader is, in De Naam van Jezus Christus, en wat we bidden zullen we ontvangen door Genade alleen.


Joh 4 vers 23 en 24(Herziene Statenvertaling)
23 Maar de tijd komt en is nu, dat de ware aanbidders de Vader zullen aanbidden in geest en waarheid, want de Vader zoekt wie Hem zo aanbidden.24 God is Geest en wie Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid



De Waarheid Heiligd en is een Zwaard dat de beredeniringen, en overwegingen in uw en mijn hart bloot legt, en ook uw en mijn gedachten. Het Woord is Waarheid, en als u het Woord leest, en vraagt aan de Vader In de Naam van Jezus Christus om Licht van de Heilige Geest, zou De Vader u of mij dat weigeren?




Hij Is Getrouw En Houd Altijd Zijn Heilig Woord!





2 Thessalonicenzen 2 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
Maar wij moeten God altijd voor u danken, broeders, die geliefd bent door de Heere, dat God u van het begin verkoren heeft tot zaligheid, in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid.



1 Petrus 1 vers 22 (Herziene Statenvertaling)
Nu u dan uw zielen gereinigd hebt in de gehoorzaamheid aan de waarheid, door de Geest, tot ongeveinsde broederliefde, heb elkaar dan vurig lief uit een rein hart,


1 Johannes 4 vers 6 (Herziene Statenvertaling)
Wij zijn uit God. Wie God kent, luistert naar ons; wie niet uit God is, luistert niet naar ons. Hieraan herkennen wij de geest van de waarheid en de geest van de dwaling. Gods liefde drijft tot wederliefde


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten