Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Faramir » 16 dec 2012 18:28

Ach ja, ik haal tenminste iets van vandaag de dag aan, jij moet met een ding van 65+ jaar geleden komen. Kritiek is overigens niet erg, het gaat meer over het bedroevend lage niveau van de afdeling religie & filosofie.
En het zal wel makkelijk zijn om het gewoon simpeltjes op scholen en werkgevers af te schuiven. Dan kan er iig rustig geslapen worden.

Riska

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Riska » 16 dec 2012 18:42

Faramir schreef:En het zal wel makkelijk zijn om het gewoon simpeltjes op scholen en werkgevers af te schuiven. Dan kan er iig rustig geslapen worden.
Dat kan en mag je niet van mij zeggen.
Als geen ander - zou ik bijna zeggen - weet ik wat pesten betekent. Als kind zelf en later mijn beide kinderen. Ik heb alles wat maar in mijn vermogen ligt aangewend, om er aandacht voor te krijgen, om leerkrachten wakker te maken. Ik heb gezien hoe op een afdeling een mens werd weggetreiterd en in de WAO kwam - zonder dat de leidinggevende er ook maar iets aan deed.
Kortom: ik weet waar ik het over heb.
En ik vrees dat het rumoer rond die twee jonge mensen die zichzelf van het leven beroofden binnenkort weer verstommen en dat er weer niets, maar dan ook niets gebeurt.

Dat is hetzelfde als met zedenzaken: enig rumoer en daarna gaan we weer over tot de orde van de dag. Terwijl er zo ontzettend veel kinderen mishandeld en misbruikt worden.

Faramir

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Faramir » 16 dec 2012 19:19

Ik kan en mag binnen de kaders die dit forum schept alles zeggen.

Ik weet logischerwijs slechts van jou datgene wat je opschrijft waarbij ik nu enkel naar dit topic kijk. Op basis van de reacties die jij gaf dacht ik er zo over. Nu ik je verhaal lees kan ik mij herinneren dat je dat in een ander topic ook al eens had verteld. Dan blijkt mijn tekst wat scheef. Maar desalniettemin kun je dit complexe probleem niet simpelweg afschuiven op scholen en werkgevers die er te weinig aan doen en jouw situatie niet vereenzelvigen met alle situaties.

Sashadeboer

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Sashadeboer » 28 dec 2017 11:13

Wow, dat is heftig. Ik heb het vroeger op school ook eens meegemaakt met een jongen in een andere klas. De hele school was er ondersteboven van.

Bruno

Re: Pesten tot de dood er op volgt? Wat doe jij er aan?

Berichtdoor Bruno » 19 mar 2018 16:24

Kijkt naar de leerkrachten zelf in deze moderne tijden?
Ik zat op onderwijs waar gepest werd. De basisschool heeft daar nog vat op. Maar eens in het middelbaar hebben veelal leerkrachten geen vat op de studenten. De directie sluit veelal de ogen en waant zich machteloos.

Laatst kaartte een leerkracht in Vlaanderen openbaar problemen aan op de sociale media. Waar iedereen het dus kon zien. Die man is afgeschoten door de directie en staat. Signaal gegeven aan andere leerkrachten. Zwijgen of...
Hoe kan er dan iets veranderen? Europa is in klauwen en alles verloopt volgens plan. De menselijke selectie evolueert zich perfect volgens plan uit. Wee wie anders is en niet volgens de mainstream volgt in papegaaiengedrag. See no evil, hear no evil.
Wat als "de waarheid" nu eenmaal doorspekt van kwaad is maar het verkocht wordt als goed? Zou dat de problemen in onze samenlevingen niet veelal verklaren?
De wereld is werkelijk in handen van het kwade. Omdat we er in geboren worden nemen we het voor normaal. Maar dit is niet normaal. We worden misvormd op wat de machthebbers ter aarde kunnen gebruiken. Weldra is de mens overbodig en vullen mensen geen vacatures meer in. Het zelfmoordcijfer zal onder de huidige evolutie alleen maar blijven pieken. Ook bij onze kinderen die steeds sneller en meer moeten presteren om schulden van vorige regeringen af te betalen.
Moeder, waarom leven wij?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten