Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hans61
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jun 2008 15:38

Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Hans61 » 30 okt 2012 15:22

Voormalig EO-presentator Feike ter Velde haalt in het Zoeklicht uit naar de homolobby en de wijze waarop de overheid omgaat met onderwijs. Hij schrijft over de Gayparade in Amsterdam: "Een joelende menigte, kennelijk ook hele gezinnen met kleine kinderen stonden langs de grachten. hier waren ze, om zich aan het publiek te tonen, hun lijven en hun lusten. En alles moest meedoen, ook mensen die er diep in hun hart misschien grote afkeer van hadden. Maar de homolobby is machtig en manipulatief. Wie niet mee wil doen, wordt gechanteerd via de media en als antihomoactivist of als christelijk conservatief publiekelijk aan de wand gespijkerd. Dus waren ze er allemaal: politieke leiders, mensen uit de krijgsmacht, de ING-bank, de AVRO, de politie. Want wee je gebeente als je een uitnodiging uit die hoek zou afslaan met: Nee, bedankt!"

"Ik las van een evangelische tv-smaakmaker: 'Ik denk dat Jezus liever naar de Gayparade gaat dan naar de EO-jongerendag,' schrijft Ter Velde. "Veel christenen denken dat we ons moeten identificeren met de moderne immoraliteit om mensen voor het Evangelie te winnen. Een misvatting van de bovenste plank, een uitholling van de kracht van het Evangelie dat uitloopt op een mislukt moralisme. Ik las in de krant dat we op tv niet alleen Boer zoekt vrouw hebben, maar ook Boer zoekt man. Ik vermoed dat de homolobby krachtig op de deuren van de KRO heeft geramd om het roer om te krijgen."

Er moet volgens Feike nog één na laatste bolwerk worden geslecht: het onderwijs. Hij doelt hiermee op de homovoorlichting die kinderen tegenwoordig krijgen, gesubsidieerd door de overheid. Hij vindt dat niet kunnen. "De overheid heeft zelf geen normen. Christenen hebben christelijke normen en waarden. Het is de taak van de overheid het onderwijs van de ouders te laten zijn en niet met chantage van de subsidiekraan de moraal van D66 of GroenLinks of de PVV aan onze kinderen op te dringen." Hij voegt toe: "De lijdzaamheid van christenen gaat nu al zo ver dat christelijke homogroepen een lespakket aanbieden aan scholen. Goed bedoeld, maar principieel onjuist. Zijn ouders zelf niet in staat hun kinderen moreel besef bij te brengen. Pleit ik voor antihomo-activisme? Wil ik pesterijen in stand houden? Volstrekt niet! Dat moet krachtig worden bestreden. Maar ik zou mijn kind niet onder het gehoor van een homo-les willen brengen door een leerkracht die 's zaterdags nog stond te joelen aan de Amsterdamse grachten en dat misschien voor de klas met foto's en filmpjes gaat promoten. Want nu is alles mogelijk geworden!"

Een positief geluid vindt Feike ter Velde, dat van de president van Oeganda, die opriep om seksualiteit weer binnen het huwelijk te brengen, om zo hiv-besmetting tegen te gaan. Zijn standpunt hielp de besmetting terug te dringen. "Oeganda werd het voorbeeld voor heel Afrika. Maar Lousewies van der Laan van D66 ging destijds geweldig te keer tegen de conservatieve voorstellen van deze president. Waar staan wij hier vandaag?"

Bron:CIP nieuws

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor jip_86 » 30 okt 2012 19:58

Waarom post je een nieuwsbericht hier? Ik kan toch ook wel naar die site zelf gaan?

Hans61
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jun 2008 15:38

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Hans61 » 30 okt 2012 20:32

jip_86 schreef:Waarom post je een nieuwsbericht hier? Ik kan toch ook wel naar die site zelf gaan?


Wat een eigenaardige opmerking Jip,want:

Is een nieuwsbericht niet bij uitstek geschikt voor de forumsectie:actualiteit.

Voorts is het uiterst merkwaardig dat je deze opmerking plaatst want toen ik
op:

24 okt 2012, 13:32 het topic: Claudia de Breij tegen SGP'er Van der Staaij: brand in hel
12 okt 2012, 16:30 het topic SGP’ers kunnen best samenwerken met Katholieken
06 okt 2012, 19:39 het topic We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist

plaatste heb ik je niet gehoord.Bovendien ook nog eveneens afkomstig van dezelfde nieuwsbron.
Merkwaardige opmerking dus.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor mw » 30 okt 2012 21:14

van Jip bedoeld: waarom plaats je dit nieuwsbericht? Wat is je doel met dit topic?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor jip_86 » 30 okt 2012 21:41

Je gooit zo'n bericht hier toch neer met een bepaalde bedoeling of niet?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor JeeWee » 30 okt 2012 22:27

Het bericht is kennelijk belangrijk genoeg om hier neer te zetten en discussies los te maken.
Ik sta perplex over de botheid van meneer Ter Velde...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor boer » 30 okt 2012 23:21

Het grappige is dat veelmensen gulzig de kinderbijslag innen, schoolboeken laten betalen, speciale scholen, soms nog met speciaal vervoer gebruiken, tsja, dan moet je ook het lespakket maar incasseren hoor!
En wat een leraar in zijn prive-tijd doet hoeft op school helemaal niet besproken te worden.
werk en prive gescheiden houden lijkt me beter.Meneer ter Velde denkt misschien dat homosexualiteit besmettelijk is of aangepraat kan worden.
Libelle had destijds boekjes; ''100 vragen ''....heette dat.
Misschien wat voorlichting voor meneer ter Velde.
Maar in de eerste plaats dienen ouders hun kinderen dit bij te brengen, niet de school

Hans61
Verkenner
Verkenner
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jun 2008 15:38

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Hans61 » 31 okt 2012 01:32

jip_86 schreef:Je gooit zo'n bericht hier toch neer met een bepaalde bedoeling of niet?


Oh Jip gaat het nu ineens om mijn intentie?

Volgens mij vroeg je iets anders namelijk:

Waarom post je een nieuwsbericht hier? Ik kan toch ook wel naar die site zelf gaan?


Vraag je bij iedereen die een topic opent naar zijn of haar intentie?
Een topic kun je openen ter kennisgeving of om de gelegenheid te bieden in discussie
te gaan,ik vind beide prima.En beide mogelijkheden zijn altijd mijn intenties.



Overigens ben ik het geheel eens met Feike ter Velde.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Lichtzwaard » 31 okt 2012 01:46

En laat meneer Ter Velde nou helemaal gelijk hebben =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
VERITAS VOS LIBERABIT.

mohamed

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor mohamed » 31 okt 2012 10:53

Bedankt voor het plaatsen van dit nieuwsbericht Hans61. Ben het ook roerend met Ter Velde eens, helaas zal hij wel gelyncht worden door de homolobby. Als men zo nodig homoles wil geven doe dat dan in dezelfde plaats waar ook zo nodig homoboten moeten varen.

Flight
Mineur
Mineur
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 sep 2012 20:42

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Flight » 31 okt 2012 11:14

boer schreef:Maar in de eerste plaats dienen ouders hun kinderen dit bij te brengen, niet de school


Principieel mee eens! Maar er valt m.i. nog wel het 1 en ander te winnen met de lessen op scholen gezien de twee reacties hierboven.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 11:24

Ik vind dat meneer Ter Velde zijn bronnen wat betreft Uganda moet checken en aanvullen met accurate informatie.

Verder vind ik dat voorlichting over seksuele diversiteit hoognodig is.
Deze voorlichting vindt echt niet plaats op de manier zoals meneer Ter Velde omschrijft. Scholen zijn in de voorlichting over seksuele diversiteit namelijk niet afhankelijk van het beeld wat de (christelijke) media in stand pleegt te houden over de GayParade en over homo's.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor parsifal » 31 okt 2012 11:45

Toch krijg ik het idee dat de regering nu zover gaat dat het doel is dat we homoseksualiteit als gelijkwaardig aan heteroseksualiteit gaan zien. Dat gaat wel heel ver en lijkt over de gewetens van mensen te gaan.

Ja in veel kerken wordt homoseksualiteit afgekeurd en zijn echter weinig kerken waar het belachelijk wordt gemaakt, waar wordt opgeroepen tot geweld of tot daadwerkelijke discriminatie (buiten dat men de vrijheid wil om bijvoorbeeld in de scholen ook de leraren ook in de praktijk de visie van de school onderschrijven).

Ik denk dat het goed is als een partij als de PVV vrij is om moslims te weigeren, dat een moslimschool vrij is om een lerares te weigeren die vrij vaak in minirok door de stad marcheert enz. en ook dat iemand mag vinden dat Aziatische vrouwen mooier of minder mooi zijn dan Kaukasische vrouwen (en dat mag uitspreken).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 12:05

De kerndoelen in het onderwijs op dit punt bevat het volgende:

In kerndoel 38 (basisonderwijs) en kerndoel 43 (VO) staat nu vermeld: de leerling... leert respectvol om te gaan met seksualiteit en met diversiteit binnen de samenleving, waaronder seksuele diversiteit.


Dat is alles. Als je als school dus niet wilt dat je leerlingen in aanraking komen met een rechtstreeks uit het ontklede gedeelte van de GayParade weggelopen leernicht, is dat geen enkel probleem.

Er bestaan namelijk enorm goede lespakketten. Bijvoorbeeld Homo in de klas.

Jammer dat meneer Ter Velde zich dus niet verdiept heeft in wat de voorlichting over seksuele diversiteit inhoudt, en welke mogelijkheden daarvoor zijn.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Tante Pollewop » 31 okt 2012 13:08

Lichtzwaard schreef:En laat meneer Ter Velde nou helemaal gelijk hebben =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Nee hoor, meneer Ter Velde heeft zichzelf niet goed laten voorlichten.

mohamed schreef:Bedankt voor het plaatsen van dit nieuwsbericht Hans61. Ben het ook roerend met Ter Velde eens, helaas zal hij wel gelyncht worden door de homolobby. Als men zo nodig homoles wil geven doe dat dan in dezelfde plaats waar ook zo nodig homoboten moeten varen.

Homoles? Lynchen?

Stel je bent een jongen van 14 en je ontdekt dat je verliefd bent op de leukste jongen van je klas. Dan is het fijn te weten dat je niet de enige bent die verliefd wordt op personen van hetzelfde geslacht. Deze kennis kan een heleboel eenzaamheid en een hoop andere ellende voorkomen.
Waarom dan niet eerlijk zijn over het feit dat er in deze wereld mensen zijn die homo zijn om dit te voorkomen?

Dan heb ik het nog niet eens over het onveilige klimaat voor homo's op (refo en christelijke) scholen waar ook nodig wat aan moet gebeuren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten